Mauria: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 28: Linia 28:
 
'''Handel''': [[Szlak Błękitny]], [[Szlak Rubinowy]], [[Szlak Purpurowy]], [[Szlak Zielony]].
 
'''Handel''': [[Szlak Błękitny]], [[Szlak Rubinowy]], [[Szlak Purpurowy]], [[Szlak Zielony]].
  
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': Barwniki, lazuryt, rośliny nadmorskie, granaty, kokosy, daktyle.  
+
'''Produkcje (wyroby eksportowe)''': barwniki, lazuryt, rośliny nadmorskie, granaty, kokosy, daktyle.  
  
'''Stosunki dyplomatyczne''': Neutralne.
+
'''Stosunki dyplomatyczne''': neutralne.
  
 
'''Miasta Sojusznicze''': [[Turmalia]], [[Rubidia]], [[Elfidrania]].
 
'''Miasta Sojusznicze''': [[Turmalia]], [[Rubidia]], [[Elfidrania]].

Wersja z 11:20, 4 mar 2018

Mauria
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Mroczne Doliny
Mieszkańcy Ludzie, Nieumarli
Ustrój Triumwirat, rada 12-nastu nekromantów. Teokracja.

Władza

Ustrój: triumwirat, oraz rada 12-nastu nekromantów. Teokracja.

System władzy: miasto - państwo.

Władca: wampirzyca Ariszia Velmeron, Arcylisz Demarigon, Upiór Xargoleth.

Rodzina królewska: brak.

Czarny Dwór – położony w północno-wschodniej części miasta dwór (a właściwie pałac) wykonany z czarnego kamienia i otoczony parkiem. Zamieszkiwany przez Ariszie oraz jej „rodzinę”.

Trupia Wieża – wykonana z kości słoniowej strzelista wieża, wzniesiona na wzgórzu znajdującym się w północno-zachodniej części miasta. Zamieszkana przez Demarigona oraz jego nieumarłe sługi.

Świątynia Śmierci – serce miasta położone w samym jego środku, wykonana z kamienia pochłaniającego w dzień promienie słońca, w nocy zaś lśniącego w blasku gwiazd. Świątynia nawiedzana jest przez upiora Xargoleth będącego arcykapłanem boga śmierci oraz zamieszkiwana przez kapłanów i akolitów boga śmierci.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Mroczne Doliny.

Budowle wznoszone z kamienia, drewna, bądź… kości. Wysokie budowle: zigguraty, strzeliste wieże. Ogromny cmentarz.

Wojsko

Lekkozbrojna piechota wyposażona w nadziaki bądź kosy. Łucznicy. Duża liczba nekromantów. Dodatkowo potężna armia nieumarłych, oraz drakolich. W czasie pokoju armia pełni różne funkcje w mieście.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy, Szlak Purpurowy, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): barwniki, lazuryt, rośliny nadmorskie, granaty, kokosy, daktyle.

Stosunki dyplomatyczne: neutralne.

Miasta Sojusznicze: Turmalia, Rubidia, Elfidrania.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

1. Mauria – miasto śmierci, w którym panuje jego kult. Mieszkańcy chodzą okryci czarnymi płaszczami z wyhaftowaną białą czaszką. W mieście ulicami snują się tysiące nieumarłych wykonujących różne prace dla swych panów. Nie brak tutaj również bardziej inteligentnych przedstawicieli tej grupy – wampirów oraz liszów.

2. Mieszkańcy ras innych poza ludźmi nie są tutaj mile widziani, aczkolwiek zostają wpuszczani do wewnątrz, z zastrzeżeniem, iż mogą poruszać się tylko po wybranych częściach miasta. Ze względu na specyficzne prawa panujące w mieście, osoby tutaj przyjeżdżające są szczegółowo o nich informowane aby uniknąć zakłócenia porządku.

3. Wbrew pozorom ludziom żyje się tu całkiem dobrze. Brak tu ludzi żyjących w nędzy (ze względu na możliwość pozyskania pieniędzy poprzez kontrakty) a większość ciężkich i niewdzięcznych prac wykonywana jest przez mniej ożywione zwłoki.

4. Kontrakt Ciała – każda osoba przebywająca w mieście może podpisać z którymś z nekromantów kontrakt opiewający na jej ciało. Zgodnie z nim, po jej śmierci jej doczesne szczątki przechodzą w posiadanie osoby, z którą zawarta zostaje umowa. W zamian otrzymują zwykle pieniądze, opiekę za życia lub innego rodzaju pomoc. Osoby, których ciała nie zostały zakontraktowane spoczywają spokojnie na cmentarzu.

5. Kontrakt Krwi – każda osoba przebywająca w mieście może podpisać z którymś z wampirów kontrakt, pozwalający owemu wampirowi żywić się krwią. Wampir taki zobowiązany jest do spożywania krwi dawcy tylko w ilościach niezagrażających jego zdrowiu. Opłata jest różna w zależności od kontraktu, najczęściej jednak są to po prostu pieniądze.

6. Sprzedaż Krwi – oprócz w/w kontraktu krew można oddawać w specjalnie przeznaczonych do tego budowlach, w zamian za pieniądze. Wysokość zapłaty uzależniona jest od czystości i szlachetności krwi dawcy.

7. Wykroczenia – w Mauri panuje surowe, lecz sprawiedliwe prawo. Spora część występków karana jest śmiercią. Ciało takiego delikwenta oddawane jest w użytek osoby, która została przez nią poszkodowana, a w przypadku, gdy czyn był „społeczny”, skazany zostaje ożywiony i wcielony do armii.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło