Adrion

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Adrion
Herb adrion.png
Flaga adrion.png
Położenie Serce Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Elfy, Chochliki, Czarodzieje, Zmiennokształtni, Naturianie
Ustrój Merytokracja

Władza

Władca: Rada Pięćdziesięciu - w jej skład wchodzi pięćdziesięciu osób, które uznawane są za najmądrzejsze w państwie. Po śmierci jednego z członków, kolejny wybierany jest przez głosowanie pozostałych. Do rady może wejść jedynie elf czystej krwi. W skład rady wchodzi dwudziestu pięciu mężczyzn i dwadzieścia pięć kobiet. Podczas głosowań każdy członek ma takie same prawa, jednak w przypadku reprezentowania państwa, rada kobiet ma swojego przedstawiciela, a rada mężczyzn swojego. Obecnie reprezentantami strony kobiecej jest księżniczka Elinore Amelie Issengal, a przedstawicielem Lord Itthelin Alisse Melbret. Tytuły książęce, lordowskie i hrabiowskie pozostały po poprzednim systemie władzy, lub są wynikiem małżeństwa z osobą pochodzącą z innego kraju. Przedstawiciele wybierani są poprzez głosowanie, które, ze względu na długowieczność elfów odbywa się co 150 lat.

Rodzina królewska: Brak.

Ustrój polityczny

Ustrój: Merytokracja (rządy najmądrzejszych).

Herb i flaga

Elficka korona na szczycie herbu jest symbolem władzy Rady Pięćdziesięciu. Tylko członkowie rady mają prawo ją nosić. Zakładana jest ona jednak jedynie podczas obrad. Liście, rzecz jasna, są symbolem zespolenia państwa z lasem. Drzewo znajdujące się w centrum nawiązuje do ogromnego pałacu zbudowanego z koron drzew, gdzie na co dzień mieszka część rady, ale przede wszystkim obecni przedstawiciele państwa. Kwiaty po obu stronach herbu, to specjalny, bardzo rzadki gatunek róż, mający właściwości magiczne, od przeciwstarzeniowych po lecznicze. Ich uprawą zajmują się wyłącznie elfy zamieszkujące na terenach podległych Adrionowi. Flaga podzielona jest na trzy pasy, górny nawiązuje do Róży Adriońskiej, kolejny do lasu, a ostatni do koloru kryształów umieszczanych w elfickich koronach rady.

Siedziba władcy

Siedzibą władzy jest, nazywany przez elfy Szmaragdowy Pałac, nie przypomina on jednak ludzkich siedzib królów. Jego główna część znajduje się w koronie ogromnego drzewa nazywanego Lementis Alathe - co w dialekcie elfów adriońskich oznacza dosłownie Królowa Lasu. Ogromny pień otaczają schody, prowadzące do komnat znajdujących się w koronie Lementis Alathe, ale także w sąsiednich koronach ogromnych drzew. Komnaty w Szmaragdowym Pałacu nie są zbudowane rękami rzemieślników, a elfich tkaczy zaklęć. Ściany tworzone są ze ściśle połączonych ze sobą gałęzi, dachy to oczywiście listowie. Zmieniające się pory roku, nie mają wpływu na pałac, ponieważ spoczywa nad nim magiczna, niewidoczna dla oczu kopuła, stworzona przez najpotężniejszych magów. Pałac zamieszkuje część Rady Pięćdziesięciu oraz przedstawiciele państwa.

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem. Im dalej od serca stolicy, czyli Szmaragdowego Pałacu tym bardziej architektura zmienia się w bardziej ludzką. Ponieważ Adrion usposobiony jest pokojowo do innych ras dalsze części stolicy i dalej miasta i miasteczka są mieszaniną różnych stylów i trendów architektonicznych. Tam gdzie populację w większości stanowią elfy, budynki mieszkalne, sklepy, czy karczmy mają charakter mocno spójny z naturą. Natomiast tam gdzie rasy mieszają się ze sobą, budowle budowane są z drewna, przez rzemieślników. Dachy pokrywa się deskami, następnie mchem i listowiem z drzewa niruwia. Niruwia rośnie w dużych lasach mieszanych, lub liściastych, posiada ogromne liście w kształcie serca, które naturalnie pokrywa substancja przypominająca wosk. Zerwany liść niruwii odrasta w ciągu kilku dni. Korę tych drzew nacina się i pozyskuje lepką, białą żywicę, która służy do "sklejania" liści podczas budowy dachów. Żywica zastygając tworzy bardzo solidną konstrukcję. W niektórych miasteczkach, zwłaszcza na północy, gdzie ziemie zagrożone są zalaniem przez potoki budynki mają podstawy budowane z kamieni.

Wojsko

{{{Wojsko}}}

Stosunki dyplomatyczne

{{{Dyplomacja}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

{{{Ciekawostki}}}














System władzy: państwo terytorialne.

Władca: rada pięćdziesięciu pięciu uznawanych za najmądrzejszych mędrców.

Geografia

Położenie: centrum północno - zachodniej części Szepczącego Lasu.

Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem.

Wojsko

Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Wśród nich najważniejszymi są:

Strażnicy Lasu – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami;

Szept Drzew – jedni z najlepszych na swiecie łuczników;

Zwiadowcy – potrafiące poruszać się bezszelestnie jednostki, będące oczami lasu;

Wola Lasu – elfi czarodzieje władający potęgą natury.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Niebieski, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): medykamenty, odczynniki chemiczne, zioła.

Stosunki dyplomatyczne: sprzymierzone z elfickimi królestwami.

Miasta Sojusznicze: Danae, Kryształowe Królestwo.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Adrion przez swe położenie w samym sercu Szepczącego Lasu nie może pochwalić się zbyt różnorodną dietą, za to tutejsza kuchnia należy do tej bogatej w witaminy i lekkostrawnej. Większość potraw jest bezmięsna, można je ewentualnie o nie wzbogacić. Jednym z popularniejszych dań jest gulasz z duszonych warzyw, m.in. bakłażanów, pomidorów, ogórków, szczodrze doprawiony ziołami i posypywany natką pietruszki. Bardziej sycącym daniem są pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami, od tych ze świeżych warzyw, przez sporządzone z białego sera aż po gulasze. Przekąskę na ciepło stanowią pieczone kasztany oraz orzechy, czasami robi się z nich słodką pastę i smaruje nią pszenne placki albo bardzo cienkie naleśniki robione z mąki, mleka i wody. Wśród popularnych adriońskich słodyczy znaleźć można również krem i syrop z leśnych fiołków - oba mają fioletowy kolor, są bardzo słodkie i aromatyczne. Kremem dekoruje się wszelkiego rodzaju ciasta i nawet serwuje się go ze świeżymi owocami, syrop zaś świetnie sprawdza się przy słodzeniu napojów.

Gdyby jednak chcieć w Adrionie spróbować lokalnego mięsa, nie jest to aż takie niemożliwe. Tutejsze karczmy serwują przede wszystkim dania z jelenia, w tym potrawki i pieczenie podawane z dodatkami w postaci warzyw pieczonych z dodatkiem masła, czosnku i rozmarynu.

Ciekawostki

Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło