Valladon: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja państwa | Valladon | Centrum Równiny Andurii | [[Ludzie]] | Monarchia dziedziczna | Miasto - państwo|  Herb = [[File: herb_valladon.png | 350px ]] | Flaga = [[File: valladon.png | 200px]]
+
{{Specyfikacja państwa | Valladon | Centrum Równiny Andurii | [[Ludzie]] | Monarchia dziedziczna | Miasto - państwo|  Herb = [[File: herb_valladon.png | 350px ]] | Flaga = [[File: flaga_valladon.png | 200px]]
 
}}
 
}}
  

Wersja z 22:43, 19 kwi 2018

Valladon
Herb valladon.png
Flaga valladon.png
Położenie Centrum Równiny Andurii
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: miasto - państwo.

Władca: król Hildar - syn Królowej Anny, z rodu Varezjuszy.

Rodzina królewska: żona Jaren – współrządząca królowa, córka Adrin – księżniczka, następczyni tronu, syn Trejen - książę.

Zamek Varenia. Położony na niewielkim wzgórzu w środkowej części miasta. Otoczony dodatkowym murem obronnym, posiadającym 6 małych wieżyczek. Zamek z kamienia posiadający 4 wysokie wieże obserwacyjne, na każdej powiewa błękitny sztandar miasta z herbem rodu panującego.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: miasto położone nad Rzeką Motyli, po środku Równiny Andurii. Znacznie rozbudowujące się w stronę południową i zachodnia.

Budowle z drewna i kamienia, w zależności od położenia dzielnicowego. Budynki o charakterystycznych ciemnych dachach. Biedniejsze budowle pokryte strzechą, pozostała część kryta czarną dachówką. Kamienne mury obronne wokół głównej dzielnicy miasta, a w miarę powiększania się obszaru rzemieślniczego dobudowywane mury podgrodzia. Dzielnice zewnętrzne stanowią głównie niskie drewniane domy pokryte strzechą, zamieszkałe przez pasterzy. Miasto nie rozbudowane do maksimum na wschód. Plany budowy dodatkowego, zwodzonego mostu nad Rzeką Motyli i rozbudowa miasta poza rzekę, dla mocy kontroli handlu rzecznego.

Wojsko

Valladon słynie z rozbudowanej armii stacjonującej w północnej części miasta. Piechota i konnica. Niewielka część łuczników i kuszników. Słynąca z wysoko wykwalifikowanych inżynierów, posiadająca potężną liczbę maszyn oblężniczych.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy, Szlak Purpurowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): wełna, kowalstwo artystyczne, lekarstwa, sery.

Stosunki dyplomatyczne: tymczasowy pokój zawarty z Maurią. Wieczysty Pokój zawarty z Radą Ostatniego Bastionu. Pozostałe miasta pozostają w stosunkach neutralnych.

Miasta Sojusznicze: Ekradon, Menaos, Shari.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Valladon od kilkunastu lat przeżywa swój rozkwit, dzięki położeniu na rozległej równinie miasto utrzymuje się głównie z chowu zwierząt pasterskich, dzielnice podgrodzia zamieszkałe są głównie przez pasterzy kóz i owiec, ale także bydła. Miasto słynie nie tylko z produkcji wełny, ale też ze względu na hodowlę zwierząt mlecznych z produkcji różnego rodzaju serów, które stanowią wraz z wełną główny produkt eksportowy miasta. Główna część miasta pełna jest targów i karczm, które stanowią swego rodzaju wizytówkę Valladonu. Ze względu na duża liczbę mieszkańców Valladon jest jednym z pierwszych miast, które zastosowało system kanałów, aby nie dopuścić do zanieczyszczenia ulic.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło