Danae

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Danae
Herb danae.png
Flaga danae.png
Położenie Szepczący Las
Mieszkańcy Elfy,Naturianie
Ustrój Monarchia elekcyjna
Siedziba Władzy
Siedziba danae.jpg
Nazwa Aenwyn-Miarora
Władca
Krol Sylberos.jpg
Tytuł Król
Godność Sylberos Tan Dorvaris
Rasa Leśny Elf
Wiek 225 lat

Władza

Władca: Król Sylberos Tan Dorvaris

Rada druidów: Wielka Piątka Druidów - Vesstan Miradithas, Iefyr Vendove, Fenyun Kelydark, Vestele Petfir, Ulesse Tehlarissa Morkian

Ustrój polityczny

Monarchia elekcyjna - W królestwie Danae tytuł króla nie jest dziedziczny. Decyzję o tym, kto powinien otrzymać tytuł władcy podejmuje Krąg Druidów. Kandydatem na koronę zawsze jest mężczyzna, wybierany poprzez szereg prób i testów spośród najlepszych i najbardziej utalentowanych wojowników. Choć poza umiejętnościami bitewnymi wysoko ceniona jest także wiedza i prezencja pretendenta. Król bowiem, choć posiada prym nad druidami nie rządzi samodzielnie. O każdej swojej decyzji musi wcześniej poinformować krąg. Król zatem przede wszystkim pełni funkcję reprezentatywną. Słucha głosu ludu, dba o pielęgnowanie tradycji oraz stara się brać udział w codziennym życiu mieszkańców. Elfy z Danae słyną ze szczególnego miłowania swego władcy. Wierzy się bowiem, że decyzje druidów są nieomylne, więc jeśli zdecydują się na któregoś kandydata automatycznie staje się w oczach innych ideałem cnót.

Herb i flaga

Herb w centralnej części posiada drzewo, czyli najważniejszy elficki symbol reprezentujący poszanowanie życia, siłę, harmonię i wytrwałość. Pole tarczy zabarwione jest na dwa kolory przedzielone w pionie - z lewej strony znajduje się kolor żółty, a z prawej kremowy. Górę zdobi korona z motywem kwiatowym wykonana z drogocennych klejnotów. Warto jednak wspomnieć, że wbrew powszechnej opinii nie reprezentuje ona króla Danae, a naturę - dawczynię życia i matkę wszystkich istot. Ku jej czci ozdobiono także brzegi tarczy. Spośród wielu gatunków kwiatów rosnących na krańcach Szepczącego Lasu wybrano te których barwa najlepiej wpasowała się w całość kolorystyki herbu. Flaga z kolei to uproszczona wersja herbu pozbawiona wszelkich zdobień. Zachowuje kolorystykę z tą różnicą, że podzielona jest w poziomie, a nie w pionie. W centrum zaś znajduje się drzewo.

Siedziba władcy

Aenwyn-Miarora - z elfickiego Słowicze Gniazdo to kompleks wielu budynków składających się na główną dzielnicę miasta. Budynki wykonane są w całości z drewna wzmocnionego wydobywaną z rzeki gliną. Zawieszone są na drzewach i wsparte od dołu mocnymi kolumnami. Na terenie Słowiczego Gniazda znajdują się między innymi pałac królewski, siedziby druidów, koszary wojskowe, sala narad, komnaty gościnne, biblioteka oraz ogrody. Ponadto na placu głównym funkcjonują urząd miasta, sąd oraz warsztaty znamienitych elfickich rzemieślników. Do siedziby prowadzi największych w stolicy most w wzdłuż którego znajdują się mieszkania bogatszych mieszczan i sklepy pełne wysokiej jakości zaopatrzenia.

Ubiór

Ubior danae.jpg

Elfy z Danae posiadają bardzo praktyczne podejście do życia. Liczy się dla nich wygoda i swoboda ruchu, zwłaszcza że nie boją się pracy fizycznej w której mogą się ubrudzić. Nie oznacza to jednak, że są kompletnie pozbawione dobrego smaku i gustu. Między innymi dlatego szafy mieszkańców tego królestwa zaopatrzone są w odzież roboczą, jak i wyjściową. Dominujące barwy tkanin to przede wszystkim różne gamy zieleni, brązów i czerni, czyli takie które najlepiej pasują do leśnego otoczenia. Złote nici może nosić tylko władca, choć i tak czyni to w formie subtelnego dodatku. Całość ubioru elfa z Danae prezentuje się tak, jakby był on nieustannie gotowy na ewentualną wyprawę w dzicz. W kwestii krojów panuje dowolność ważne jednak, aby odzież była wygodna i mieściła się pod ewentualne skórzane ochraniacze. Buty posiadają wysokie cholewy i wykonywane są z dobrej, nieprzemakalnej jakości skóry, tak aby długo służyły elfom przedzierającym się przez leśne ostępy. Podobnie ważne są grube rękawice służące do wspinaczki po drzewach. Ostatnim elementem i jednocześnie najbardziej charakterystycznym dla tego regionu są peleryny wykonane z liści. Niezwykle lekkie mają za zadanie pomóc lepiej wtapiać się w otoczenie i zagrzewać w chłodne wieczory.

Co ważne w kwestii ubioru kobiety, jak i mężczyźni posiadają tą samą swobodę, chyba że mowa jest o wystąpieniu podczas uroczystości. Wtedy elfki przywdziewają suknie zgodne z modą panującą w sąsiadującym z Danae Adrionie czyli delikatne, zwiewne tkaniny o rękawach z długimi romantycznymi rozcięciami i subtelnymi dekoltami. Moda panująca w Kryształowymi Królestwie choć wzbudza w elfach z Danae podziw to nie przemawia do nich ich kompletny brak praktyczności.

Biżuteria jest mile widziana u obu płci, choć zdecydowanie stanowi bardzo skromny akcent w całości uroczystej stylizacji. Diademy, opaski, łańcuszki, bransolety i pierścienie wytwarza się tylko z białego srebra i okrasza się je klejnotami o jasnej, zielonej barwie.

Architektura

Architektura danae.jpg

Elfy z Danae słyną ze swojego charakterystycznego stylu zawieszania konstrukcji na drzewach. Całe miasto ulokowane jest poniżej koron drzew i połączone siecią mostów. Budynki dodatkowo wzmacnia się kolumnami lub linami. W budownictwie widać cechy typowe dla architektury elfickiej: wąskie i wysokie okna, przedłużone stropy dachów oraz szerokie tarasy na których znajdują się stragany z żywnością i materiałami rzemieślniczymi. Dodatkowo Danae jest przede wszystkim nastawione na praktyczność i zachowanie naturalnego krajobrazu. Dzięki temu zabudowa często jest wręcz niewidoczna, ponieważ stanowi integralną całość z otaczającą ją roślinnością. Dla przybyszy z zewnątrz miasto może wydawać się jednym wielkim labiryntem mostów i uliczek, elfy jednak świetnie odnajdują się w swoim leśnym domu, co daje im dodatkową przewagę podczas oblężeń. Posiadają ośrodki kultury i sztuki, takie jak choćby teatry czy biblioteki.

W mieście panuje zakaz rozpalania pochodni. Zastępczym oświetleniem są lampy z zasadzonymi w środku roślinami, których kwiaty świecą od wczesnego zmierzchu od późnego świtu oraz znacznie droższe magiczne kryształy - te wykorzystane są jedynie w dzielnicy głównej. Rzekę przepływającą pod miastem z kolei rozjaśnia kolonia świetlików latająca wzdłuż brzegów.

Istotnym elementem architektury Danae są struktury obronne. Danae nie jest królestwem, które ślepo wierzy w traktaty pokojowe. Dlatego architektura jest przemyślana w taki sposób, żeby stanowiła jednocześnie warownię i schron. Elfy pomyślały również o tym, że ogromnym zagrożeniem dla nich mógłby być pożar, stąd zaplanowano we wnętrzach obumarłych drzew wyjścia ewakuacyjne, które umożliwiają szybkie przedostanie się na ziemię. Przy tworzeniu elementów obronnych bierze udział tylko wąska grupa architektów i wojskowych, którzy pracują nad konstrukcją i modernizacją mechanizmów obronnych. Stąd cała struktura militarna państwa jest objęta ścisłą tajemnicą, wiadomo natomiast, że królestwo jest nie do zdobycia, bez odpowiednich planów. Miasto pozbawione murów może wydawać się prostym celem, lecz nic bardziej mylnego. Tereny wokół pełne są pułapek i tajemnych przejść o których wie tylko wąski krąg osób ważnych w państwie. Danae jest państwem niezwykle przezornym i trzeźwo podchodzącym do kwestii wszelkich sojuszy, stosując się do niepisanej zasady, że w razie kryzysu będzie mogło liczyć tylko i wyłącznie na siebie.

Geografia

Królestwo Danae leży w samym sercu Szepczącego Lasu. Stolica znajduje się na południowo-zachodnim krańcu ziem tuż nad Kryształowym Jeziorem. Przez państwo przepływa rzeka Anibia, która ułatwia transport zaopatrzenia. Sam las jest zdecydowanie bardziej dziki i nieprzewidywalny niż w sąsiadujących królestwach. Im dalej w głąb tym gęstsze korony drzew przepuszczają coraz mniej światła. Przez to noce w niektórych częściach Danae potrafią być niezwykle chłodne.

Wojsko

Armia1 danae.jpg

Elfy z Danae to najlepiej wyszkoleni myśliwi i tropiciele w całym Szepczącym Lesie. Pomimo wygód jakie zapewniane są w stolicy już od najmłodszych lat dzieci uczy się przetrwania w nieprzyjaznych warunkach. Takie podejście do wychowania ma na celu przyswoić młodym elfom zdolność do samodzielnego myślenia i korzystania z wszelkich dóbr natury. Skromność oraz szacunek do tradycji to cnoty najbardziej cenione w tym elfickim państwie.

Rusałki Leśne – Rusałki to jedne z najmniejszych mieszkańców królestwa Danae, tak nazywane są po prostu chochliki i wróżki. Te leśne "duszki" mieszkające w kwiatach i drzewach cechują się wielką lojalnością i oddaniem. Elfy z Danae traktują je jako prawowitych obywateli królestwa, za co wróżki odwdzięczają się pomocą w różnych codziennych obowiązkach. Dodatkowo są bardzo psotne i figlarne dlatego kiedy w lesie wyczują obecność kogoś obcego nie stronią od wywijania różnych nieprzyjemnych psikusów. Zaklinają zbierany przez siebie kwiatowy pyłek, a następnie obsypują nim swoją ofiarę powodując u niej nagły atak kaszlu, kichania i drapania. Ci mali strażnicy natury choć wyglądają niepozornie potrafią zgotować prawdziwe męczarnie dla tych, którzy nie posiadają szacunku dla przyrody.

Armia danae.jpg


Drzewcowi Pikinierzy – To jednostka stacjonująca w stolicy. Pikinierzy patrolują miasto, pilnując porządku podczas gdy ci najbardziej zasłużeni dostępują zaszczytu strzeżenia królewskich komnat. Pikiniera z Danae poznać można po specyficznym umundurowaniu, którego najbardziej charakterystycznym elementem jest peleryna wykonana z liści. Wprawiona w ruch wydaje łatwo rozpoznawalny szelest, który podczas pojedynku ma rozpraszać uwagę przeciwnika. Dodatkowo liście peleryny odpowiadają rodzajowi drewna z którego wykonana została broń każdego pikiniera. Drzewa wykorzystywane do produkcji pik to między innymi dąb, klon, cis oraz jarzębina. Pikinierzy o wyższej randze otrzymują uzbrojenie i pelerynę, których surowce pochodzą od drzewa persymony burgundowej.

Elfi Łowcy – Łowcy cieszą się w królestwie wielkim uznaniem. W trakcie szkolenia poznają tajniki tradycyjnych rytuałów łowieckich. Elfy bowiem nie zabijają bez powodu. Wszystko co otrzymują od natury uznają za wielki dar, który należy traktować z odpowiednią czcią. Każdy elf, który dostąpi zaszczytu otrzymania tytułu Łowcy przechodzi ceremonię przyjęcia. W ten szczególny dzień absolwenci szkolenia otrzymują rytualne malowidła, poświęcony łuk z poroża jelenia, kołczan zatrutych strzał oraz rytualny sztylet. W czasach pokoju wędrują po całym królestwie i strzegą lasu. Zaopatrują także królestwo w zapasy żywności. W momencie zagrożenia ze spokojnych strażników zamieniają się w zabójczych tropicieli, gotowych ścigać intruza, aż do samych granic królestwa. Suną przez las niczym cień, ukrywając się między koronami drzew lub wtapiając się w ulistnienie krzewów. Poruszają się bezszelestnie i zabijają z ukrycia, wypuszczając grad celnych strzał nasączanych śmiercionośną trucizną.

Tancerze Wiatru – To najbardziej elitarny oddział wojsk Danae, budzący powszechny podziw. Nie każdy może zostać Tancerzem Wiatru. Tylko elfy, które przejdą mordercze szkolenie oraz szereg prób mogą ubiegać się o ten tytuł. Technika walki tych wojowników polega na nieustannym szlifowaniu tradycyjnej sztuki tańczenia z dwoma ostrzami. Poruszają się z ogromną lekkością, niczym liść na wietrze. Dlatego właśnie tancerze nie noszą zbroi, ani zbędnych ochraniaczy opierając swoje możliwości na szybkich unikach i drapieżnym podcinaniu przeciwnika z różnych stron. Ich rozpoznawalnym symbolem są wymalowane na całym ciele magiczne znaki ochronne.

Krąg Druidów - Poza swą mądrością i doświadczeniem Krąg Druidów służy królestwu swoją magią, której energia pochodzi z sił natury. Druidzi rzucają zaklęcia oparte na czterech podstawowych żywiołach: ogniu, ziemi, wody i powietrzu. Zaraz po królu stanowią drugi największy autorytet w państwie dlatego ich decyzje są niekwestionowane przez pozostałe oddziały

Stosunki dyplomatyczne

Mapa danae.jpg

Danae uchodzi za państwo o pokojowym nastawieniu. Jest jednak bardzo terytorialne i nie lubi niezapowiedzianych gości, a tym bardziej intruzów gotowych zagrozić przyrodzie. Elfy choć powściągliwe wobec obcych służą pomocą w odnalezieniu właściwego szlaku, kiedy jednak ktoś wyda się im podejrzany jest aresztowany i transportowany do stolicy w celu zweryfikowania jego tożsamości i powodów z jakimi przekroczył granicę. Według prawa najsurowiej traktowani są kłusownicy spoza królestwa polujący na terenach lasu. Elfy wierzą, że tylko one mogą zadać śmierć zwierzętom z należytym poszanowaniem.

Danae należy do przymierza elfickich królestw w którego skład wchodzi również Adrion i Kryształowe Królestwo.

Nieoczekiwanym sojusznikiem Danae jest także państwo Karnstein zamieszkane przez wampiry i mroczne elfy. Królestwa utrzymują przyjazne stosunki dyplomatyczno-handlowe.

Handel

Eksport: elficka biżuteria, zioła, łuki, strzały, lekarstwa, wyroby skórzane typu: kołczany, karwasze, skórzane pancerze, ostrza

Import: zboża, mąka, olej słonecznikowy i rzepakowy, jedwab, alkohole.

Kuchnia

Kuchnia danae.jpg

W tym elfim królestwie spożywa się najwięcej ryb w całym Szepczącym Lesie - to zasługa bliskości Kryształowego Jeziora oraz wypływającej z niego rzeki Anibii. Do największych specjałów należy jesiotr, z którego przygotowuje się galaretę z dodatkiem jagód, bądź wytrawną, lekko kwaskową i orzeźwiającą sałatkę z bławatka. Z mięs jada się tylko dziczyznę doprawioną odpowiednimi ziołami i sosami na bazie leśnych owoców.


Z Danae pochodzi bardzo znane w całej Alaranii ciasto - sękacz, czyli ciasto biszkoptowe pieczone warstwowo na obracającym się nad ogniem pręcie. Tutejsze elfy opanowały do perfekcji produkcję tego specjału i występuje on teraz w wielu różnych smakach, aromatyzowany owocami, przyprawami czy nasączany syropami. Oprócz niego latem jada się tu musy ze świeżych owoców.


W tym królestwie produkuje się również wermut - wino ziołowe w wielu odmianach, różniących się smakiem, kolorem oraz mocą. Pije się go samodzielnie, a często również rozcieńcza wodą, na jego bazie powstało również wiele drinków. Pozostałe pite w tym królestwie alkohole pochodzą z importu.

Ciekawostki

Wielka Piątka Druidów rządzących Danae

Każdy z Wielkiej Piątki Druidów posiada swojego duchowego patrona, którego element nosi w formie świętego talizmanu:

Vesstan Miradithas - Duchowy patron lasu tego druida to Kwiecisty Jeleń dlatego elf nosi jego poroża przytwierdzone do naramienników.

Iefyr Vendove - Wybrał za patrona Niedźwiedzia Szarego. Jego talizmanem są niedźwiedzie łapy przyszyte do klap tuniki.

Fenyun ut Kelydark - Poczuł więź z Igrysem. Symbol który posiada to naszyjnik z kłów tego wspaniałego stworzenia.

Vestele Petfir - Druidka odnalazła swoje przeznaczenie w spojrzeniu Wilka Zielonego. Od tamtej pory nosi kaptur wykonany z futra wilka.

Ulesse Tehlarissa Morkian - Łączy swoje powołanie z opatrznością Sowy Jarzębinowej. Za talizman wybrała pióropusz zdobiony lotkami.

Druidzi danae.jpg


Rytualny taniec ostrzy jest nie tylko specjalnością leśnych elfów, ale i ich mrocznych kuzynów. Sąsiadujące z Danae państwo Karnstein również dysponuje jednostką szczycącą się dużą wprawą w tej technice. Król Sylberos oraz władca królestwa Karnstein - Medard Alaric Ulrich von Karnstein de Nasfiret, podczas dyplomatycznych spotkań często prowadzą długie rozmowy na temat różnic i podobieństw pomiędzy technikami obu tych szkół.

Obecny władca Danae - Sylberos przed koronacją również należał do oddziału Tancerzy Wiatru. Wybitnie uzdolniony i oddany tradycjom, świecił za przykład niezastąpionego żołnierza. Wielu wróżyło mu przejęcie stopnia kapitana, ale spotkał go jeszcze większy zaszczyt. Druidzi dostrzegli w nim materiał na króla idealnego. I nie pomylili się. Przed Sylberosem rządziło jeszcze trzech innych władców. Żaden jednak nie cieszył się takim uznaniem i sympatią, jak on. Król słynie wśród elfich królestw nie tylko z historii o jego niebywałych zdolnościach szermierczych, ale i sporej wiedzy z dziedziny matematyki, fizyki i astrologii. Oczytany i szarmancki uznawany jest za świetnego kompana do rozmów, który każdy temat potrafi potraktować wyczerpująco.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło