Katima: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Specyfikacja państwa | Katima | Ujście rzeki Larr do Morza Cienia | + | {{Specyfikacja państwa | Katima | Ujście rzeki Larr do Morza Cienia | [[Ludzie]], [[Morskie elfy]] | Monarchia dziedziczna | Królestwo |
}} | }} | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Ogólny opis tutaj | Ogólny opis tutaj | ||
| Władza = | | Władza = | ||
− | '''Ustrój''': | + | '''Ustrój''': monarchia dziedziczna. |
− | '''System władzy''': | + | '''System władzy''': królestwo. |
− | '''Władca''': | + | '''Władca''': król Diego Kador. |
− | '''Rodzina królewska''': Lucian | + | '''Rodzina królewska''': kuzyni - Lucian i Edward Kador. |
Kompleks zbudowany w niecodzienny i bardzo oryginalny sposób. Jego podstawę stanowi wieża o średnicy sześćdziesięciu metrów i wysoka na dziesięć pięter, zwieńczona kopułą z błękitnego kamienia. Pełni ona wszystkie najważniejsze funkcje - reprezentacyjną i ochronną. Wejść do niej można jedynie przez wielkie, dwyskrzydłowe drzwi położone na wysokości drugiego piętra, do których prowadzi kamienna rampa i most zwodzony. Budowlę cechuje ogromna ilość małych okien oraz pomniejszych balkonów. Od trzech stron otoczona jest ona przez sześć mniejszych, lecz tak samo wysokich wież, połączonych z tą "najgrubszą" osobnymi, położonymi nad ziemią korytarzami. Mieszczą się w nich pokoje dla służby i dworzan, komnaty władcy i jego krewnych, kwatery osobistych gwardzistów oraz pomieszczenia funkcyjne (łaźnie, kuchnia itp.) | Kompleks zbudowany w niecodzienny i bardzo oryginalny sposób. Jego podstawę stanowi wieża o średnicy sześćdziesięciu metrów i wysoka na dziesięć pięter, zwieńczona kopułą z błękitnego kamienia. Pełni ona wszystkie najważniejsze funkcje - reprezentacyjną i ochronną. Wejść do niej można jedynie przez wielkie, dwyskrzydłowe drzwi położone na wysokości drugiego piętra, do których prowadzi kamienna rampa i most zwodzony. Budowlę cechuje ogromna ilość małych okien oraz pomniejszych balkonów. Od trzech stron otoczona jest ona przez sześć mniejszych, lecz tak samo wysokich wież, połączonych z tą "najgrubszą" osobnymi, położonymi nad ziemią korytarzami. Mieszczą się w nich pokoje dla służby i dworzan, komnaty władcy i jego krewnych, kwatery osobistych gwardzistów oraz pomieszczenia funkcyjne (łaźnie, kuchnia itp.) | ||
| Geografia = | | Geografia = | ||
− | '''Położenie:''' | + | '''Położenie:''' ujście rzeki Larr do Morza Cienia. |
Miasto zbudowane z wypalanych na słońcu cegieł i ciemnych gatunków drewna, połączonych w dwu, trzy lub czteropiętrowe bloki, otoczone drewnianą konstrukcją żeber. Ulice przecinające się pod kątem prostym tworzą sieć, której centrum stanowi duża, okrągła dziura - dawne koloseum, przerobione na miejski rynek. Każdą sadybę wieńczą ceglane dachówki rdzawej barwy, a ich okna zawsze zwrócone są ku morzu. Co bogatsi mieszkańcy miasta pozwalają sobie na bogate zdobienia frontów dodając do nich elementy marynistyczne, ciekawe i drogie ryciny lub żywsze kolory. W Katimie, co może dziwić na pierwszy rzut oka, pełno jest też samotnych, okrągłych baszt o małych oknach i szpiczastych dachach. Są to spichlerze na żywność, która oddawana jest najbiedniejszym. W mieście nie ma jako tak wyglądającej dzielnicy biedoty. | Miasto zbudowane z wypalanych na słońcu cegieł i ciemnych gatunków drewna, połączonych w dwu, trzy lub czteropiętrowe bloki, otoczone drewnianą konstrukcją żeber. Ulice przecinające się pod kątem prostym tworzą sieć, której centrum stanowi duża, okrągła dziura - dawne koloseum, przerobione na miejski rynek. Każdą sadybę wieńczą ceglane dachówki rdzawej barwy, a ich okna zawsze zwrócone są ku morzu. Co bogatsi mieszkańcy miasta pozwalają sobie na bogate zdobienia frontów dodając do nich elementy marynistyczne, ciekawe i drogie ryciny lub żywsze kolory. W Katimie, co może dziwić na pierwszy rzut oka, pełno jest też samotnych, okrągłych baszt o małych oknach i szpiczastych dachach. Są to spichlerze na żywność, która oddawana jest najbiedniejszym. W mieście nie ma jako tak wyglądającej dzielnicy biedoty. | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
'''Handel''': [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Żółty]]. | '''Handel''': [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Żółty]]. | ||
− | '''Produkcje (wyroby eksportowe)''': | + | '''Produkcje (wyroby eksportowe)''': zboża wszelkiej maści i przeznaczenia (pszenica, żyto, jęczmień, owies, chmiel, len, kukurydza, sorgo, ryż) oraz piwo, oliwa, drewno, glina i futra. |
− | '''Stosunki dyplomatyczne''': | + | '''Stosunki dyplomatyczne''': neutralne i przyjazne ze wszystkimi sąsiadami. |
'''Miasta Sojusznicze''': [[Trytonia]], [[Arturon]] i [[Rododendronia]]. | '''Miasta Sojusznicze''': [[Trytonia]], [[Arturon]] i [[Rododendronia]]. |
Wersja z 10:52, 4 mar 2018
Katima | |
---|---|
{{{Herb}}} | |
{{{Flaga}}} | |
Położenie | Ujście rzeki Larr do Morza Cienia |
Mieszkańcy | Ludzie, Morskie elfy |
Ustrój | Monarchia dziedziczna |
Spis treści
Władza
Ustrój: monarchia dziedziczna.
System władzy: królestwo.
Władca: król Diego Kador.
Rodzina królewska: kuzyni - Lucian i Edward Kador.
Kompleks zbudowany w niecodzienny i bardzo oryginalny sposób. Jego podstawę stanowi wieża o średnicy sześćdziesięciu metrów i wysoka na dziesięć pięter, zwieńczona kopułą z błękitnego kamienia. Pełni ona wszystkie najważniejsze funkcje - reprezentacyjną i ochronną. Wejść do niej można jedynie przez wielkie, dwyskrzydłowe drzwi położone na wysokości drugiego piętra, do których prowadzi kamienna rampa i most zwodzony. Budowlę cechuje ogromna ilość małych okien oraz pomniejszych balkonów. Od trzech stron otoczona jest ona przez sześć mniejszych, lecz tak samo wysokich wież, połączonych z tą "najgrubszą" osobnymi, położonymi nad ziemią korytarzami. Mieszczą się w nich pokoje dla służby i dworzan, komnaty władcy i jego krewnych, kwatery osobistych gwardzistów oraz pomieszczenia funkcyjne (łaźnie, kuchnia itp.)
Ustrój polityczny
{{{Ustrój}}}
Herb i flaga
{{{Herb}}}
Siedziba władcy
{{{Siedziba}}}
Ubiór
{{{Ubiór}}}
Architektura
{{{Architektura}}}
Geografia
Położenie: ujście rzeki Larr do Morza Cienia.
Miasto zbudowane z wypalanych na słońcu cegieł i ciemnych gatunków drewna, połączonych w dwu, trzy lub czteropiętrowe bloki, otoczone drewnianą konstrukcją żeber. Ulice przecinające się pod kątem prostym tworzą sieć, której centrum stanowi duża, okrągła dziura - dawne koloseum, przerobione na miejski rynek. Każdą sadybę wieńczą ceglane dachówki rdzawej barwy, a ich okna zawsze zwrócone są ku morzu. Co bogatsi mieszkańcy miasta pozwalają sobie na bogate zdobienia frontów dodając do nich elementy marynistyczne, ciekawe i drogie ryciny lub żywsze kolory. W Katimie, co może dziwić na pierwszy rzut oka, pełno jest też samotnych, okrągłych baszt o małych oknach i szpiczastych dachach. Są to spichlerze na żywność, która oddawana jest najbiedniejszym. W mieście nie ma jako tak wyglądającej dzielnicy biedoty.
Wojsko
Lekka kawaleria utrzymywana na terenach prowincjonalnych, jeden legion piechoty stacjonujący w mieście i osobista gwardia królewska.
Stosunki dyplomatyczne
Handel: Szlak Niebieski, Szlak Żółty.
Produkcje (wyroby eksportowe): zboża wszelkiej maści i przeznaczenia (pszenica, żyto, jęczmień, owies, chmiel, len, kukurydza, sorgo, ryż) oraz piwo, oliwa, drewno, glina i futra.
Stosunki dyplomatyczne: neutralne i przyjazne ze wszystkimi sąsiadami.
Miasta Sojusznicze: Trytonia, Arturon i Rododendronia.
Handel
{{{Handel}}}
Kuchnia
{{{Kuchnia}}}
Ciekawostki
Katimę nazywa się również "Północną Spichrzą", z powodu najżyźniejszych gleb jakie występują w delcie rzeki Larr. Nie jest to jednak nazewnictwo szydercze, a pełne szacunku i podziwu. Dzięki staraniom i doświadczeniu tamtejszych rolników i przychylności natury, plony są tam zbierane dwa razy do roku, a ich nadwyżki kierowane do południowej i zachodniej Alaranii. Mówi się nawet, że gdyby nie zboże z Katimy, na łusce Prasmoka mogłoby dojść do Wielkiego Głodu i śmierci naprawdę wielu istnień. Z tego powodu miasto nie musi m.in. utrzymywać własnej armii. Państwa ościenne same poczuwają się do odpowiedzialności dbania o bezpieczeństwo katimskich farm.