Revendor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 5: Linia 5:
 
|-
 
|-
 
|
 
|
{{Specyfikacja siedziby | Szmaragdowy Pałac | Obraz= [[File: Siedziba_revendor.jpg]]}}
+
{{Specyfikacja siedziby | Pałac Królewski | Obraz= [[File: Siedziba_revendor.jpg]]}}
 
|-
 
|-
 
|
 
|

Wersja z 09:17, 16 sie 2021

Revendor
Herb revendor.png
Flaga revendor.png
Położenie Serce Wschodnie Stepy
Mieszkańcy Ludzie, Elfy, Naturianie
Ustrój Terchnodemokracja
Siedziba Władzy
Siedziba revendor.jpg
Nazwa Pałac Królewski
Władca
Krolowa Meredith.jpg
Tytuł Krolowa
Godność Meredith Vao
Rasa Półelf
Wiek 45 lat

Władza

Władca: Aktualnie władzę sprawuje Królowa Meredith Vao. Półelfka krwi pustynnej. Wcześniej zwykła żona Króla Zeloth'a Vao i rzadko udzielająca się postać. Jednak po zamachu na jej rodzinę stała się bezlitosna i poszukująca zemsty. Swoje rządy zaczęła ciężką ręką zaostrzając prawa i wysyłając na ulice patrole wcześniej nieaktywnych inkwizytorów w celu znalezienia winnych i ogólnego pilnowania porządku. Nic nie świadczy o tym, by jej ostry charakter miał się zmienić w najbliższym czasie.

W Revendorze od zawsze głównym monarchą musiał być mężczyzna. I bez niego nie można prowadzić dyplomacji z innymi królestwami. Dlatego w danej chwili, Konsorcjum wyszukuje idealnego kandydata, na zajęcie tronu i wydanie Meredith ponownie za mąż, lub obalenie jej rządów na rzecz całkowicie nowej rodziny królewskiej.

Rodzina królewska: Król Zeloth Vao zwany Regentem Revendor'u. Nie posiadał dużej sympatii, lecz nie był w swych działaniach brutalny jak na monarchę. Został zamordowany w zamachu.

Książe Kestrel Vao, trzydziestoletni młodzieniec okaleczony w zamachu. Aktualnie w stanie ciężkim.

Księżniczka Amari Vao, dwudziestopięcioletnia córa Revendoru. Oblubienica matki i ojca. Została otruta i poddana szybkiej akcji ratunkowej. Aktualnie jej stan jest stabilny ale trucizna była druzgocąca w skutkach.

Ustrój polityczny

Terchnodemokracja ( władzę królewską wybierają najwyższym szczeblem technicy, eksperci, organizatorzy, analitycy, uduchowieni i magowie należący do stowarzyszenia zwanego Konsorcjum )

Herb i flaga

Mottem Revendoru od zawsze było: Milczenie jest Złotema dominującymi barwami były odcienie ciemnego ametystu i złota.

Siedziba władcy

Pałac i zamek położonym na najwyższym szczycie, po środku całego miasta. Niewiele wyższy od klasztoru Cichej Damy, która jest drugą największą budowlą w Revendorze. W całości zbudowany z białej cegły i odlewów złota na szpiczastych wieżach i zakończeniach. Na samym szczycie mieści się kopulasta altana, z widokiem na całe królestwo i to co poza nim. Altana łączy się z kwaterami sypialnianymi i poziom niżej znajduje się dobrze oświetlona sala tronowa, dzięki wielkim witrażom i oknom sięgających sufitu.

Ubiór

Ubior revendor.jpg

Moda w Revendorze u mężczyzn przewiduje głównie długie płaszcze, marynarki, kubraki i najczęstszym elementem są duże kołnierze. Spodnie, buty oficerskie czy koszule często w barwach herbu a dodatki w odcieniach złota i srebra są musem.

Kobiety, częściej ubierają bluzki, długie rękawiczki, zaś miast sukni to spódnice z wysokim stanem są częściej widziane na ulicy. Główną ozdobą u kobiet są pasy lub kokardy zamiast gorsetów. Suknie są zwyczajowo bogate i aż przepełnione detalami, które aż tracą się pośród innych zdobień.

Architektura

Architektura Revendoru przewiduje użycie białych i jasnych kamieni budowlanych. Drewno jest dodatkiem ozdobnym, zaś odcienie czerni i szarości nie mają zbytnio miejsca na głównych ulicach. Większość dachów jest wykończona złotą farbą, co sprawia, że w najjaśniejsze dni, miasto mieni się z daleka niczym oświetlony kryształ. Kostka brukowa jest równa i starannie dopasowana do reszty, by każdy przejazd powozów lub innych pojazdów był wygodny. Wygoda, estetyka, natura i magia. To jest Revendor.

W Revendorze, największym naciskiem jest wykorzystanie magicznych kryształów. W architekturze, udogodnieniach, zdobieniach i w zastosowaniu militarnym. Kryształy pochodzące z kopalń, zawierają ogromną moc, a Revendor specjalizuje się w ujarzmianiu ich potęgi dla własnych korzyści. Pochodnie nie mają miejsca w Revendorze, zastąpiły je kryształowe lampy, które nocami się samoczynnie uaktywniają.

Zamiłowanie do natury i ogrodów w Revendorze jest widoczne. Tarasy, balkony, parki, dziedzińce... w tych wszystkich miejscach zawsze znajdą się wymyślne kwieciste pnącza i mini ogródki z masą kolorowych roślin.

Geografia

Panstwo revendor.jpg

Revendor jest położony na wschodnich stepach. Teren otaczający królestwo jest mocno kopalniany. Dojazd do Revendoru jest trudny, ze względu na ciągłe zmieniane trasy przejazdu i posuwające się prace pod ziemią. Dlatego w okolicach Revendoru najczęstszym widokiem jest rozkopana ziemia i widok górników. Królestwo zdaje sobie z tego sprawę i stara się zadbać o to, by po zakończeniu prac przywrócić naturalny wygląd. Lecz minie wiele lat zanim do tego dojdzie.

Wojsko

Wróble – Magicznie uzdolnieni strzelcy uzbrojeni w krótkie kostury, których celem jest wystrzeliwanie magicznych pocisków o dalekim zasięgu. Głównie pełnią rolę defensywną i bronią murów miast przed potencjalnymi najeźdźcami. Choć znajdą się jednostki wysyłane na zwiady z podobną bronią. Strzelca nazywa się Wróblem, z powodu zręcznego posługiwania się magistrzałem - krotką bronią wystrzeliwującą pociski magiczne, i celnością na dalekie zasięgi, a także umiejętnością ustrzelenia wróbla.

Wyciszeni – Nie jest to wojsko ale uformowanie militarno-religijne, które zaprzysięgło wspierać wyznawców Cichej Damy i chronić ich przed zagrożeniem. Składająca się głównie z piechoty wiernych przedstawicieli różnych klas i ras, lecz trudno ich odróżnić od siebie, bo wszyscy przywdziewają biało-złoty ubiór i maski, przedstawiającą lico Cichej Damy z złotymi ustami. Na szyi zawsze noszą wisior z złotą monetą. Zapłata za oddanie ku sprawom Revendoru. Z pośród nich można odróżnić Kryptyków i Emisariuszy.

Ci pierwsi specjalizują się w kontrowaniu zaklęć i zwalczaniu wszelkich klątw. Ich znajomość arkanów i artefaktów jest znakomita. Są badaczami i zwraca się do nich w sprawach, w których czynnik jest magiczny i niezbadany.

Drudzy zaś głoszą swoją wiarę i pomagają w sprawach wymagającej stali. Są to łowcy wysyłani głównie do kopalń, gdzie potrafią się zagnieździć potwory, które utrudniają pracę górnikom. Posiadają sporą wiedzę i doświadczenie w boju. Ich przybycie w dane miejsce cieszy się uznaniem i szacunkiem.

Inkwizytorzy – Nowo utworzone jednostki odpowiadające tylko przed królową. Ich szkolenie jest różne i zależne od danej potrzeby. Są w pełni lojalni i niezawodni, o co zadbano podczas wyboru i samego szkolenia wybrańców. Za rekrutację odpowiada konklawe składające się z najwyższych przedstawicieli Konsorcjum i Królowej wraz z jej doradcami Inkwizytorzy na ogół działają pojedynczo lub w duetach. Mają załatwiać niewygodne sprawy i w porównaniu do reszty mają pełny immunitet na terenie Revendoru.

Stosunki dyplomatyczne

Konsorcjum

Ogromne stowarzyszenie cechów. sklepów, wojsk, sieci szpiegowskiej i całej śmietanki arystokracji. Druga instytucja władzy zaraz po samym Królu. Jest to obiekt dobra i zła wszelakiego dowodzone przez konklawe.

Konsorcjum jest decydujące w wielu kwestiach i składa się niezliczonych warstw społecznych i rządzących. Można rzec, że jest to jedyne miejsce, gdzie zwykły człowiek ma szansę na wybycie się hierarchii społeczeństwa, a za prędkość sukcesu odpowiada jego przydatność. Konsorcjum głównie decyduje o projektach budowlanych i jakie inwestycje gospodarcze mają zostać podjęte, mając na celu zwiększenia dobrobytu Revendoru. Jest to trudne zadanie i z tego powodu konklawe jest złożone z przedstawicieli różnych warstw społecznych by decyzje na ogół nie były przychylne jednej z wielu stron.

Przedstawicielami społecznymi Konsorcjum są agenci, którzy dbają o porządek w sposób merytoryczny i pomagają jak tylko mogą. Agenci mogą być analitykami, ekspertami, szpiegami i asystentami innych służb porządkowych. Rzadko się zdarza agent kompetencjami bitewnymi. Konsorcjum w sprawach wymagających sił najmuje najemników, lub wysyła własne sprawdzone jednostki z poziomu straży lub ochotników o odpowiednich umiejętnościach.

Handel

Szklarnia revendor.jpg

Handel w Revendorze jest głównie wymienny z Arilą, a o wszystkim decyduje Konsorcjum.

Waluta jest w obiegu, jednakże rzadziej się ją stosuje w umowach między Revendorem a sąsiednim królestwem. Gospodarka uważnie jest analizowana i dzięki analitykom można przewidzieć jakie surowce są potrzebne do osiągnięcia zamierzonego celu. Konsorcjum składające się prawie z wszystkich klas składa się na wybrany cel i przedstawia żądania rodzinie królewskiej i vice versa. Chociaż to drugie częściej się zdarza.

Eksport: medykamenty, odczynniki chemiczne, opatrunki

Import: zboża, mąka, słoma, wełna, zwierzęta juczne, konie

Kuchnia

Głównie ryby, pieczywo i wyroby cukiernicze. Zapotrzebowanie na dodatkowe smaki jest jednym z wielu problemów, z którym się Revendor boryka, jeśli chodzi o dogadzaniu mieszkańcom i ich kubkom smakowym.

Ciekawostki

Revendor jest jedynym miejscem, gdzie można powiedzieć, że broń wystrzeliwująca pociski jest powszechna. Broń, którą się tam posługują, nie ma nic wspólnego z wynalazkiem krasnoludów i z samym prochem. Ponadto jest przeznaczona do uzdolnionych magicznie osób i dla samych obywateli Revendoru. Nie prowadzi się sprzedaży ani tworzenia tak zwanych magistrzałów na zamówienie kogokolwiek spoza królestwa. Ponadto, Revendor nie afiszuje się takim odkryciem, zasłaniając się mottem Milczenie jest Złotem a złoto w postaci kosturów, muszkietów i ręcznych magicznych "strzałów" jest bezcenne.

W Revendorze na obrzeżach miasta znajduje się Wielki Ogród Fantastycznych Istot. Jest to ogromny obiekt pełniący funkcję domu dla rzadko spotykanych istot. Ogród, składa się z kilku magicznie utworzonych biomów i portali, które pomagają zamieszkałym istotom na łatwe i sprawne poruszanie się. Nad całym kompleksem natury ma pieczę Driada Levinne. Dobrowolnie przejęła funkcję rozjemczyni między istotami a mieszkańcami Revendoru. Zdarza się, że Driada i jej siostry szkolą i uczą rozumne istoty fachu i przekonuje do służby dla Revendoru, by te mogły zaznać życia poza niewidzialnymi murami ich bajecznego domu. Szczególnie, że stanowcza większość istot została tam przeniesiona wbrew swojej woli w celu zapewnienia rozrywki lub uratowania gatunku przed wymarciem.

Cały obiekt jest dla przeciętnego człeka ogromnym "zoo". Lecz można ująć, że bajeczny ogród jest wielkości małego miasta, dzięki portalom i magicznym usprawnieniom, które pierwotnie miały tylko cieszyć oko.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło