Adrion

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Adrion
Herb adrion.png
Flaga adrion.png
Położenie Serce Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Elfy, Chochliki, Czarodzieje, Zmiennokształtni, Naturianie
Ustrój Merytokracja

Władza

Władca: Rada Pięćdziesięciu - w jej skład wchodzi pięćdziesięciu osób, które uznawane są za najmądrzejsze w państwie. Po śmierci jednego z członków, kolejny wybierany jest przez głosowanie pozostałych. Do rady może wejść jedynie elf czystej krwi. W skład rady wchodzi dwudziestu pięciu mężczyzn i dwadzieścia pięć kobiet. Podczas głosowań każdy członek ma takie same prawa, jednak w przypadku reprezentowania państwa, rada kobiet ma swojego przedstawiciela, a rada mężczyzn swojego. Obecnie reprezentantami strony kobiecej jest księżniczka Elinore Amelie Issengal, a przedstawicielem Lord Itthelin Alisse Melbret. Tytuły książęce, lordowskie i hrabiowskie pozostały po poprzednim systemie władzy, lub są wynikiem małżeństwa z osobą pochodzącą z innego kraju. Przedstawiciele wybierani są poprzez głosowanie, które, ze względu na długowieczność elfów odbywa się co 150 lat.

Rodzina królewska: Brak.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: centrum północno - zachodniej części Szepczącego Lasu.

Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem.

Wojsko

Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Wśród nich najważniejszymi są:

Strażnicy Lasu – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami;

Szept Drzew – jedni z najlepszych na swiecie łuczników;

Zwiadowcy – potrafiące poruszać się bezszelestnie jednostki, będące oczami lasu;

Wola Lasu – elfi czarodzieje władający potęgą natury.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Niebieski, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): medykamenty, odczynniki chemiczne, zioła.

Stosunki dyplomatyczne: sprzymierzone z elfickimi królestwami.

Miasta Sojusznicze: Danae, Kryształowe Królestwo.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Adrion przez swe położenie w samym sercu Szepczącego Lasu nie może pochwalić się zbyt różnorodną dietą, za to tutejsza kuchnia należy do tej bogatej w witaminy i lekkostrawnej. Większość potraw jest bezmięsna, można je ewentualnie o nie wzbogacić. Jednym z popularniejszych dań jest gulasz z duszonych warzyw, m.in. bakłażanów, pomidorów, ogórków, szczodrze doprawiony ziołami i posypywany natką pietruszki. Bardziej sycącym daniem są pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami, od tych ze świeżych warzyw, przez sporządzone z białego sera aż po gulasze. Przekąskę na ciepło stanowią pieczone kasztany oraz orzechy, czasami robi się z nich słodką pastę i smaruje nią pszenne placki albo bardzo cienkie naleśniki robione z mąki, mleka i wody. Wśród popularnych adriońskich słodyczy znaleźć można również krem i syrop z leśnych fiołków - oba mają fioletowy kolor, są bardzo słodkie i aromatyczne. Kremem dekoruje się wszelkiego rodzaju ciasta i nawet serwuje się go ze świeżymi owocami, syrop zaś świetnie sprawdza się przy słodzeniu napojów.

Gdyby jednak chcieć w Adrionie spróbować lokalnego mięsa, nie jest to aż takie niemożliwe. Tutejsze karczmy serwują przede wszystkim dania z jelenia, w tym potrawki i pieczenie podawane z dodatkami w postaci warzyw pieczonych z dodatkiem masła, czosnku i rozmarynu.

Ciekawostki

Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło