Turmalia

Z Grymuar
Wersja z dnia 00:29, 4 mar 2018 autorstwa Callisto (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Turmalia | Środkowa cześć Wybrzeża Jadeitów | Ludzie | Monarchia dziedziczna | Miasto - państwo }} {{Opis państwa | Ogólny opis tu...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Turmalia
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Środkowa cześć Wybrzeża Jadeitów
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: Monarchia dziedziczna.

System władzy: Miasto - państwo.

Władca: Królowa Isilia, córka króla Drakona, z rodu Avarów.

Rodzina królewska: Córki: Driana – następczyni tronu, księżniczka; Carin – księżniczka. Syn: Rivien – książę.

Biały Pałac. Budowla z wypalanej cegły, pokryta bielmem leżąca w zachodniej części miasta. Niebieskie i białe malowidła pokrywające ściany pałacu, tworząc głównie kształty meandryczne. Mur obronny wokół całej budowli z licznymi, strzelistymi wieżyczkami. Sam pałac posiada tylko dwie wieże. Dziedziniec wewnętrzny wyłożony kamienną mozaiką z fontanną na środku. Ogrody płacowe słynące z egzotycznych drzew owocowych.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Środkowa cześć Wybrzeża Jadeitów, nad rzeką Livar.

Budynki z wypalanej cegły pokryte bielmem, z malowidłami ściennymi w kolorach błękitu. Wysokie najwyżej na dwa piętra. Mury obronne wokół miasta. Liczne wąskie wieżyczki obserwacyjne. Wielki port statków handlowych na wschodzie, a w środkowej części port statków pasażerskich. W miarę rozrastania się miasta - ostatnio głównie w głąb lądu - dobudowywane są podgrodzia z niskimi, białymi budynkami o płaskich dachach.

Wojsko

Średniej wielkości flota morska, stacjonująca w niewielkim porcie patrolowym. Spora cześć piechoty, niewielka cześć konnicy, łuczników i kuszników.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): Jadeit, ryby, pomarańcze, awokado, granaty, tkaniny.

Stosunki dyplomatyczne: Neutralne.

Miasta Sojusznicze: Rubidia, Leonia.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Miasto rozbudowuje się głównie w głąb lądu, ze względu na równinny teren i możliwość tworzenia sadów dla drzew egzotycznych. W ten sposób ludność chce ratować swój handel lądowy, ponieważ handel dalekomorski ze względu na obecny brak stoczni (zniszczona przez huragan, odbudowa praktycznie niemożliwa) zaczął podupadać i obecnie skupia się głównie na sprowadzaniu z południa jadeitu.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło