Leonia

Z Grymuar
Wersja z dnia 01:35, 4 mar 2018 autorstwa Callisto (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Leonia | Wschodnia część Wybrzeża Jadeitów | Ludzie, Elfy | Monarchia elekcyjna | Miasto - państwo }} {{Opis państwa | Ogólny...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Leonia
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Wschodnia część Wybrzeża Jadeitów
Mieszkańcy Ludzie, Elfy
Ustrój Monarchia elekcyjna

Władza

Ustrój: Monarchia elekcyjna (król wybierany przez Radę Leoni składającą się z 12 Ministrów).

System władzy: Miasto - państwo.

Władca: Król Geor, syn Ademara z Leoni.

Rodzina królewska: Córka: Alladia.

Pałac Lazurytowy położony w południowej części miasta. Brak muru obronnego. Wysoki na kilka pięter budynek, z kwadratowymi wieżami. Zbudowany z wypalanej w piecach cegły. Mury koloru kremowego, dzięki barwnikowi pozyskiwanemu z kwiatów lilii nadmorskiej. Wnętrza pałacu ozdabiane lazurytem sprowadzanym statkami w ogromnych ilościach z południa. Od wschodniej strony rozległe pałacowe ogrody, a w południowej części liczne tarasy na najwyższych piętrach z widokiem na ocean.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Wschodnia część Wybrzeża Jadeitów, nad rzeką Anibią.

Budynki z wypalanej cegły, w jasnych kolorach. Brak malowideł ściennych charakterystycznych, dla tego regionu. Budowle o dużych prostokątnych oknach, przysłaniane od wewnątrz tkaninami, ze względu na panujący upał mają najwyżej dwa piętra. Środkowa cześć miasta obfita w liczne targowiska. Porty od zachodu: Handlu dalekomorskiego, port wojskowy, port statków pasażerskich, port handlowo-rybacki.

Wojsko

Głównie flota morska, stacjonująca w zachodniej części linii brzegowej, w porcie wojskowym. Niewielka ilość piechoty jak i konnicy. Specjalny oddział tak zwanych Broni Pałacowych – grupa kuszników i łuczników stacjonujących na wieżach pałacu oraz oddział jeźdźców patrolujących wejście do przybytku.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy, Szlak Purpurowy, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): Barwniki, lazuryt, rośliny nadmorskie, granaty, kokosy, daktyle.

Stosunki dyplomatyczne: Neutralne.

Miasta Sojusznicze: Turmalia, Rubidia, Elfidrania.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Leonia jest jedynym miastem zajmującym się produkcją owoców morza, jak i roślin nadmorskich. Miasto posiada dwie stocznie, jedną produkującą statki handlowe, rybackie i pasażerskie, drugą zajmującą się jedynie produkcją statków wojskowych. Miasto niezwykle bogate ze względu na handel dalekomorski, jak i handel prowadzony z miastami Alarani. Położona w miejscu gdzie krzyżują się 4 szlaki handlowe. Od niej pochodzi nazwa szlaku prowadzącego do Serenai (Szlak Błękitny) ze względu na to, że szlak zaczyna się już w portach na błękitnym oceanie.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło