Nandan-Ther: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Nandan-Ther| Południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu | Ludzie | Monarchia dziedziczna | Królestwo }} {{Opis państwa | Ogólny opi...")
 
Linia 5: Linia 5:
 
Ogólny opis tutaj
 
Ogólny opis tutaj
 
| Władza =  
 
| Władza =  
'''Ustrój''': Monarchia dziedziczna.
+
'''Ustrój''': monarchia dziedziczna.
  
'''System władzy''': Królestwo.
+
'''System władzy''': królestwo.
 
   
 
   
'''Władca''': Król Arat Bretgar.
+
'''Władca''': król Arat Bretgar.
  
'''Rodzina królewska''': Królowa Elirenna; królewski brat, dowódca straży pałacowej, Henric Bretgar; dziedzicy, Trista Bretgar, Artaud Bretgar; potomek bez prawa do tronu, Thon Greodd.
+
'''Rodzina królewska''': królowa Elirenna, królewski brat i dowódca straży pałacowej Henric Bretgar, dziedzicy: Trista Bretgar, Artaud Bretgar oraz potomek bez prawa do tronu - Thon Greodd.
  
 
Sala tronowa, usytuowana pomiędzy trzema wieżami strzelniczymi. Prowadzi do niej most zwodzony.
 
Sala tronowa, usytuowana pomiędzy trzema wieżami strzelniczymi. Prowadzi do niej most zwodzony.
  
 
| Geografia =
 
| Geografia =
'''Położenie:''' Południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu. Graniczy z terytoriami Meot oraz królestwem Elfów.
+
'''Położenie:''' południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu. Graniczy z terytoriami Meot oraz królestwem Elfów.
  
 
Grube i wysokie mury budowane z kamiennych bloków okalające naturalną dolinę. Wewnętrzne zabudowania wzniesione są z kamienia krytego dachówką. W mieście mało jest drewnianych budowli – co wynika głównie z obawy przed podpaleniem. Poza tą restrykcją mieszkańcy pewni są bezpieczeństwa jakie oferują grube mury i strategiczne umiejscowienie miasta, przez co pozwalają sobie na dość swobodną zabudowę.
 
Grube i wysokie mury budowane z kamiennych bloków okalające naturalną dolinę. Wewnętrzne zabudowania wzniesione są z kamienia krytego dachówką. W mieście mało jest drewnianych budowli – co wynika głównie z obawy przed podpaleniem. Poza tą restrykcją mieszkańcy pewni są bezpieczeństwa jakie oferują grube mury i strategiczne umiejscowienie miasta, przez co pozwalają sobie na dość swobodną zabudowę.
Linia 24: Linia 24:
 
'''Handel''': [[Szlak Rubinowy]].
 
'''Handel''': [[Szlak Rubinowy]].
  
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': Broń, cegły oraz budulec, konie - główne hodowle znajdują się na równinie poza murami miasta.
+
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': broń, cegły oraz budulec, konie - główne hodowle znajdują się na równinie poza murami miasta.
  
'''Stosunki dyplomatyczne''': Państwo neutralne.
+
'''Stosunki dyplomatyczne''': państwo neutralne.
  
 
'''Miasta Sojusznicze''': brak.
 
'''Miasta Sojusznicze''': brak.

Wersja z 12:55, 4 mar 2018

Nandan-Ther
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Arat Bretgar.

Rodzina królewska: królowa Elirenna, królewski brat i dowódca straży pałacowej Henric Bretgar, dziedzicy: Trista Bretgar, Artaud Bretgar oraz potomek bez prawa do tronu - Thon Greodd.

Sala tronowa, usytuowana pomiędzy trzema wieżami strzelniczymi. Prowadzi do niej most zwodzony.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu. Graniczy z terytoriami Meot oraz królestwem Elfów.

Grube i wysokie mury budowane z kamiennych bloków okalające naturalną dolinę. Wewnętrzne zabudowania wzniesione są z kamienia krytego dachówką. W mieście mało jest drewnianych budowli – co wynika głównie z obawy przed podpaleniem. Poza tą restrykcją mieszkańcy pewni są bezpieczeństwa jakie oferują grube mury i strategiczne umiejscowienie miasta, przez co pozwalają sobie na dość swobodną zabudowę.

Wojsko

Warownia wciśnięta pomiędzy górskie szczyty, słynie ze znakomitych łuczników i kuszników. Ich oddziały mogą swobodnie ostrzeliwać ewentualnego najeźdźcę podczas prób szturmu. Mniejszą siłę stanowi piechota, której liczebność nie sięga nawet połowy z oddziałów dalekosiężnych. Dużą rolę odgrywają tutaj machiny wojenne osadzone na basztach, głównie balisty.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): broń, cegły oraz budulec, konie - główne hodowle znajdują się na równinie poza murami miasta.

Stosunki dyplomatyczne: państwo neutralne.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

1. Najwyższym honorem jest wstąpienie do straży pałacowej, elitarnej jednostki rycerzy, gdzie dostać mogą się tylko pierworodni rodów arystokracji. Istnieje jednak jeden wyjątek - dowódca jednostki, brat króla Arata jest młodszym z rodzeństwa.

2. Nandan-Ther nie zostało nigdy zdobyte, a nikt nawet nie pamięta prób szturmu na miasto. Warownia posiada opinię niemożliwej do zdobycia żadnymi środkami.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło