Trytonia

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Trytonia
Herb trytonia.png
Flaga trytonia.png
Położenie Wybrzeże Morza Cienia
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: królowa Calear Da'hoe.

Rodzina królewska: brat Traud Da'hoe zwany Eleganckim, potomkowie: Berdnard Da'hoe, Erhold Da'hoe.

Bardzo oryginalna. Wynika to z ekscentryzmu żyjącego ponad 200 lat temu Manfreda Ortego. Willa stylizowana na okręt flagowy. Być może jest to nawet najprawdziwszy okręt wciągnięty siłą mięśni na ląd. Cały wystrój wewnętrzny przygotowany do mieszkania w wygodach i upewniania się o swojej wyższości.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: wybrzeże Morza Cienia.

Trytonia to podupadające zapuszczone miasto zbudowane na półwyspie. Większość budynków wzniesiona została z kruszącego się z czasem kamienia. Dachy kryte są tutaj gontem, a za okna służą nieprzeszklone dziury w ścianach. Z tej mieszaniny byle jakich budynków wyłaniają się zadbane i stworzonych z ekstrawagancją godną pałacu królewskiego, apartamenty zamieszkiwane przez nieliczną elitę. W mieście panuje dominujący zapach ryb i soli.

Wojsko

Flota imponujących rozmiarów i skuteczności. Poza tym ważną częścią wojska są jeźdźcy oraz piechota. Jednostki dalekosiężne są, w Trytonii ostatnimi czasy nieco zaniedbane.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Żółty, Szlak Niebieski, Szlak Pomarańczowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): bursztyn, statki; ryby i owoce morza.

Stosunki dyplomatyczne: neutralne z większością państw, przyjazne z Serenaą.

Miasta Sojusznicze: Serenaa.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Większość mieszkańców Trytonii to ludzie biedni bądź w najlepszym wypadku niezbyt zamożni, którzy żyją bardzo skromnie, dlatego też ich kuchnia nie należy do tych zróżnicowanych i ekstrawaganckich. Ze względu na usytuowanie na półwyspie oczywiste jest, że dieta tutejszych mieszkańców będzie obfitowała w ryby i inne dary morza, które spożywa się z reguły jak najświeższe na surowo, w towarzystwie sosu ze sfermentowanych sardeli, który charakteryzuje się bardzo intensywnym zapachem oraz słono-pikantnym smakiem. Innymi dodatkami do ryby są sok z cytryny bądź warzywa gotowane w łupinach cebuli. Specyficzna w smaku, mętna i słonawa zupa z wodorostów bądź kapuśniak goszczą prawie codziennie na stołach mieszkańców Trytonii, serwuje się je również w większości karczm.

Nietrudno się domyślić, że tam gdzie są statki, tam są również marynarze oraz rum, a co za tym idzie - grog. Mieszkańcy Trytonii na modłę tego żeglarskiego drinka przygotowują każdy możliwy alkohol, od win począwszy na koniakach skończywszy. Jedynie do piwa nie dolewają soku z cytryny, gdyż to piją akurat tak jak przyszło, prosto z beczki. Największym powodzeniem cieszą się piwa typu ale oraz stout, w większości wysokoprocentowe i słabo nagazowane. Na zagryzkę serwuje się wędzoną słoninę oraz świńskie ozory i uszy. Popularną przekąską są kawałki mięsa, ryb bądź warzyw zanurzone w cieście naleśnikowym z dodatkiem kolendry, smażone na głębokim tłuszczu.

Ciekawostki

Trytonia to raczej mroczne i nieprzyjazne miejsce w którym dominuje biedota wyzyskiwana przez nieliczną elitę. Mimo to – a może właśnie przez to – flota Trytoni niepodzielnie rządzi na przylegającej do Środkowej Alaranii części Morza Cieni.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło