Rubidia

Z Grymuar
Wersja z dnia 01:13, 4 mar 2018 autorstwa Callisto (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Rubidia | Południowy-zachód, wybrzeże Oceanu Jadeitów. | Ludzie | Monarchia dziedziczna | Królestwo }} {{Opis państwa | Ogólny opis...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Rubidia
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Południowy-zachód, wybrzeże Oceanu Jadeitów.
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: Monarchia dziedziczna.

System władzy: Królestwo.

Władca: Królowa Drane Strous.

Rodzina królewska: brat: Cranean Eard (niepełnoletni).

Pałac rodowy znajdujący się na nabrzeżu Oceanu Jadeitów. Niski i otoczony wysokimi murami, na których rozbijają się morskie fale. Pałac otaczają stawy, w których ujrzeć można największe cuda, jakie żyją w południowych wodach.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Południowy-zachód, wybrzeże Oceanu Jadeitów.

Głównie drewniane domy zaczynające się od części portowej ciągną się kilometrami, by dopiero niedaleko pałacu władcy przemienić się w budowle z innego budulca. Spowodowane jest to nie biedotą okolicy, lecz względami praktycznymi. Wszakże domy drewniane łatwiej postawić pod groźbą zalewów i wysokich fal.

Wojsko

Flotę stanowią przede wszystkim galery napędzane siłą ludzkich rąk. W wojskach lądowych prym wiedzie piechota, która wraz z rycerstwem stanowi ponad trzy części całej armii.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): Owoce morza, ryby, bursztyn.

Stosunki dyplomatyczne: Zażyłe stosunki z Valladonem.

Miasta Sojusznicze: Valladon.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Ród Eardów jest we władzy w Rubidii od niepamiętnych czasów. Powiada się, że jego założycielka pojawiła się w pianie morskiej na jednej z pobliskich wysp. W legendzie tej musi kryć się ziarno prawdy gdyż wśród członków panującego rodu przejawiają się niekiedy niezbyt ludzkie cechy. Plotki głoszą, iż rodzina królewska posiada skrzela pozwalające na oddychanie pod wodą. Nawet jeśli tak jest w istocie, to skrzętnie to skrywają.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło