Shari: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja państwa | Shari | Zachodnia część Równiny Andurii | [[Ludzie]] | Monarchia matriarchalna | Królestwo terytorialne|  Herb = [[File: herb_shari.png | 350px ]] | Flaga = [[File: flaga_shari.png | 200px]]
+
{{Specyfikacja państwa | Shari | Zachodnia część Równiny Andurii | [[Ludzie]] | Monarchia matriarchalna | Królestwo terytorialne|  Herb = [[File: herb_shari.png | 350px ]] | Flaga = [[File: glaga_shari.png | 200px]]
 
}}
 
}}
  

Wersja z 22:29, 19 kwi 2018

Shari
Herb shari.png
Glaga shari.png
Położenie Zachodnia część Równiny Andurii
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia matriarchalna

Władza

Ustrój: monarchia matriarchalna.

System władzy: królestwo terytorialne.

Władca: królowa Aisa, z rodu Idylów.

Rodzina królewska: córka i następczyni tronu - księżniczka Ira, oraz syn - książę Lewar.

Dwór Arów. Jednopiętrowy, rozległy dwór wzniesiony przed pokoleniami, przez królewski ród Arów. Zbudowany głównie z grubych bali drewna, ale osadzony na kamiennych fundamentach. Położony w południowej części królestwa, otoczony murem, wzniesiony pomiędzy niskimi wzgórzami i połaciami lasu. Położony na południe do głównego miasta.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: zachodnia część Równiny Andurii. Terytorium królestwa obejmuje rozległe tereny w stronę Rzeki Motyli na wschodzie. Na zachodzie granicę państwa wyznacza Liściasta Puszcza. Na północy tereny Shari graniczą z Thenderionem. Na południu natomiast tereny rolnicze królestwa Shari ciągną się prawie po Las Driad.

Domy i budynki publiczne zbudowane podobnie jak dwór królewski. Kamienne fundamenty, ściany budowane z grubych bali drewna, dachy pokryte - w zależności od zamożności właścicieli - strzechą, drewnem bądź dachówką. Budynki mieszkalne zazwyczaj parterowe, karczmy, przybytki uciechy i budynki publiczne sięgają najwyżej jednego piętra nie więcej. Miasto otoczone kamiennym, wąskim murem z niskimi wieżyczkami.

Wojsko

Głównie piechota i łucznicy, bardzo niewielki odsetek konnicy. Oddziały machin wojennych przystosowanych głównie do obrony. Miasto słynie z rosnącej potęgi ekonomicznej, bardzo słabo przystosowane do ataku militarnego.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy, Szlak Purpurowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): len, zboża, oliwa, oliwki, wyroby drewniane.

Stosunki dyplomatyczne: nieprzyjazne stosunki z Thenderionem.

Miasta Sojusznicze: Valladon.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Shari jest jedynym królestwem rządzonym od pokoleń wyłącznie przez kobiety. Jego potęga tkwi w rozległych terenach rolniczych na południu. Dzięki dobremu gospodarowaniu żyznych ziem, Shari ciągle przeżywa rozkwit ekonomiczny. Do tej pory królowe stawiały główny nacisk na gospodarkę, jednak obecna królowa zajmuje się również kwestią militarną królestwa - rozpoczęła rozbudowę muru obronnego wokół miasta i fosy wokół dworu. Rozpoczęto również ulepszanie armii, stawiając nie tylko na jej liczebność, ale na poszerzenie jej specjalizacji.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło