Revendor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{| style="float:right; max-width: 360px;" | {{Specyfikacja państwa | Revendor| Serce Szepczącego Lasu | Elfy, Chochliki/Wróżki, Czarod...")
 
Linia 1: Linia 1:
 
{| style="float:right; max-width: 360px;"
 
{| style="float:right; max-width: 360px;"
 
|
 
|
{{Specyfikacja państwa | Revendor| Serce [[Szepczący Las | Szepczącego Lasu]] | [[Elfy]], [[Chochliki/Wróżki]], [[Czarodzieje]], [[Zmiennokształtni]], [[Naturianie]] | Merytokracja | Państwo terytorialne |  Herb = [[File: Herb_revendor.png]] | Flaga = [[File: Flaga_revendor.png]]
+
{{Specyfikacja państwa | Revendor| Serce [[Wschodnie Stepy]] | [[Elfy]], [[Chochliki/Wróżki]], [[Czarodzieje]], [[Zmiennokształtni]], [[Naturianie]] | Merytokracja | Państwo terytorialne |  Herb = [[File: Herb_revendor.png]] | Flaga = [[File: Flaga_revendor.png]]
 
}}
 
}}
 
|-
 
|-
Linia 16: Linia 16:
 
{{Opis państwa |
 
{{Opis państwa |
 
| Władza =  
 
| Władza =  
'''Władca''': Rada Pięćdziesięciu - w jej skład wchodzi pięćdziesięciu osób, które uznawane są za najmądrzejsze w państwie. Po śmierci jednego z członków, kolejny wybierany jest przez głosowanie pozostałych. Do rady może wejść jedynie elf czystej krwi. W skład rady wchodzi dwudziestu pięciu mężczyzn i dwadzieścia pięć kobiet. Podczas głosowań każdy członek ma takie same prawa, jednak w przypadku reprezentowania państwa, rada kobiet ma swojego przedstawiciela, a rada mężczyzn swojego. Obecnie reprezentantami strony kobiecej jest księżniczka Elinore Amelie Issengal, a przedstawicielem Lord Itthelin Alisse Melbret. Tytuły książęce, lordowskie i hrabiowskie pozostały po poprzednim systemie władzy, lub są wynikiem małżeństwa z osobą pochodzącą z innego kraju. Przedstawiciele wybierani są poprzez głosowanie, które, ze względu na długowieczność elfów odbywa się co 150 lat.
+
'''Władca''': Aktualnie władzę sprawuje Królowa Meredith Vao. Półelfka krwi pustynnej. Wcześniej zwykła żona Króla Zeloth'a Vao i rzadko udzielająca się postać. Jednak po zamachu na jej rodzinę stała się bezlitosna i poszukująca zemsty. Swoje rządy zaczęła ciężką ręką zaostrzając prawa i wysyłając na ulice patrole wcześniej nieaktywnych inkwizytorów w celu znalezienia winnych i ogólnego pilnowania porządku. Nic nie świadczy o tym, by jej ostry charakter miał się zmienić w najbliższym czasie.
 +
 
 +
W Revendorze od zawsze głównym monarchą musiał być mężczyzna. I bez niego nie można prowadzić dyplomacji z innymi królestwami.
 +
Dlatego w danej chwili, Konsorcjum wyszukuje idealnego kandydata, na zajęcie tronu i wydanie Meredith ponownie za mąż, lub obalenie jej rządów na rzecz całkowicie nowej rodziny królewskiej.
 +
 
 +
'''Rodzina królewska''': Król Zeloth Vao zwany Regentem Revendor'u. Nie posiadał dużej sympatii, lecz nie był w swych działaniach brutalny jak na monarchę. Został zamordowany w zamachu.
 +
 
 +
Książe Kestrel Vao, trzydziestoletni młodzieniec okaleczony w zamachu. Aktualnie w stanie ciężkim.
 +
 
 +
Księżniczka Amari Vao, dwudziestopięcioletnia córa Revendoru. Oblubienica matki i ojca. Została otruta i poddana szybkiej akcji ratunkowej. Aktualnie jej stan jest stabilny ale trucizna była druzgocąca w skutkach.
  
'''Rodzina królewska''': Brak.
 
  
 
| Ustrój =
 
| Ustrój =
Merytokracja (rządy najmądrzejszych).
+
Terchnodemokracja ( władzę królewską wybierają najwyższym szczeblem technicy, eksperci, organizatorzy, analitycy, uduchowieni i magowie należący do stowarzyszenia zwanego Konsorcjum )
  
 
| Herb =
 
| Herb =
.  
+
 
 +
Mottem Revendoru od zawsze było: ''Milczenie jest Złotem''a dominującymi barwami były odcienie ciemnego ametystu i złota.  
  
 
| Siedziba =
 
| Siedziba =
 +
Pałac i zamek położonym na najwyższym szczycie, po środku całego miasta. Niewiele wyższy od klasztoru Cichej Damy, która jest drugą największą budowlą w Revendorze. W całości zbudowany z białej cegły i odlewów złota na szpiczastych wieżach i zakończeniach. Na samym szczycie mieści się kopulasta altana, z widokiem na całe królestwo i to co poza nim. Altana łączy się z kwaterami sypialnianymi i poziom niżej znajduje się dobrze oświetlona sala tronowa, dzięki wielkim witrażom i oknom sięgających sufitu.
  
 
| Ubiór =
 
| Ubiór =
 
[[File: Ubior_adrion.jpg|left|border]]
 
[[File: Ubior_adrion.jpg|left|border]]
Wśród adriońskich elfów panują dwa trendy jeśli chodzi o ich ubiór. Mieszkańcy stolicy i wyższych sfer ubierają się lekko, w takiny zwiewne, delikatne, czasem półprzeźroczyste, dotyczy to szczególnie kobiet. Suknie elfek nie posiadają gorsetów, są szyte w całości, rękawy mogą być albo rozkloszowane, albo ciasno przylegające do ciała. Nie stosuje się bufek, elfy nie lubią poszerzanych ramion. Dekolty najczęściej układają się w łódkę, rzadziej w trójkąt, czy serce. Kobiety pochodzące z arystokracji czasem zakładają suknie, których dekolt stanowią wody, czyli fałdy zebrane na ramionach i układające się w fale, krótsze przy szyi, dłuższe przy piersiach. Mężczyźni mający wysoki status społeczny, to jest nie wykonujący pracy fizycznej, również noszą długie stroje, najczęściej szyte z grubej satyny, matowej, lub błyszczącej, w zależności od preferencji. Lubiane też aksamity i welury. Jeśli chodzi o kolory to zarówno wśród kobiet, jak i wśród mężczyzn dominują wszelkie barwy zieleni, złota, dymnego, lub pastelowego fioletu, a także różu w tonach spotykanych na płatkach [[Róża Adriońska|róży adriońskiej]]. Drugi typ ubioru jest zgoła odmienny. Niezależnie od płci rzemieślnicy najczęściej noszą spodnie, wykonane ze różnego rodzaju skór, grubszego lnu, czy płótna. Górna część to przeważnie lekka koszula, lub tunika, na którą nakłada się kamizelkę, lub drugą tunikę z trwalszej tkaniny. Dominują kolory brązu, zieleni, czerni, granatu. Natomiast przy koszulach i spodnich tunikach jest to biel, kolor kremowy, czy beżowy. Rzemieślnicy zazwyczaj używają długich, skórzanych butów, wyższe sfery, w zależności od tego gdzie zamieszkują, używają butów krótszych, z cienkiej skóry, często zdobionych haftami. Kobiety szlacheckim pochodzeniu mają prawo nosić sandały, lub, jeżeli warunki sprzyjające chodzić boso. Jeśli chodzi o ozdoby, elfy nie stronią od biżuterii, najczęściej wykonuje się ją ze srebra i naturalnych kamieni. Ubrania natomiast ozdabia się różnorakimi haftami, bardzo często odnoszącymi się do kultury lasu. Stosuje się także koraliki, jednak bardzo oszczędnie, ponieważ ich ciężar stanowiłby kłopot przy wszywaniu do lekkich tkanin.  
+
Moda w Revendorze u mężczyzn przewiduje głównie długie płaszcze, marynarki, kubraki i najczęstszym elementem duże kołnierze. Spodnie, buty oficerskie czy koszule często w barwach herbu a dodatki w odcieniach złota i srebra są musem.
 +
 
 +
Kobiety, częściej ubierają bluzki, długie rękawiczki, zaś miast sukni to spódnice z wysokim stanem częściej widziane na ulicy. Główną ozdobą u kobiet są pasy lub kokardy zamiast gorsetów. Suknie zwyczajowo bogate i aż przepełnione detalami, które aż tracą się pośród innych zdobień.
 +
 
  
 
| Architektura =
 
| Architektura =
Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem. Im dalej od serca stolicy, czyli Szmaragdowego Pałacu tym bardziej architektura zmienia się w bardziej ludzką. Ponieważ Adrion usposobiony jest pokojowo do innych ras dalsze części stolicy i dalej miasta i miasteczka są mieszaniną różnych stylów i trendów architektonicznych. Tam gdzie populację w większości stanowią elfy, budynki mieszkalne, sklepy, czy karczmy mają charakter mocno spójny z naturą. Natomiast tam gdzie rasy mieszają się ze sobą, budowle budowane są z drewna, przez rzemieślników. Dachy pokrywa się deskami, następnie mchem i listowiem z drzewa niruwia. Niruwia rośnie w dużych lasach mieszanych, lub liściastych, posiada ogromne liście w kształcie serca, które naturalnie pokrywa substancja przypominająca wosk. Zerwany liść niruwii odrasta w ciągu kilku dni. Korę tych drzew nacina się i pozyskuje lepką, białą żywicę, która służy do "sklejania" liści podczas budowy dachów. Żywica zastygając tworzy bardzo solidną konstrukcję. W niektórych miasteczkach, zwłaszcza na północy, gdzie ziemie zagrożone są zalaniem przez potoki budynki mają podstawy budowane z kamieni.  
+
Architektura Revendoru przewiduje użycie białych i jasnych kamieni budowlanych. Drewno jest dodatkiem ozdobnym, zaś odcienie czerni i szarości nie mają zbytnio miejsca na głównych ulicach. Większość dachów jest wykończona złotą farbą, co sprawia, że w najjaśniejsze dni, miasto mieni się z daleka niczym oświetlony kryształ. Kostka brukowa jest równa i starannie dopasowana do reszty, by każdy przejazd powozów lub innych pojazdów był wygodny.
 +
Wygoda, estetyka, natura i magia. To jest Revendor.
 +
 
 +
W Revendorze, największym naciskiem jest wykorzystanie magicznych kryształów. W architekturze, udogodnieniach, zdobieniach i w zastosowaniu militarnym. Kryształy pochodzące z kopalń, zawierają ogromną moc, a Revendor specjalizuje się w ujarzmianiu ich potęgi dla własnych korzyści.
 +
Pochodnie nie mają miejsca w Revendorze, zastąpiły je kryształowe lampy, które nocami się samoczynnie uaktywniają.
 +
 
 +
Zamiłowanie do natury i ogrodów w Revendorze jest widoczne. Tarasy, balkony, parki, dziedzińce... w tych wszystkich miejscach zawsze znajdą się wymyślne kwieciste pnącza i mini ogródki z masą kolorowych roślin.
  
 
| Geografia =
 
| Geografia =
 
[[File: Mapa_adrion.jpg|left|border]]
 
[[File: Mapa_adrion.jpg|left|border]]
Adrion jest położony w środkowo-zachodniej części Szepczącego Lasu. Ukształtowanie terenu jest bardzo łagodne, gdzieniegdzie znajdują się lekkie wzniesienia i małe doliny. Całe terytorium państwa pokryte jest lasem mieszanym. Granice na zachodzie stanowi rzeka [[Livar]], na północy [[Góry Dasso]], na południu wysokie wzgórza pomiędzy Wodospadem Snów, a Danae. Natomiast wschodnia granica Adrionu jest płynna, nie ma ustalonej konkretnej linii granicznej, tutaj przenikają się ze sobą dwa państwa, Adrion i Danae, które są swoimi sojusznikami.
+
Revendor jest położony na wschodnich stepach. Teren otaczający królestwo jest mocno kopalniany. Dojazd do Revendoru jest trudny, ze względu na ciągłe zmieniane trasy przejazdu i posuwające się prace pod ziemią. Dlatego w okolicach Revendoru najczęstszym widokiem jest rozkopana ziemia i widok górników.
 +
Królestwo zdaje sobie z tego sprawę i stara się zadbać o to, by po zakończeniu prac przywrócić naturalny wygląd. Lecz minie wiele lat zanim do tego dojdzie.
  
| Wojsko =
+
| Wojsko =
Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Nawet najbardziej pokojowo nastawiony kraj musi posiadać armię. Choć Adrion utrzymuje przyjazne stosunki z sąsiadami wie, że należy być przygotowane na atak z nieznanej strony. Poza tym armia ma także za zadanie utrzymywać porządek i pokój wśród obecnych mieszkańców ziem adriońskich. Do armii przyjmowane są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Najchętniej przyjmuje się [[Leśne Elfy|elfy]] i [[Półelfy|półelfy]] oraz naturian, jednak inne rasy również służą w adriońskich oddziałach. Odziały armii dzielą się na kilka wyspecjalizowanych grup: 
 
  
'''Strażnicy Lasu''' – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami, stacjonujący głównie w stolicy i wokół zwartych siedzib;
+
'''Wróble''' – Magicznie uzdolnieni strzelcy uzbrojeni w krótkie kostury, których celem jest wystrzeliwanie magicznych pocisków o dalekim zasięgu. Głównie pełnią rolę defensywną i bronią murów miast przed potencjalnymi najeźdźcami. Choć znajdą się jednostki wysyłane na zwiady z podobną bronią.
 +
Strzelca nazywa się Wróblem, z powodu zręcznego posługiwania się magistrzałem - krotką bronią wystrzeliwującą pociski magiczne, i celnością na dalekie zasięgi, a także umiejętnością ustrzelenia wróbla.
  
'''Szept Drzew''' – łucznicy, doskonale wyszkoleni, gibcy, potrafiący wspinać się w niezwykle szybkim tempie i strzelać z najróżniejszych pozycji, część z nich uczona jest strzelania z łuku podczas jazdy konnej, w samym lesie umiejętność ta nie jest bardzo przydatna, natomiast na traktach i wojnie - niesamowicie ceniona.
+
'''Wyciszeni''' – Nie jest to wojsko ale uformowanie militarno-religijne, które zaprzysięgło wspierać wyznawców Cichej Damy i chronić ich przed zagrożeniem. Składająca się głównie z piechoty wiernych przedstawicieli różnych klas i ras, lecz trudno ich odróżnić od siebie, bo wszyscy przywdziewają biało-złoty ubiór i maski, przedstawiającą lico Cichej Damy z złotymi ustami. Na szyi zawsze noszą wisior z złotą monetą. Zapłata za oddanie ku sprawom Revendoru. Z pośród nich można odróżnić Kryptyków i Emisariuszy.
  
'''Oczy Lasu''' – oddziały zwiadowców poruszających się pieszo. Mają oni wyostrzone zmysły, a ich ciała są odporne na długie przebywanie w jednej pozycji. Część zwiadowców tworzy grupy, część wykonuje swoją prace samotnie. Oczy Lasu potrafią poruszać się bezszelestnie, znają się na tropieniu i przetrwaniu jak żadni inni wojownicy. Ich bronią są łuki, długie i krótkie sztylety, noże do rzucania, a rzadkich przypadkach kusze.  
+
Ci pierwsi specjalizują się w kontrowaniu zaklęć i zwalczaniu wszelkich klątw. Ich znajomość arkanów i artefaktów jest znakomita. Są badaczami i zwraca się do nich w sprawach, w których czynnik jest magiczny i niezbadany.
 +
 
 +
Drudzy zaś głoszą swoją wiarę i pomagają w sprawach wymagającej stali. Są to łowcy wysyłani głównie do kopalń, gdzie potrafią się zagnieździć potwory, które utrudniają pracę górnikom. Posiadają sporą wiedzę i doświadczenie w boju. Ich przybycie w dane miejsce cieszy się uznaniem i szacunkiem.
 +
 
 +
'''Inkwizytorzy''' – Nowo utworzone jednostki odpowiadające tylko przed królową. Ich szkolenie jest różne i zależne od danej potrzeby. Są w pełni lojalni i niezawodni, o co zadbano podczas wyboru i samego szkolenia wybrańców. Za rekrutację odpowiada konklawe składające się z najwyższych przedstawicieli Konsorcjum i Królowej wraz z jej doradcami Inkwizytorzy na ogół działają pojedynczo lub w duetach. Mają załatwiać niewygodne sprawy i w porównaniu do reszty mają pełny immunitet na terenie Revendoru.
  
'''Wola Lasu''' – elfi czarodzieje i tkacze zaklęć, część z ich znajduje się w służbie czynnej, część pozostaje uśpiona, prowadzi normalne życie, jednak w każdej chwili mogą zostać powołani do wojska.
 
  
 
| Dyplomacja =
 
| Dyplomacja =
 
[[File: Panstwo_adrion.jpg|right|border]]
 
[[File: Panstwo_adrion.jpg|right|border]]
Adrion utrzymuje pokojowe stosunki z wszystkimi państwami znajdującymi się na terenie [[Szepczący Las|Szepczącego Lasu]], to jest z [[Danae]] oraz [[Kryształowe Królestwo|Kryształowym Królestwem]]. Poza tym Adrion ma podpisane pakty o nieagresji i wzajemnym wsparciu z krajami okalającymi las - [[Ekradon|Ekradonem]], [[Menaos]] oraz położoną nieco dalej [[Elfidrania|Elfidranią]].  
+
Konsorcjum
 +
 
 +
Ogromne stowarzyszenie cechów. sklepów, wojsk, sieci szpiegowskiej i całej śmietanki arystokracji. Druga instytucja władzy zaraz po samym Królu. Jest to obiekt dobra i zła wszelakiego dowodzone przez konklawe.
 +
 
 +
Konsorcjum jest decydujące w wielu kwestiach i składa się niezliczonych warstw społecznych i rządzących. Można rzec, że jest to jedyne miejsce, gdzie zwykły człowiek ma szansę na wybycie się hierarchii społeczeństwa, a za prędkość sukcesu odpowiada jego przydatność.
 +
Konsorcjum głównie decyduje o projektach budowlanych i jakie inwestycje gospodarcze mają zostać podjęte, mając na celu zwiększenia dobrobytu Revendoru. Jest to trudne zadanie i z tego powodu konklawe jest złożone z przedstawicieli różnych warstw społecznych by decyzje na ogół nie były przychylne jednej z wielu stron.
 +
 
 +
Przedstawicielami społecznymi Konsorcjum są ''agenci'', którzy dbają o porządek w sposób merytoryczny i pomagają jak tylko mogą. Agenci mogą być analitykami, ekspertami, szpiegami i asystentami innych służb porządkowych. Rzadko się zdarza agent kompetencjami bitewnymi. Konsorcjum w sprawach wymagających sił najmuje najemników, lub wysyła własne sprawdzone jednostki z poziomu straży lub ochotników o odpowiednich umiejętnościach.
  
 
| Handel =
 
| Handel =
  
'''Eksport''': medykamenty, odczynniki chemiczne, opatrunki roślinne, zioła, liście i żywica niruwii, [[Róża Adriońska|róże adrioński]]e, księgi magiczne, papier.
+
Handel w Revendorze jest głównie wymienny z Arilą, a o wszystkim decyduje Konsorcjum.
  
'''Import''': zboża, mąka, słoma, olej słonecznikowy i rzepakowy.
+
Waluta jest w obiegu, jednakże rzadziej się ją stosuje w umowach między Revendorem a sąsiednim królestwem.
 +
Gospodarka uważnie jest analizowana i dzięki analitykom można przewidzieć jakie surowce są potrzebne do osiągnięcia zamierzonego celu. Konsorcjum składające się prawie z wszystkich klas składa się na wybrany cel i przedstawia żądania rodzinie królewskiej i vice versa. Chociaż to drugie częściej się zdarza.
 +
 
 +
'''Eksport''': medykamenty, odczynniki chemiczne, opatrunki
 +
 
 +
'''Import''': zboża, mąka, słoma, wełna, zwierzęta juczne, konie
  
 
| Kuchnia =
 
| Kuchnia =
Adrion przez swe położenie w samym sercu [[Szepczący Las|Szepczącego Lasu]] nie może pochwalić się zbyt różnorodną dietą, za to tutejsza kuchnia należy do tej bogatej w witaminy i lekkostrawnej. Większość potraw jest bezmięsna, można je ewentualnie o nie wzbogacić. Jednym z popularniejszych dań jest gulasz z duszonych warzyw, m.in. bakłażanów, pomidorów, ogórków, szczodrze doprawiony ziołami i posypywany natką pietruszki. Bardziej sycącym daniem są pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami, od tych ze świeżych warzyw, przez sporządzone z białego sera aż po gulasze. Przekąskę na ciepło stanowią pieczone kasztany oraz orzechy, czasami robi się z nich słodką pastę i smaruje nią pszenne placki albo bardzo cienkie naleśniki robione z mąki, mleka i wody. Wśród popularnych adriońskich słodyczy znaleźć można również krem i syrop z leśnych fiołków - oba mają fioletowy kolor, są bardzo słodkie i aromatyczne. Kremem dekoruje się wszelkiego rodzaju ciasta i nawet serwuje się go ze świeżymi owocami, syrop zaś świetnie sprawdza się przy słodzeniu napojów.
+
Głównie ryby, pieczywo i wyroby cukiernicze. Zapotrzebowanie na dodatkowe smaki jest jednym z wielu problemów, z którym się Revendor boryka, jeśli chodzi o dogadzaniu mieszkańcom i ich kubkom smakowym.
 +
 
 +
| Ciekawostki =
 +
Revendor jest jedynym miejscem, gdzie można powiedzieć, że broń wystrzeliwująca pociski jest powszechna. Broń, którą się tam posługują, nie ma nic wspólnego z wynalazkiem krasnoludów i z samym prochem. Ponadto jest przeznaczona do uzdolnionych magicznie osób i dla samych obywateli Revendoru. Nie prowadzi się sprzedaży ani tworzenia tak zwanych ''magistrzałów'' na zamówienie kogokolwiek spoza królestwa. Ponadto, Revendor nie afiszuje się takim odkryciem, zasłaniając się mottem ''Milczenie jest Złotem'' a złoto w postaci kosturów, muszkietów i ręcznych magicznych "strzałów" jest bezcenne.
  
Gdyby jednak chcieć w Adrionie spróbować lokalnego mięsa, nie jest to aż takie niemożliwe. Tutejsze karczmy serwują przede wszystkim dania z jelenia, w tym potrawki i pieczenie podawane z dodatkami w postaci warzyw pieczonych z dodatkiem masła, czosnku i rozmarynu.
+
W Revendorze na obrzeżach miasta znajduje się Wielki Ogród Fantastycznych Istot. Jest to ogromny obiekt pełniący funkcję domu dla rzadko spotykanych istot. Ogród, składa się z kilku magicznie utworzonych biomów i portali, które pomagają zamieszkałym istotom na łatwe i sprawne poruszanie się. Nad całym kompleksem natury ma pieczę Driada Levinne. Dobrowolnie przejęła funkcję rozjemczyni między istotami a mieszkańcami Revendoru. Zdarza się, że Driada i jej siostry szkolą i uczą rozumne istoty fachu i przekonuje do służby dla Revendoru, by te mogły zaznać życia poza niewidzialnymi murami ich bajecznego domu. Szczególnie, że stanowcza większość istot została tam przeniesiona wbrew swojej woli w celu zapewnienia rozrywki lub uratowania gatunku przed wymarciem.
  
| Ciekawostki =
+
Cały obiekt jest dla przeciętnego człeka ogromnym "zoo". Lecz można ująć, że bajeczny ogród jest wielkości małego miasta, dzięki portalom i magicznym usprawnieniom, które pierwotnie miały tylko cieszyć oko.
Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.
 
 
}}
 
}}

Wersja z 07:34, 16 sie 2021

Revendor
Herb revendor.png
Flaga revendor.png
Położenie Serce Wschodnie Stepy
Mieszkańcy Elfy, Chochliki/Wróżki, Czarodzieje, Zmiennokształtni, Naturianie
Ustrój Merytokracja
Siedziba Władzy
Siedziba adrion.jpg
Nazwa Szmaragdowy Pałac
Władca
Ksiezniczka Issengal.jpg
Tytuł Księżniczka
Godność Elinore Amelie Issengal
Rasa Leśny elf
Wiek 221 lat
Władca
Lord Malbret.jpg
Tytuł Lord
Godność Itthelin Alisse Melbret
Rasa Leśny elf
Wiek 318 lat

Władza

Władca: Aktualnie władzę sprawuje Królowa Meredith Vao. Półelfka krwi pustynnej. Wcześniej zwykła żona Króla Zeloth'a Vao i rzadko udzielająca się postać. Jednak po zamachu na jej rodzinę stała się bezlitosna i poszukująca zemsty. Swoje rządy zaczęła ciężką ręką zaostrzając prawa i wysyłając na ulice patrole wcześniej nieaktywnych inkwizytorów w celu znalezienia winnych i ogólnego pilnowania porządku. Nic nie świadczy o tym, by jej ostry charakter miał się zmienić w najbliższym czasie.

W Revendorze od zawsze głównym monarchą musiał być mężczyzna. I bez niego nie można prowadzić dyplomacji z innymi królestwami. Dlatego w danej chwili, Konsorcjum wyszukuje idealnego kandydata, na zajęcie tronu i wydanie Meredith ponownie za mąż, lub obalenie jej rządów na rzecz całkowicie nowej rodziny królewskiej.

Rodzina królewska: Król Zeloth Vao zwany Regentem Revendor'u. Nie posiadał dużej sympatii, lecz nie był w swych działaniach brutalny jak na monarchę. Został zamordowany w zamachu.

Książe Kestrel Vao, trzydziestoletni młodzieniec okaleczony w zamachu. Aktualnie w stanie ciężkim.

Księżniczka Amari Vao, dwudziestopięcioletnia córa Revendoru. Oblubienica matki i ojca. Została otruta i poddana szybkiej akcji ratunkowej. Aktualnie jej stan jest stabilny ale trucizna była druzgocąca w skutkach.

Ustrój polityczny

Terchnodemokracja ( władzę królewską wybierają najwyższym szczeblem technicy, eksperci, organizatorzy, analitycy, uduchowieni i magowie należący do stowarzyszenia zwanego Konsorcjum )

Herb i flaga

Mottem Revendoru od zawsze było: Milczenie jest Złotema dominującymi barwami były odcienie ciemnego ametystu i złota.

Siedziba władcy

Pałac i zamek położonym na najwyższym szczycie, po środku całego miasta. Niewiele wyższy od klasztoru Cichej Damy, która jest drugą największą budowlą w Revendorze. W całości zbudowany z białej cegły i odlewów złota na szpiczastych wieżach i zakończeniach. Na samym szczycie mieści się kopulasta altana, z widokiem na całe królestwo i to co poza nim. Altana łączy się z kwaterami sypialnianymi i poziom niżej znajduje się dobrze oświetlona sala tronowa, dzięki wielkim witrażom i oknom sięgających sufitu.

Ubiór

Ubior adrion.jpg

Moda w Revendorze u mężczyzn przewiduje głównie długie płaszcze, marynarki, kubraki i najczęstszym elementem są duże kołnierze. Spodnie, buty oficerskie czy koszule często w barwach herbu a dodatki w odcieniach złota i srebra są musem.

Kobiety, częściej ubierają bluzki, długie rękawiczki, zaś miast sukni to spódnice z wysokim stanem są częściej widziane na ulicy. Główną ozdobą u kobiet są pasy lub kokardy zamiast gorsetów. Suknie są zwyczajowo bogate i aż przepełnione detalami, które aż tracą się pośród innych zdobień.

Architektura

Architektura Revendoru przewiduje użycie białych i jasnych kamieni budowlanych. Drewno jest dodatkiem ozdobnym, zaś odcienie czerni i szarości nie mają zbytnio miejsca na głównych ulicach. Większość dachów jest wykończona złotą farbą, co sprawia, że w najjaśniejsze dni, miasto mieni się z daleka niczym oświetlony kryształ. Kostka brukowa jest równa i starannie dopasowana do reszty, by każdy przejazd powozów lub innych pojazdów był wygodny. Wygoda, estetyka, natura i magia. To jest Revendor.

W Revendorze, największym naciskiem jest wykorzystanie magicznych kryształów. W architekturze, udogodnieniach, zdobieniach i w zastosowaniu militarnym. Kryształy pochodzące z kopalń, zawierają ogromną moc, a Revendor specjalizuje się w ujarzmianiu ich potęgi dla własnych korzyści. Pochodnie nie mają miejsca w Revendorze, zastąpiły je kryształowe lampy, które nocami się samoczynnie uaktywniają.

Zamiłowanie do natury i ogrodów w Revendorze jest widoczne. Tarasy, balkony, parki, dziedzińce... w tych wszystkich miejscach zawsze znajdą się wymyślne kwieciste pnącza i mini ogródki z masą kolorowych roślin.

Geografia

Mapa adrion.jpg

Revendor jest położony na wschodnich stepach. Teren otaczający królestwo jest mocno kopalniany. Dojazd do Revendoru jest trudny, ze względu na ciągłe zmieniane trasy przejazdu i posuwające się prace pod ziemią. Dlatego w okolicach Revendoru najczęstszym widokiem jest rozkopana ziemia i widok górników. Królestwo zdaje sobie z tego sprawę i stara się zadbać o to, by po zakończeniu prac przywrócić naturalny wygląd. Lecz minie wiele lat zanim do tego dojdzie.

Wojsko

Wróble – Magicznie uzdolnieni strzelcy uzbrojeni w krótkie kostury, których celem jest wystrzeliwanie magicznych pocisków o dalekim zasięgu. Głównie pełnią rolę defensywną i bronią murów miast przed potencjalnymi najeźdźcami. Choć znajdą się jednostki wysyłane na zwiady z podobną bronią. Strzelca nazywa się Wróblem, z powodu zręcznego posługiwania się magistrzałem - krotką bronią wystrzeliwującą pociski magiczne, i celnością na dalekie zasięgi, a także umiejętnością ustrzelenia wróbla.

Wyciszeni – Nie jest to wojsko ale uformowanie militarno-religijne, które zaprzysięgło wspierać wyznawców Cichej Damy i chronić ich przed zagrożeniem. Składająca się głównie z piechoty wiernych przedstawicieli różnych klas i ras, lecz trudno ich odróżnić od siebie, bo wszyscy przywdziewają biało-złoty ubiór i maski, przedstawiającą lico Cichej Damy z złotymi ustami. Na szyi zawsze noszą wisior z złotą monetą. Zapłata za oddanie ku sprawom Revendoru. Z pośród nich można odróżnić Kryptyków i Emisariuszy.

Ci pierwsi specjalizują się w kontrowaniu zaklęć i zwalczaniu wszelkich klątw. Ich znajomość arkanów i artefaktów jest znakomita. Są badaczami i zwraca się do nich w sprawach, w których czynnik jest magiczny i niezbadany.

Drudzy zaś głoszą swoją wiarę i pomagają w sprawach wymagającej stali. Są to łowcy wysyłani głównie do kopalń, gdzie potrafią się zagnieździć potwory, które utrudniają pracę górnikom. Posiadają sporą wiedzę i doświadczenie w boju. Ich przybycie w dane miejsce cieszy się uznaniem i szacunkiem.

Inkwizytorzy – Nowo utworzone jednostki odpowiadające tylko przed królową. Ich szkolenie jest różne i zależne od danej potrzeby. Są w pełni lojalni i niezawodni, o co zadbano podczas wyboru i samego szkolenia wybrańców. Za rekrutację odpowiada konklawe składające się z najwyższych przedstawicieli Konsorcjum i Królowej wraz z jej doradcami Inkwizytorzy na ogół działają pojedynczo lub w duetach. Mają załatwiać niewygodne sprawy i w porównaniu do reszty mają pełny immunitet na terenie Revendoru.

Stosunki dyplomatyczne

Panstwo adrion.jpg

Konsorcjum

Ogromne stowarzyszenie cechów. sklepów, wojsk, sieci szpiegowskiej i całej śmietanki arystokracji. Druga instytucja władzy zaraz po samym Królu. Jest to obiekt dobra i zła wszelakiego dowodzone przez konklawe.

Konsorcjum jest decydujące w wielu kwestiach i składa się niezliczonych warstw społecznych i rządzących. Można rzec, że jest to jedyne miejsce, gdzie zwykły człowiek ma szansę na wybycie się hierarchii społeczeństwa, a za prędkość sukcesu odpowiada jego przydatność. Konsorcjum głównie decyduje o projektach budowlanych i jakie inwestycje gospodarcze mają zostać podjęte, mając na celu zwiększenia dobrobytu Revendoru. Jest to trudne zadanie i z tego powodu konklawe jest złożone z przedstawicieli różnych warstw społecznych by decyzje na ogół nie były przychylne jednej z wielu stron.

Przedstawicielami społecznymi Konsorcjum są agenci, którzy dbają o porządek w sposób merytoryczny i pomagają jak tylko mogą. Agenci mogą być analitykami, ekspertami, szpiegami i asystentami innych służb porządkowych. Rzadko się zdarza agent kompetencjami bitewnymi. Konsorcjum w sprawach wymagających sił najmuje najemników, lub wysyła własne sprawdzone jednostki z poziomu straży lub ochotników o odpowiednich umiejętnościach.

Handel

Handel w Revendorze jest głównie wymienny z Arilą, a o wszystkim decyduje Konsorcjum.

Waluta jest w obiegu, jednakże rzadziej się ją stosuje w umowach między Revendorem a sąsiednim królestwem. Gospodarka uważnie jest analizowana i dzięki analitykom można przewidzieć jakie surowce są potrzebne do osiągnięcia zamierzonego celu. Konsorcjum składające się prawie z wszystkich klas składa się na wybrany cel i przedstawia żądania rodzinie królewskiej i vice versa. Chociaż to drugie częściej się zdarza.

Eksport: medykamenty, odczynniki chemiczne, opatrunki

Import: zboża, mąka, słoma, wełna, zwierzęta juczne, konie

Kuchnia

Głównie ryby, pieczywo i wyroby cukiernicze. Zapotrzebowanie na dodatkowe smaki jest jednym z wielu problemów, z którym się Revendor boryka, jeśli chodzi o dogadzaniu mieszkańcom i ich kubkom smakowym.

Ciekawostki

Revendor jest jedynym miejscem, gdzie można powiedzieć, że broń wystrzeliwująca pociski jest powszechna. Broń, którą się tam posługują, nie ma nic wspólnego z wynalazkiem krasnoludów i z samym prochem. Ponadto jest przeznaczona do uzdolnionych magicznie osób i dla samych obywateli Revendoru. Nie prowadzi się sprzedaży ani tworzenia tak zwanych magistrzałów na zamówienie kogokolwiek spoza królestwa. Ponadto, Revendor nie afiszuje się takim odkryciem, zasłaniając się mottem Milczenie jest Złotem a złoto w postaci kosturów, muszkietów i ręcznych magicznych "strzałów" jest bezcenne.

W Revendorze na obrzeżach miasta znajduje się Wielki Ogród Fantastycznych Istot. Jest to ogromny obiekt pełniący funkcję domu dla rzadko spotykanych istot. Ogród, składa się z kilku magicznie utworzonych biomów i portali, które pomagają zamieszkałym istotom na łatwe i sprawne poruszanie się. Nad całym kompleksem natury ma pieczę Driada Levinne. Dobrowolnie przejęła funkcję rozjemczyni między istotami a mieszkańcami Revendoru. Zdarza się, że Driada i jej siostry szkolą i uczą rozumne istoty fachu i przekonuje do służby dla Revendoru, by te mogły zaznać życia poza niewidzialnymi murami ich bajecznego domu. Szczególnie, że stanowcza większość istot została tam przeniesiona wbrew swojej woli w celu zapewnienia rozrywki lub uratowania gatunku przed wymarciem.

Cały obiekt jest dla przeciętnego człeka ogromnym "zoo". Lecz można ująć, że bajeczny ogród jest wielkości małego miasta, dzięki portalom i magicznym usprawnieniom, które pierwotnie miały tylko cieszyć oko.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło