Turmalia

Z Grymuar
Wersja z dnia 01:05, 4 sty 2020 autorstwa Niara (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Turmalia
Herb turmalia.png
Flaga turmalia.png
Położenie Środkowa cześć Wybrzeża Jadeitów
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: miasto - państwo.

Władca: królowa Isilia - córka króla Drakona z rodu Avarów.

Rodzina królewska: córki: księżniczka Driana – następczyni tronu i księżniczka Carin oraz syn - książę Rivien.

Biały Pałac. Budowla z wypalanej cegły, pokryta bielmem leżąca w zachodniej części miasta. Niebieskie i białe malowidła pokrywające ściany pałacu, tworząc głównie kształty meandryczne. Mur obronny wokół całej budowli z licznymi, strzelistymi wieżyczkami. Sam pałac posiada tylko dwie wieże. Dziedziniec wewnętrzny wyłożony kamienną mozaiką z fontanną na środku. Ogrody płacowe słynące z egzotycznych drzew owocowych.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: środkowa cześć Wybrzeża Jadeitów, nad rzeką Livar.

Budynki z wypalanej cegły pokryte bielmem, z malowidłami ściennymi w kolorach błękitu. Wysokie najwyżej na dwa piętra. Mury obronne wokół miasta. Liczne wąskie wieżyczki obserwacyjne. Wielki port statków handlowych na wschodzie, a w środkowej części port statków pasażerskich. W miarę rozrastania się miasta - ostatnio głównie w głąb lądu - dobudowywane są podgrodzia z niskimi, białymi budynkami o płaskich dachach.

Wojsko

Średniej wielkości flota morska, stacjonująca w niewielkim porcie patrolowym. Spora cześć piechoty, niewielka cześć konnicy, łuczników i kuszników.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): jadeit, ryby, pomarańcze, awokado, granaty, tkaniny.

Stosunki dyplomatyczne: neutralne.

Miasta Sojusznicze: Rubidia, Leonia.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Głównymi towarami eksportowymi Turmalii są ryby oraz owoce egzotyczne ze szczególnym uwzględnieniem cytrusów, z tego też względu są to produkty powszechnie obecne na stołach tutejszej ludności. Najpopularniejszym daniem jest słodkawa zupa gotowana na wywarze rybnym (lub warzywnym w uboższej wersji) z dodatkiem kolendry, granatów oraz mleka kokosowego, podawana z białym chlebem. Bardziej treściwym i równie popularnym daniem są ryby pieczone w całości, nadziewane ziołami i cząstkami cytryn, owinięte na czas pieczenia w skórki pomarańczy. Pasta na bazie czosnku i awokado podawana jest do większości dań mięsnych oraz ryb i owoców morza.

Likier turmalijski to popularny alkohol stanowiący niejako kwintesencję tutejszej kuchni. Jest to mocna, słodka nalewka na bazie granatów, której słodycz przełamuje się wkrapiając do kieliszków kilka kropel świeżego soku z cytryny - pod jego wpływem likier staje się mętny, zachowuje jednak swą ciemnoróżową barwę. Wina pochodzące z rejonu Turmalii są przede wszystkim białe, lekkie i półsłodkie, nie stanowią jednak szczególnie popularnego towaru eksportowego. Piwowarstwo w Turmalii występuje szczątkowo.

Najczęściej serwowanym deserem jest pomarańczowo-winogronowy flan. Jest to pieczony krem docelowo o konsystencji galaretki, który powstaje na bazie mleka, skórki i soku z pomarańczy, cukru oraz jaj, w którym zapieczone są pozbawione pestek połówki białych winogron. Jego bogatsza wersja podawana jest z karmelem i ubitą śmietaną.

Ciekawostki

Miasto rozbudowuje się głównie w głąb lądu, ze względu na równinny teren i możliwość tworzenia sadów dla drzew egzotycznych. W ten sposób ludność chce ratować swój handel lądowy, ponieważ handel dalekomorski ze względu na obecny brak stoczni (zniszczona przez huragan, odbudowa praktycznie niemożliwa) zaczął podupadać i obecnie skupia się głównie na sprowadzaniu z południa jadeitu.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło