Nandan-Ther

Z Grymuar
Wersja z dnia 00:53, 4 sty 2020 autorstwa Niara (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Nandan-Ther
Herb Nandan ther.png
Flaga nandan ther.png
Położenie Południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Arat Bretgar.

Rodzina królewska: królowa Elirenna, królewski brat i dowódca straży pałacowej Henric Bretgar, dziedzicy: Trista Bretgar, Artaud Bretgar oraz potomek bez prawa do tronu - Thon Greodd.

Sala tronowa, usytuowana pomiędzy trzema wieżami strzelniczymi. Prowadzi do niej most zwodzony.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: południowo - wschodni skraj Szepczącego Lasu. Graniczy z terytoriami Meot oraz królestwem Elfów.

Grube i wysokie mury budowane z kamiennych bloków okalające naturalną dolinę. Wewnętrzne zabudowania wzniesione są z kamienia krytego dachówką. W mieście mało jest drewnianych budowli – co wynika głównie z obawy przed podpaleniem. Poza tą restrykcją mieszkańcy pewni są bezpieczeństwa jakie oferują grube mury i strategiczne umiejscowienie miasta, przez co pozwalają sobie na dość swobodną zabudowę.

Wojsko

Warownia wciśnięta pomiędzy górskie szczyty, słynie ze znakomitych łuczników i kuszników. Ich oddziały mogą swobodnie ostrzeliwać ewentualnego najeźdźcę podczas prób szturmu. Mniejszą siłę stanowi piechota, której liczebność nie sięga nawet połowy z oddziałów dalekosiężnych. Dużą rolę odgrywają tutaj machiny wojenne osadzone na basztach, głównie balisty.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): broń, cegły oraz budulec, konie - główne hodowle znajdują się na równinie poza murami miasta.

Stosunki dyplomatyczne: państwo neutralne.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Żartuje się, iż mieszkańcy i Nandan-Ther jedzą razem ze swymi końmi z jednego paśnika, co jest z jednej strony trochę złośliwe, a z drugiej jest w tym też trochę prawdy, gdyż w tym kraju owies często zastępuje kaszę bądź pszenicę. Owsianka gości tu na większości stołów, jest podawana zarówno na śniadanie jak i kolację, czasami słodzona, z mlekiem i owocami, a czasami z dodatkiem smalcu bądź gotowanych warzyw. Mąkę z owsa wykorzystuje się do pieczenia zarówno chleba jak i ciast, niektórzy pędzą nawet owsianą wódkę. Przez liczne stadniny popularny jest tu również kumys - lekko alkoholowy i gazowany napój z mleka klaczy. Z dań, które nie mają związku z hodowlami koni należy wymienić jajka, które ugotowane na twardo otacza się masą z surowego mięsa i ziół, a następnie smaży - można je jeść zarówno na zimno jak i na gorąco, często stanowią główny element obiadu albo bardzo treściwą przekąskę. Kolejnym charakterystycznym dla Nandan-Ther daniem jest specyficzny placek z mięsnym nadzieniem, w którego skład wchodzą przede wszystkim podroby - żołądki, serca oraz nerki, a wszystko to w pikantnym, pieprzowym sosie. Wśród warzyw królują tu rośliny strączkowe takie jak groch, który póki jest młody spożywa się na surowo, a w późniejszym okresie gotuje. Czasami zielony groszek jest tłuczony z ziemniakami na gładką masę i w tej formie stanowi świetny dodatek do mięs.

Z dań słodkich w Nandan-Ther jada się przede wszystkim biały nugat z orzechami bądź ciastka powstałe ze zlepienia miodem orzechów i ziaren. Z owsianej mąki piecze się charakterystyczne w smaku twarde ciastka, które podczas jedzenia macza się w słodzonym mleku. Popularnym napojem jest mleko gotowane z miodem i korzennymi przyprawami, a w wersji dla dorosłych dodaje się do niego również sprowadzany z nabrzeża rum. Wśród alkoholi popularne są tutaj różne rodzaje nalewek, głównie na bazie owoców, ale również kwiatów, korzeni, orzechów. Wina z Nandan-Ther to mocne, wytrawne trunki o wręcz cierpkim posmaku.

Ciekawostki

1. Najwyższym honorem jest wstąpienie do straży pałacowej, elitarnej jednostki rycerzy, gdzie dostać mogą się tylko pierworodni rodów arystokracji. Istnieje jednak jeden wyjątek - dowódca jednostki, brat króla Arata jest młodszym z rodzeństwa.

2. Nandan-Ther nie zostało nigdy zdobyte, a nikt nawet nie pamięta prób szturmu na miasto. Warownia posiada opinię niemożliwej do zdobycia żadnymi środkami.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło