Efne

Z Grymuar
Wersja z dnia 16:10, 3 mar 2018 autorstwa Callisto (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Efne | Równina Maurat, w sąsiedztwie pustyni Nanher i Gór Dasso | Elfy | Republika | Senat }} {{Opis państwa | Ogólny opis tutaj | W...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Efne
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Równina Maurat, w sąsiedztwie pustyni Nanher i Gór Dasso
Mieszkańcy Elfy
Ustrój Republika

Władza

Ustrój: Republika.

System władzy: Piątka senatorów wybieranych na czteroletnie kadencje.

Władca: Senatorowie Math Yrsud, Winnyland Aberzig, Anne Serywan, Ukan De' Kkou.

Rodzina królewska: nie dotyczy.

Ogromny pałac, zwany przez mieszkańców stolicy niebiańskim. Jednym z powodów jest oczywiście błękitny kolor jego ścian, drugim zaś wysokie poparcie nowatorskiego systemu rządów. Subtelne wykończenia, misterne płaskorzeźby pokrywające fasadę pałacu budzą podziw nie tylko ludzi. Wnętrza wykładane delikatnymi tkaninami i zdobione kunsztownymi dywanami, arrasami. Przepych zapiera dech w piersiach. Architektoniczne cudo ludzkiego artyzmu.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Równina Maurat, w sąsiedztwie pustyni Nanher i Gór Dasso.

Strzeliste i wysokie budynki w kolorze błękitu. Wzorowane na Pałacu Niebiańskim. Miejscowe budynki cechuje duża dbałość o szczegóły. Częste są ogrody z misternie zdobionymi fontannami. Wartym zauważenia jest to, że w Efne nawet biedota stara się trzymać fason, dbając o swoje miejsce zamieszkania, co stoi w opozycji do tych samych klas w innych miastach.

Wojsko

Gwardia pałacowa; Niewielkie oddziały piechoty oraz łuczników.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy;

Produkcje (wyroby eksportowe): Tkaniny, dzieła sztuki, wyroby złotnicze, biżuteria.

Stosunki dyplomatyczne: Neutralne.

Miasta Sojusznicze: Efne obowiązuje oficjalny traktat o wiecznej neutralności, więc wszelkie sojusze wojskowe są wykluczone.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

1. Za sprawą traktatu o wiecznej neutralności, Efne zobowiązało się do prowadzenia tylko nielicznej grupy żołnierzy. Kolejnym postanowieniem traktatu było odsunięcie państwa od wszelkich konfliktów na kontynencie kosztem zapewnienia dotychczasowych granic przez pozostałe państwa.

2. Republika jest wynalazkiem miasta Efne. Wprowadzona stosunkowo niedawno, szybko zgromadziła sobie zwolenników głównie w stolicy państwa. Z obecnych informacji wynika, że jest to ewenement na skalę światową. Obywatele mają prawo do oddania głosu dzięki tzw. „błękitnej karcie”, czyli dowodowi zamieszkania na terenach Republiki.

3. Kolejnym wartym wzmianki faktem jest to, że zabudowa oraz atmosfera w mieście kształci wielu wrażliwych na sztukę ludzi. Spora część artystów - rzeźbiarzy, bardów i malarzy pochodzi właśnie z tychże ziem.

4. Wszystkie granice Republiki są ustanowione poprzez naturalne bariery wzdłuż których się ciągną. Na północy jest to pustynia Nanher, na zachodzie i południu Góry Dasso, a z kolei na wschodzie koryto rzeki Nefari aż po Meot.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło