Meot

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Meot
Herb meot.png
Flaga meot.png
Położenie Zachód Równiny Maurat, wschodni skraj Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia parlamentarna

Władza

Ustrój: monarchia parlamentarna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Terezjusz z Fergonetów; Naczelnik Rady Szlacheckiej Gardeas Inntergo.

Rodzina królewska: synowie: pierworodny książe Rothar oraz książę Morgan oraz córka - księżniczka Arianna.

Ogromny w swych rozmiarach pałac budowany przez wieki, rozrasta się nawet dzisiaj. Z pozoru jest to szeroki, płaski budynek o dwóch piętrach i smutnych, szarych ścianach. Jak mówi stare przysłowie- pozory mylą, a większość tego ogromnego kompleksu znajduje się głęboko pod ziemią. Jest to centrum wywiadu państwowego, siedziba Rady Szlacheckiej, Króla oraz najwyższych oficjeli w państwie. Bardzo pilnie strzeżona.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: leżąc na wschodnim skraju Szepczącego Lasu, zamyka równinę Maurat na zachodzie. Granice zawierają się na terytorium pomiędzy samą stolicą państwa, Błyszczącym Jeziorem, a także dwoma rzekami: Nefari i Javis.

Różnorodność architektoniczna spowodowana jest prawdopodobnie dużym stopniem migracji w tym mieście. Przewijają się przestronne, jedno- dwupiętrowe domy z ogrodem, jak i wysokie, wielokondygnacyjne domy z mniejszą przestrzenią życiową. Bogate domy kupców sąsiadują z domami z wypalanej cegły oraz ogromnymi pałaców. Tendencja jest jednak, jeśli można to tak ująć „rosnąca”, co oznacza, że miasto staje się metropolią oszczędzającą na powierzchni, ale pnącą się wysoko w górę.

Wojsko

Spore zastępy wojsk dalekosiężnych, przeznaczonych do obrony miasta; dobrze wyszkolone oddziały konnicy oraz nieliczna piechota.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): drewno, wyroby stolarskie, srebro, miedź.

Stosunki dyplomatyczne: napięte stosunki z elfimi królestwami, wobec innych neutralne.

Miasta Sojusznicze: Elisia.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Dominującym smakiem w Meot jest papryka, którą hoduje się tu w wielu odmianach, od słodkich aż po bardzo ostre, w wielu kształtach i kolorach. Wykorzystuje się ją jako przyprawę, wtedy występuje w postaci suszonej i drobno zmielonej, albo też jako podstawę wielu dań. Podaje się ją np. w formie nadziewanej kaszą, mięsem i warzywami, a następnie pieczoną bądź gotowaną w rosole. Pokrojona w kawałki występuje w gulaszach i zupach, na zimę konserwuje się ją w różnego typu zalewach, niejednokrotnie nadziewaną serem. Wiele dań gotuje się tu w żeliwnych kociołkach, w ten sposób powstaje słynny ostry gulasz wołowy oraz jego trochę łagodniejsza odmiana rybna. W kociołkach przygotowuje się również danie składające się z ziemniaków, cebuli, kiełbasy oraz kapusty nazywane pieczonką, jest to bardzo treściwa potrawa, idealna do przygotowywania na wolnym powietrzu.

Dla osób, które nie mają czasu siadać do stołu rozwiązaniem są drożdżowe placki smażone na głębokim tłuszczu, które podaje się z kwaśną śmietaną i serem bądź duszoną cebulą - placki te często sprzedawane są z okien piekarń i można je jeść w biegu. Istnieje również ich wersja na słodko, gdyż same placki są dość neutralne w smaku i ich wytrawny bądź deserowy charakter zależy tylko od tego, z czym są podane. Serwuje się tu również pszenicznik - ciasto w formie kruchego placka z dużą ilością masy z ziaren pszenicy, maku, bakalii i miodu. W większości karczm pija się bezalkoholowy kwas chlebowy, a dla tych, którzy chcą się napić jednak czegoś mocniejszego, istnieje kilka odmian lekkich win wytrawnych, które nie cieszą się szczególną popularnością poza granicami kraju.

Ciekawostki

Meot przejęło część ustroju od swoich północnych sąsiadów, jednak bez rewolucji i wykluczenia rodziny królewskiej z władzy. Zaadaptowała obce rozwiązania przystosowując je do rodzimych warunków.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło