Fargoth: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Fargoth | Północna część równiny Drivii | Ludzie | Monarchia dziedziczna | Królestwo }} {{Opis państwa | Ogólny opis tutaj | Wła...")
 
Linia 5: Linia 5:
 
Ogólny opis tutaj
 
Ogólny opis tutaj
 
| Władza =  
 
| Władza =  
'''Ustrój''': Monarchia dziedziczna.
+
'''Ustrój''': monarchia dziedziczna.
  
'''System władzy''': Królestwo.
+
'''System władzy''': królestwo.
 
   
 
   
'''Władca''': Królowa Aldrea z rodu Wizenodów.
+
'''Władca''': królowa Aldrea z rodu Wizenodów.
  
'''Rodzina królewska''': synowie: pierworodny- książe Berger oraz książę Daliur.
+
'''Rodzina królewska''': synowie: pierworodny książę Berger oraz książę Daliur.
  
 
Twierdza obronna osadzona na wschodniej ścianie łańcucha górskiego. Niskie wieże, małe okna, „nabite” budynki z grubymi murami. Od chwil stworzenia miała pełnić funkcję przede wszystkim obronną.
 
Twierdza obronna osadzona na wschodniej ścianie łańcucha górskiego. Niskie wieże, małe okna, „nabite” budynki z grubymi murami. Od chwil stworzenia miała pełnić funkcję przede wszystkim obronną.
  
 
| Geografia =
 
| Geografia =
'''Położenie:''' Północna część równiny Drivii, stolica usytuowana pod łańcuchem gór odcinających miasto od Pustkowi.
+
'''Położenie:''' północna część równiny Drivii, stolica usytuowana pod łańcuchem gór odcinających miasto od Pustkowi.
  
 
Miasto, w którym pozycja społeczna ściśle współgra z architekturą na kolejnych częściach miasta. Najbliżej fortecy mieszkają arystokraci oraz wysocy oficerowie wojskowi. Są to przestronne domy, głównie w kolorach bieli i beżu. Kolejnym pierścień architektury miasta prezentują budynki urzędników i niższych rangą żołnierzy. Mniejsze budynki w ciemniejszych odcieniach, najczęściej z dwoma  piętrami. Zewnętrzną warstwę miastowej architektury stanowią budynki służby oraz pracowników niższego pochodzenia. Budynki z kamienia stopniowo przeradzają się w drewniane, pokryte strzechą.
 
Miasto, w którym pozycja społeczna ściśle współgra z architekturą na kolejnych częściach miasta. Najbliżej fortecy mieszkają arystokraci oraz wysocy oficerowie wojskowi. Są to przestronne domy, głównie w kolorach bieli i beżu. Kolejnym pierścień architektury miasta prezentują budynki urzędników i niższych rangą żołnierzy. Mniejsze budynki w ciemniejszych odcieniach, najczęściej z dwoma  piętrami. Zewnętrzną warstwę miastowej architektury stanowią budynki służby oraz pracowników niższego pochodzenia. Budynki z kamienia stopniowo przeradzają się w drewniane, pokryte strzechą.
Linia 24: Linia 24:
 
'''Handel''': [[Szlak Błękitny]], [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Żółty]].
 
'''Handel''': [[Szlak Błękitny]], [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Żółty]].
  
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': Diamenty, rudy metali, węgiel, kusze oraz tkaniny.
+
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': diamenty, rudy metali, węgiel, kusze oraz tkaniny.
  
'''Stosunki dyplomatyczne''': Spory terytorialne z Elisią; Porozumienie handlowe z Demarą.
+
'''Stosunki dyplomatyczne''': spory terytorialne z Elisią; Porozumienie handlowe z Demarą.
  
 
'''Miasta Sojusznicze''': brak.
 
'''Miasta Sojusznicze''': brak.

Wersja z 10:16, 4 mar 2018

Fargoth
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Północna część równiny Drivii
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: królowa Aldrea z rodu Wizenodów.

Rodzina królewska: synowie: pierworodny książę Berger oraz książę Daliur.

Twierdza obronna osadzona na wschodniej ścianie łańcucha górskiego. Niskie wieże, małe okna, „nabite” budynki z grubymi murami. Od chwil stworzenia miała pełnić funkcję przede wszystkim obronną.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: północna część równiny Drivii, stolica usytuowana pod łańcuchem gór odcinających miasto od Pustkowi.

Miasto, w którym pozycja społeczna ściśle współgra z architekturą na kolejnych częściach miasta. Najbliżej fortecy mieszkają arystokraci oraz wysocy oficerowie wojskowi. Są to przestronne domy, głównie w kolorach bieli i beżu. Kolejnym pierścień architektury miasta prezentują budynki urzędników i niższych rangą żołnierzy. Mniejsze budynki w ciemniejszych odcieniach, najczęściej z dwoma piętrami. Zewnętrzną warstwę miastowej architektury stanowią budynki służby oraz pracowników niższego pochodzenia. Budynki z kamienia stopniowo przeradzają się w drewniane, pokryte strzechą.

Wojsko

Przewaga wojsk konnych, idealnych do szybkich manewrów po równinach. Mniejsze liczebnie dywizje kuszników oraz piechoty. Fargoth jest zdecydowanie najgroźniejszym państwem na równinach Drivii oraz Maurat.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Niebieski, Szlak Żółty.

Produkcje (wyroby eksportowe): diamenty, rudy metali, węgiel, kusze oraz tkaniny.

Stosunki dyplomatyczne: spory terytorialne z Elisią; Porozumienie handlowe z Demarą.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

1. Fargoth jest jednym z najważniejszych ośrodków przemysłu wydobywczego ludzkiej cywilizacji. Najnowsze rozwiązania pozwalają osiągać nie tylko niebywałą efektywność w sferze kopania surowców, ale także znacznie zmniejszyły śmiertelność wśród ludzi pracujących w tej branży.

2. Południowe granice królestwa są częstą przyczyną sporów z państwem Elisii. Jest to spowodowane głównie brakiem naturalnych odnośników, a słupy graniczne są traktowane z delikatną nonszalancją pozwalając obydwu stronom na mniejsze najazdy na terytorium sąsiadów. Pozostałe granice są uformowane poprzez naturalne bariery- pustynie Nanher na zachodzie, kolejny łańcuch górski na wschodzie oraz słynny trzy jeziora, które stanowią podział terytorium na ziemie Fargoth oraz Demary.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło