Ekradon

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Ekradon
Herb ekradon.png
Flaga ekradon.png
Położenie Zachodnia część Gór Dasso w pobliżu Smoczej Przełęczy
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Władca: Król Harven Bronstein (59 lat), syn króla Daruena z rodu Bronstein.

Rodzina królewska: Pierwsza żona króla - Klara z rodu Gutfreund zmarła w połogu ówcześnie rodząc syna Iverna (21 lat) przyszłego następcę tronu. Po niecałym roku od tego wydarzenia król ożenił się ponownie ze szlachcianką Yari z rodu Moldenhauer (37 lat), która jest obecną królową Ekradonu. Dała mu ona córkę - księżniczkę Eruen (17 lat). Stosunki pomiędzy macochą a przybranym synem są neutralne, choć dalece odbiegają od ciepłej rodzinnej zażyłości. Inaczej jest ze stosunkami pomiędzy rodzeństwem, którzy mocno się wspierają i opiekują sobą nawzajem. Król natomiast choć słynie ze swojego trudnego i temperamentnego charakteru, potrafi okazać czułość dzieciom, jak i żonie.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

W królestwie Ekradon, kobiety jak i mężczyźni noszą zróżnicowane stroje w zależności od swojego statusu społecznego, a także od okazji i pory roku. Kobiety o wyższym statusie społecznym noszą długie suknie o kroju, który przylega do ciała, zdobią go liczne marszczenia oraz szerokie rękawy. Kolorystyka sukien to głównie intensywne kolory, takie jak czerwień, zieleń czy fiolet. Suknie są często ozdobione koronkami, haftami i perłami. Na głowach noszą czepce, często z piórami lub ozdobami z koralików. Kobiety niższych warstw społecznych noszą prostsze stroje, wykonane z tańszych materiałów. Zazwyczaj są to suknie pozbawione zdobień. W chłodniejsze dni kobiece stroje uzupełniają wełniane peleryny z kapturem. Wszystkie kobiety noszą również obszerne, lniane fartuchy, które chronią ich suknie przed zabrudzeniem. Na nogach noszą skórzane buty, a na rękach welurowe rękawiczki. Na bardziej uroczyste okazje dodają swoim strojom dodatkowych ozdób, takich jak naszyjniki, bransoletki czy kolczyki. Mężczyźni o wyższym statusie społecznym noszą zazwyczaj długie, przylegające do ciała kaftany, wykonane z bogatych materiałów, takich jak jedwab, welur czy brokat. Kaftany zazwyczaj są ozdobione koronkami i haftami, a także są przypinane metalowymi agrafkami. Każdy kaftan jest inny i unikalny, często wyrażający styl lub osobowość noszącego. Pod kaftanem mężczyźni noszą koszule z długimi rękawami, również wykonane z jedwabiu lub lnu, czasem ozdobione haftami lub koronkami. Modni mężczyźni noszą na głowach szerokie kapelusze wykonane z filcu lub wełny. Na rękach noszą skórzane rękawice, a na nogi zakładają skórzane buty, a w chłodniejsze dni – wełniane skarpety oraz futrzane peleryny. Mężczyźni niższych warstw społecznych noszą prostsze stroje. Zazwyczaj jest to jednokolorowy kaftan wykonany z grubszego materiału, takiego jak wełna lub lniana tkanina. Niektórzy mężczyźni, zwłaszcza ci, którzy prowadzą aktywny tryb życia, ubierają się w bardziej funkcjonalne stroje, takie jak kurtki skórzane i proste spodnie na szelkach.

Architektura

W królestwie Ekradon wieże, wysokie i majestatyczne, często zdobione kunsztownymi rzeźbami, są powszechne w architekturze. Budynki często mają wielopoziomowe dachy o charakterystycznej niebieskiej dachówce, nierzadko zakończone ostrosłupowymi szczytami. Okna są wysokie i wąskie, a ich kształt przypomina kroplę. Często ozdobione są witrażami o bogatej kolorystyce, które tworzą malownicze efekty świetlne we wnętrzach. W architekturze królestwa Ekradon wykorzystywane są również kamienie i cegły, co jest charakterystycznym elementem architektury gotyckiej. Kamienice i pałace są zazwyczaj wznoszone na planie prostokąta lub kwadratu, a ich fasady zdobią liczne rzeźby oraz ornamenty. W miastach można spotkać również charakterystyczne budowle handlowe, takie jak ratusze, kramy i magazyny. Ratusze często mają charakterystyczne szczyty i reprezentacyjne sale, gdzie odbywają się spotkania między władzami a mieszkańcami miasta. Kramy i magazyny są zazwyczaj budynkami jednokondygnacyjnymi z charakterystycznymi, niskimi oknami, gdzie handlarze mogą wystawiać swoje towary. Na terenie królestwa można spotkać również liczne zamki i twierdze. Zazwyczaj są one zbudowane na wzgórzach i otoczone murami obronnymi. Ich charakterystycznymi elementami są blanki, machikuły, dziedzińce i baszty. Zamki i twierdze w królestwie Ekradon mają często charakter obronny, ale także rezydencjonalny, gdzie zamieszkują arystokracja i ich rodziny. Niektóre budynki mają elementy zaczerpnięte z architektury zachodniej, takie jak kopuły i łukowate okna.

Geografia

Zachodnia część gór Dasso w pobliżu Smoczej Przełęczy. Do terytoriów Ekradonu od pewnego czasu przynależą także okoliczne wioski, głównie położone na zachodniej granicy Szepczącego Lasu.

Wojsko

Ekradon posiada ogromną armię składająca się z wielu formacji wojskowych: łucznicy, kusznicy, piechota, konnica, inżynierowie wojskowi, pikinierzy. Istnieje jednak wyjątkowa jednostka wojskowa, składająca się z doskonale wyszkolonych rycerzy dosiadających ekradońskich gryfów. Są jednymi z najskuteczniejszych wojowników w armii królestwa, a ich gryfy są niezwykle silne i szybkie, co czyni ich doskonałymi partnerami w walce. Rycerze jak i ich gryfy często wychowywani są razem od najmłodszych lat w celu przygotowania ich do tej specjalnej jednostki. Jeźdźcy muszą przejść intensywne szkolenia z manewrów lotniczych, walki wręcz i taktyki militarnych. Są oni również doskonale uzbrojeni, posiadając lekką zbroję, łuk i miecz , które mogą być używane zarówno podczas walki z wrogami na ziemi, jak i w powietrzu. Gryfy, na których jeżdżą, przechodzą specjalną selekcję i szkolone są w celu sprawnego poruszania się na polu walki. Gryfy te są doskonale przystosowane do lotów, dzięki czemu mogą pokonywać naprawdę dalekie dystanse. Rycerze często wysyłani na najtrudniejsze misje i zadania, takie jak rozpoznanie wroga, przeprowadzenie ataku z zaskoczenia lub ochrona króla, lub innych ważnych osobistości. Ich wyszkolenie, umiejętności i sprzęt czynią z nich jedną z najbardziej elitarnych jednostek wojskowych w całym królestwie Ekradon. Zbrojenia i posiadanie ogromnej armii przez Ekradon jest uwarunkowane rosnącą w siłę potęgą Maurii i odbudowującym się Ostatnim Bastionem.

Stosunki dyplomatyczne

Ekradon najlepsze stosunki posiada z Valladonem czego przyczyną może być długoletnia przyjaźń króla Harvena z nie żyjącym już ojcem obecnego władcy Valladonu Arturiona. W celu potrzymania silnego sojuszu władcy zaaranżowali małżeństwo przyszłego następcy tronu Valladonu, księcia Victora z księżniczką Ekradonu Euren. Królestwo posiada bardzo napięte stosunki dyplomatyczne z Maurią, nieprzyjazne stosunki z Ostatnim Bastionem, natomiast reszta królestw pozostaje z Ekardonem w stosunkach neutralnych.

Handel

Szlak Niebieski, Szlak Błękitny

Produkcje (wyroby eksportowe): kamień, naczynia gliniane, dachówka, glina, wyroby stolarskie, produkcja broni drzewcowej.

Kuchnia

Mówi się, że w Ekradonie są najpiękniejsze pod względem architektonicznym karczmy w całej Środkowej Alaranii, a serwowane w nich jedzenie również nie pozostawia wiele do życzenia. W chłodne górskie wieczory można się tu rozgrzać aromatyczną zupą cebulową podawaną z serowymi grzankami albo pikantnymi flakami. Wśród mięs należy przede wszystkim wymienić bitki, zarówno te z wołowiny z cebulą, jak i z jelenia z chrzanem czy z dzika z suszonymi śliwkami. Lokalne pikantne kiełbaski z wieprzowiny gotowane w kapuście nie są wyszukanym, lecz na pewno sycącym daniem, do którego świetnie będzie pasował jakiś mocny alkohol, na przykład pędzona na bagnach śliwowica. Również z bagiennych rejonów Ekradonu pochodzi jedzona tutaj baranina, która do miast dociera głównie w postaci wędlin i peklowanego mięsa. Wracając jednak do alkoholu, oprócz wspomnianej śliwowicy pija się tu przede wszystkim thanderiońskie piwa i również pochodzące z importu wina, gdyż zarówno browarnictwo - poza jednym wyjątkiem - jak i winiarstwo w Ekradonie występuje szczątkowo, raczej na własny użytek niż na sprzedaż, nie można tu mówić o szczepach charakterystycznych dla tego rejonu.

O czym jeszcze warto wspomnieć, to o pewnym warzywie cieszącym się w tym kraju dość dużym powodzeniem: dyni. Jada się ją tutaj na wiele różnych sposobów - pieczoną, w postaci zupy, marynowaną w słodko-kwaśnej zalewie z przyprawami korzennymi. Mieszkające na terenie Ekradonu krasnoludy warzą z niego dyniowe piwo w typie ale. Robi się z niej również bardzo aromatyczny placek oraz dżemy. Jest to główny składnik słodkich dań w Ekradonie, oprócz tego w wielu karczmach można zamówić jeszcze piwną polewkę: zupę na bazie lekkiego jasnego piwa, mleka i kogla-mogla. Sam kogel-mogel oraz ajerkoniak serwuje się tutaj prawie wyłącznie w sezonie zimowym.

Ciekawostki

Na wschód od miasta znajdują się bagna z których mieszkańcy Ekradonu czerpią glinę do wyrobu dachówek. Dzięki temu w mieście rozwinęła się technologia budowy pieców do wypalania wyrobów glinianych.

Architekturę Ekradonu można łatwo poznać po wyróżniających się niebieskich dachówkach.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło