Et Iris: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{| style="float:right; max-width: 360px;" | {{Specyfikacja państwa | Et Iris| Tęczowe Jeziora | Niebianie, Elfy, Ludzie, Naturianie | Monarchia | Pańs...") |
|||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{| style="float:right; max-width: 360px;" | {| style="float:right; max-width: 360px;" | ||
| | | | ||
− | {{Specyfikacja państwa | Et Iris| Tęczowe Jeziora | [[Niebianie]], [[Elfy]], [[Ludzie]], [[Naturianie]] | | + | {{Specyfikacja państwa | Et Iris| Tęczowe Jeziora | [[Niebianie]], [[Elfy]], [[Ludzie]], [[Naturianie]] | Tyrania | Państwo terytorialne | Herb = [[File: Herb_et_iris.png | ]] | Flaga = [[File: Flaga_et_iris.png ]] |
}} | }} | ||
|- | |- | ||
Linia 12: | Linia 12: | ||
{{Opis państwa | | {{Opis państwa | | ||
| Władza = | | Władza = | ||
− | '''Władca''': | + | '''Władca''': Tyranka Prifma, Maie, potocznie określana jako “Ciotka Natura”. |
− | '''Rodzina królewska''': | + | '''Rodzina królewska''': Brak |
| Ustrój = | | Ustrój = | ||
− | + | Tyrania | |
| Herb = | | Herb = | ||
| Siedziba = | | Siedziba = | ||
+ | Potężna wieża nazywana Kamiennym Drzewem jest zarówno pierwszym budynkiem wzniesionym na rzecz istnienia Et Iris oraz siedzibą władczyni. Budynek jest wykonany z kamienia, ale w znacznej części za jego integralność odpowiadają przeplatające się przez całą strukturę pnącza i korzenie ukształtowane przez driady. Budowla ma dziesięć pięter. W środku dominują meble z drewna poddanego minimalnej obróbce, zaś kamienne powierzchnie oraz obecne tam tkaniny są zdobione motywami natury. | ||
| Ubiór = | | Ubiór = | ||
| Architektura = | | Architektura = | ||
+ | Et Iris zostało utworzone w jedności z naturą, a co za tym idzie, to budowle i infrastruktura dostosowywała się do natury, a nie na odwrót. Za chodniki i drogi służą wydeptane ścieżki, zaś budowle były stawiane tam, gdzie było miejsce i z pomocą driad. Drobne drewniane chatki, którym za dach, ściany i podłogę służą korzenie, ukształtowane magią skrywają się wśród drzew; Strzeliste wieże z kamiennych bloków spojonych pnączami - które utrwaliła magia i czas - których szczyty nieraz przebijają się przez leśną koronę; Posiadłości budowane na pustych, rozległych polanach bądź tuż przy jeziorach, które wzniesiono ludzką ręką, lecz których ściany porosła zachęcana przez driady roślinność. Ze względu na to, ciężko można powiedzieć o jakimkolwiek systemie czy porządku w tym, gdzie co jest, budynki bowiem, bez względu na przeznaczenie, rozmieszczono tam, gdzie akurat było miejsce. Jedyne, co jest stałe, to fakt, iż im dalej od Kamiennego Drzewa, będącego centrum stolicy, tym rzadziej rozmieszczone są budynki, aż w końcu zostaje sama natura. | ||
| Geografia = | | Geografia = | ||
+ | Tereny królestwa sięgają tak daleko, jak sięga nietypowo kolorowa flora Tęczowych Jezior, krainy znajdującej się między Lasami Eriatur a Wielkimi Borami Sariańskimi. Sama stolica znajduje się w zachodniej części tych terenów, niemal na samej granicy Lasów Eriatur, gdzie jest zarazem otoczona przez sześć jezior, które służą jednocześnie za granice miasta. | ||
| Wojsko = | | Wojsko = | ||
− | + | Brak konwencjonalnego wojska; Za siłę militarną odpowiedzialną za ochronę Et Iris i jej terenów stanowią tutejsi naturianie lojalni Prifmie, którzy walkę z ewentualnym zagrożeniem dla królestwa toczą na zasadzie walki partyzanckiej wspomaganej przez niemal perfekcyjne wykorzystanie terenu. | |
− | |||
| Dyplomacja = | | Dyplomacja = | ||
+ | Nieprzyjazne stosunki z Sarią i Velukrai - Dawni partnerzy handlowi, którzy czerpali zyski z importu owoców, ziół oraz innych darów natury z Et Iris; Traktat handlowy zerwała Prifima po objęciu władzy. Nieprzyjazne stosunki z Iruvią, Verladią oraz Elandir - Spory terytorialne dotyczące granic Et Iris zapoczątkowane za rządów Prifimy. | ||
| Handel = | | Handel = | ||
− | '''Eksport''': | + | '''Eksport''': Brak |
− | '''Import''': | + | '''Import''': Brak |
| Kuchnia = | | Kuchnia = | ||
+ | Dieta na terenie Et Iris ogranicza się do tego, co jest w stanie zaoferować sama natura. Od owoców zwisających z gałęzi, przez dziko rosnące w ziemi warzywa aż po liczne zwierzęta żyjące na terenie Tęczowych Jezior. Mieszkający tu nieliczni ludzie robią z tych składników prostsze potrawy, jednak ciężko wyszczególnić coś konkretnego. | ||
| Ciekawostki = | | Ciekawostki = | ||
− | + | Et Iris to jedno z najmłodszych królestw, powstało bowiem ledwie sześćset lat temu, jeszcze za czasów, kiedy tereny Tęczowych Jezior były znane po prostu jakie Szmaragdowe Jeziora. Królestwo to miało być symbolem przyjaźni między tutejszymi naturianami a ludźmi, jak i również źródłem darów natury dla miast Sarii i Verukrai - które to wspólnie zasponsorowały powstanie Et Iris. | |
+ | |||
+ | Około dwa i pół wieku po powstaniu królestwa, potężny pożar zapoczątkowany przypadkowo przez ludzi strawił znaczną część drzew dookoła stolicy, pochłaniając wiele istnień. Naturianie w żałobie i gniewie oskarżali przybyłych ludzi, a wśród nich Prifma, młoda Maie, była najbardziej wściekła. Swą furią zdołała przegonić króla jak i również znaczną część ludzi, przez co, poparta przez innych naturian, zdołała przejąć władzę nad królestwem i pozostałymi w nim ludźmi jako tyranka. | ||
+ | |||
+ | To z decyzji Prifmy wszystkie rośliny na terenie Et Iris zmieniono magią, przekształcając Szmaragdowe Jeziora w Tęczowe Jeziora, co miało miejsce rok po tym, gdy przejęła władzę. | ||
+ | Krążą plotki, jakoby Prifma zaprzestała rozmów z Matką Naturą po przejęciu władzy. | ||
+ | |||
+ | Pozostali na terenie Et Iris ludzie wierzą, że jeśli zadośćuczynią za błędy przeszłości, uda im się cofnąć zło wyrządzone przez tragiczny pożar, a co za tym idzie, otworzyć Et Iris na resztę świata. | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 15:08, 14 lut 2023
| ||||||||||||
|
Spis treści
Władza
Władca: Tyranka Prifma, Maie, potocznie określana jako “Ciotka Natura”.
Rodzina królewska: Brak
Ustrój polityczny
Tyrania
Herb i flaga
Siedziba władcy
Potężna wieża nazywana Kamiennym Drzewem jest zarówno pierwszym budynkiem wzniesionym na rzecz istnienia Et Iris oraz siedzibą władczyni. Budynek jest wykonany z kamienia, ale w znacznej części za jego integralność odpowiadają przeplatające się przez całą strukturę pnącza i korzenie ukształtowane przez driady. Budowla ma dziesięć pięter. W środku dominują meble z drewna poddanego minimalnej obróbce, zaś kamienne powierzchnie oraz obecne tam tkaniny są zdobione motywami natury.
Ubiór
Architektura
Et Iris zostało utworzone w jedności z naturą, a co za tym idzie, to budowle i infrastruktura dostosowywała się do natury, a nie na odwrót. Za chodniki i drogi służą wydeptane ścieżki, zaś budowle były stawiane tam, gdzie było miejsce i z pomocą driad. Drobne drewniane chatki, którym za dach, ściany i podłogę służą korzenie, ukształtowane magią skrywają się wśród drzew; Strzeliste wieże z kamiennych bloków spojonych pnączami - które utrwaliła magia i czas - których szczyty nieraz przebijają się przez leśną koronę; Posiadłości budowane na pustych, rozległych polanach bądź tuż przy jeziorach, które wzniesiono ludzką ręką, lecz których ściany porosła zachęcana przez driady roślinność. Ze względu na to, ciężko można powiedzieć o jakimkolwiek systemie czy porządku w tym, gdzie co jest, budynki bowiem, bez względu na przeznaczenie, rozmieszczono tam, gdzie akurat było miejsce. Jedyne, co jest stałe, to fakt, iż im dalej od Kamiennego Drzewa, będącego centrum stolicy, tym rzadziej rozmieszczone są budynki, aż w końcu zostaje sama natura.
Geografia
Tereny królestwa sięgają tak daleko, jak sięga nietypowo kolorowa flora Tęczowych Jezior, krainy znajdującej się między Lasami Eriatur a Wielkimi Borami Sariańskimi. Sama stolica znajduje się w zachodniej części tych terenów, niemal na samej granicy Lasów Eriatur, gdzie jest zarazem otoczona przez sześć jezior, które służą jednocześnie za granice miasta.
Wojsko
Brak konwencjonalnego wojska; Za siłę militarną odpowiedzialną za ochronę Et Iris i jej terenów stanowią tutejsi naturianie lojalni Prifmie, którzy walkę z ewentualnym zagrożeniem dla królestwa toczą na zasadzie walki partyzanckiej wspomaganej przez niemal perfekcyjne wykorzystanie terenu.
Stosunki dyplomatyczne
Nieprzyjazne stosunki z Sarią i Velukrai - Dawni partnerzy handlowi, którzy czerpali zyski z importu owoców, ziół oraz innych darów natury z Et Iris; Traktat handlowy zerwała Prifima po objęciu władzy. Nieprzyjazne stosunki z Iruvią, Verladią oraz Elandir - Spory terytorialne dotyczące granic Et Iris zapoczątkowane za rządów Prifimy.
Handel
Eksport: Brak
Import: Brak
Kuchnia
Dieta na terenie Et Iris ogranicza się do tego, co jest w stanie zaoferować sama natura. Od owoców zwisających z gałęzi, przez dziko rosnące w ziemi warzywa aż po liczne zwierzęta żyjące na terenie Tęczowych Jezior. Mieszkający tu nieliczni ludzie robią z tych składników prostsze potrawy, jednak ciężko wyszczególnić coś konkretnego.
Ciekawostki
Et Iris to jedno z najmłodszych królestw, powstało bowiem ledwie sześćset lat temu, jeszcze za czasów, kiedy tereny Tęczowych Jezior były znane po prostu jakie Szmaragdowe Jeziora. Królestwo to miało być symbolem przyjaźni między tutejszymi naturianami a ludźmi, jak i również źródłem darów natury dla miast Sarii i Verukrai - które to wspólnie zasponsorowały powstanie Et Iris.
Około dwa i pół wieku po powstaniu królestwa, potężny pożar zapoczątkowany przypadkowo przez ludzi strawił znaczną część drzew dookoła stolicy, pochłaniając wiele istnień. Naturianie w żałobie i gniewie oskarżali przybyłych ludzi, a wśród nich Prifma, młoda Maie, była najbardziej wściekła. Swą furią zdołała przegonić króla jak i również znaczną część ludzi, przez co, poparta przez innych naturian, zdołała przejąć władzę nad królestwem i pozostałymi w nim ludźmi jako tyranka.
To z decyzji Prifmy wszystkie rośliny na terenie Et Iris zmieniono magią, przekształcając Szmaragdowe Jeziora w Tęczowe Jeziora, co miało miejsce rok po tym, gdy przejęła władzę. Krążą plotki, jakoby Prifma zaprzestała rozmów z Matką Naturą po przejęciu władzy.
Pozostali na terenie Et Iris ludzie wierzą, że jeśli zadośćuczynią za błędy przeszłości, uda im się cofnąć zło wyrządzone przez tragiczny pożar, a co za tym idzie, otworzyć Et Iris na resztę świata.