Rododendronia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja państwa | Rododendronia | Zachodni kraniec Szczytów Fellarionu | [[Ludzie]] | Monarchia Elekcyjna | Królestwo
+
{{Specyfikacja państwa | Rododendronia | Zachodni kraniec Szczytów Fellarionu | [[Ludzie]] | Monarchia Elekcyjna | Królestwo|  Herb = [[File: herb_rododendronia.png | 350px ]] | Flaga = [[File: flaga_rododendronia.png | 200px]]
 
}}
 
}}
  

Wersja z 22:21, 19 kwi 2018

Rododendronia
Herb rododendronia.png
Flaga rododendronia.png
Położenie Zachodni kraniec Szczytów Fellarionu
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia Elekcyjna

Władza

Ustrój: monarchia elekcyjna.

System władzy: królestwo.

Władca: Ellador IV Żelazny.

Rodzina królewska: brak.

Żelazna Twierdza. Twierdza wznosząca się na wzgórzu górującym nad miastem Rododendronia. Jej ściany w przeciwieństwie do większości tego typu budowli zostały wykonane z żelaza, a nie kamienia. Mury warowni pokryte są licznymi runami, które chronią budowlę przed formami magicznego ataku, a także przed przedostaniem się do środka kogoś za pomocą magii. Twierdza jest bardzo stara, a sposób jej powstania ginie w pomrokach dziejów. Legenda głosi, iż mury twierdzy pamiętają jeszcze czasy świetności Środkowego Królestwa.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Miasto położone na północnych obrzeżach Środkowej Alarani, na zachodnim krańcu gór Fellarionu. Od wschodu i zachodu otoczone lasem. Z baszt miasta rozlega się doskonały widok na Północne Równiny.

Pomijając Żelazną Twierdzę, budynki w mieście zostały wzniesione z kamienia krytego dachówką i są stosunkowo nowe. Architekturę miasta cechują prostota i surowość, a budowle projektowane są przede wszystkim pod względem praktycznym aniżeli estetycznym. Ponadto niemalże każdy z budynków został skonstruowany tak, że przypomina bardziej mini-warownię niż zwykłe domostwo.

Wojsko

Doborowe oddziały wojowników, uzbrojonych w dwuręczne miecze. Oddział smoczej kawalerii - jazda dosiadająca pośledniejszych, nielotnych kuzynów smoków. Bojowi magowie.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Pomarańczowy, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): stal (najlepszej jakości w środkowej Alarani), broń i pancerze, rzadkie komponenty alchemiczne (pozyskiwane z potworów nawiedzających te ziemie), amulety ochronne.

Stosunki dyplomatyczne: sojusz z Rapsodią. Napięte stosunki z wszelkimi magicznymi organizacjami. Zawieszenie broni z Maurią.

Miasta Sojusznicze: Rapsodia.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Rododendronia od wieków strzeże północnych krańców Środkowego Królestwa, zapewniając położonym bardziej na południe miastom względny spokój. Na północy krążą hordy potworów, których to dzielni wojownicy - swoją drogą jedni z najlepszych - usiłują trzymać z daleka od spokojnych ziem na południu. Królestwo Rododendroni posiada kopalnie najczystszego żelaza, z którego lokalne kuźnie wytapiają najznakomitszą stal, co zdecydowania ułatwia zadanie obrońcom. Mieszkańcy miasta mając w pamięci Wielki Kataklizm nieprzychylnie patrzą na każdą osobę parającą się magią, której używanie jest w tym mieście surowo zabronione. Jedynie zakon magów ma prawo posługiwać się tutaj mocą. Członkowie zakonu są jednak pod ciągłym, czujnym okiem Inkwizytorów strzegących by nie nadużywali swojej mocy. Zadaniem zakonu jest zaś wspieranie swoimi zaklęciami wojowników, w tym poprzez tworzenie amuletów chroniących przed magią.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło