Shari

Z Grymuar
Wersja z dnia 18:36, 7 maj 2023 autorstwa Malfo (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Shari
Herb shari.png
Flaga shari.png
Położenie Zachodnia część Równiny Andurii
Mieszkańcy Ludzie, Elfy
Ustrój Monarchia matriarchalna
Siedziba Władzy
Siedziba shari.jpg
Nazwa Dwór Arów
Władca
Krolowa Aisa.jpg
Tytuł Królowe
Godność Aisa
Rasa Alarianka
Wiek 37 lat
Władca
Ksiezniczka Ira.jpg
Tytuł Księżniczka, następczyni tronu
Godność Irra
Rasa Alarianka
Wiek 17 lat

Władza

Władca: Królowa Aisa Idyl (37 lat), córka królowej Antonette z rodu Idylów (✝)

Rodzina królewska: Arvinn z rodu Delsarte (41 lat) - mąż królowej. Księżniczka Irra (17 lat) - najstarsza córka i następczyni tronu. Bliźnięta książęta Ariniel i Velron (12 lat)

Ustrój polityczny

Monarchia matriarchalna - system, w którym to kobieta dziedziczy koronę i pełni główną rolę w zarządzaniu i organizowaniu społeczności. Dziedziczenie przechodzi z matki na córkę, a w przypadku braku córek, na najbliższą kobietę w rodzinie.

Herb i flaga

W centralnej części herbu znajduje się sylwetka Złotego Konia Sharijskiego, stanowiącego symbol królestwa. Znajduje się on na tle przedzielonym pionowo na dwa osobne pola, jedno w kolorze jasnoniebieskim, a drugi jasnożółtym. Górę zdobi diadem, reprezentujący rządy monarchii matriarchalnej, dół z kolei ozdobiony jest różowymi kwiatami wiśni. Flaga natomiast to uproszona wersja herbu oparta na samej wariacji kolorów, układanych na przemian pionowymi pasami. Jasnoniebieskie pasma są szersze od żółtych.

Siedziba władcy

Dwór Arów - to imponujący zamek zbudowany z kamienia i cegły. Budowla ma wysokie mury obronne, wieże strażnicze oraz kopułę na szczycie, z której rozciąga się imponujący widok na miasto. Wewnątrz znajdują się przestronne sale, korytarze i klatki schodowe, ozdobione pięknymi malowidłami, rzeźbami i złoconymi elementami. Są tam też wielkie komnaty, w których królowa przyjmuje swoich gości i podejmuje ważne decyzje. W zamku znajdują się również apartamenty dla rodziny królewskiej, które składają się z kilku pokojów, sypialni i prywatnych kaplic. Są one bogato zdobione, z pięknymi tkaninami, kryształami i złoconymi elementami. Na terenie zamku znajdują się również stajnie, magazyny, a także przestronne dziedzińce, na których organizowane są różnego rodzaju uroczystości. Zamek jest otoczony pięknymi ogrodami, z fontannami, rzeźbami i kwiatami, które nadają im wyjątkowego uroku.

Ubiór

Ubior shari.jpg

Kobiety noszą piękne suknie o różnych fasonach i kolorach, wykonane z delikatnych tkanin, takich jak jedwab, satyna lub muślin. Suknie te są często ozdobione koronkami, haftami i ozdobnymi tasiemkami. Mają one różne długości i kroje, od długich, opadających na ziemię, po sięgające za kostkę i rozkloszowane, z rękawami o różnej długości. Często nosi się je z koronkowymi bolerami lub pelerynkami, które dodają im elegancji i szyku. W Królestwie Shari kobiety noszą również stylowe tiary, opaski lub wianki kwiatowe, które ozdabiają ich fryzury. Do sukni nosi się buty, często zdobione kamieniami lub haftami. Kobiety często noszą także biżuterię, taką jak bransoletki, naszyjniki i kolczyki, wykonane z drogich kamieni i kruszców. Biżuteria ta jest często przekazywana z pokolenia na pokolenie i ma wielką wartość sentymentalną. Mężczyźni noszą eleganckie stroje, wykonane z wysokiej jakości tkanin, takich jak jedwab, wełna lub len. Do typowych elementów garderoby męskiej w Królestwie Shari należą kaftany, długie sukmany, często ozdobione haftami lub złotymi nićmi, zapinane na guziki. Mogą być z długimi lub krótkimi rękawami, a ich długość może sięgać do kolan lub do ziemi. Mężczyźni noszą szerokie spodnie z wysokim stanem, które można spiąć pasem z szerokim klamrą. Modne są również eleganckie kurtki wykonane z grubych tkanin, często obszyte futrem. Popularnymi nakryciami głowy są kapelusze wykonane z filcu lub wełny, często ozdobione piórami lub sznurami. Buty wykonywane są z miękkiej skóry, często zdobione haftami lub drobnymi kamieniami.

Architektura

Architektura shari.jpg

Architektura w Królestwie Shari jest zróżnicowana, z uwzględnieniem różnych stylów i technik budowlanych, a jednocześnie silnie osadzona w kulturze i historii królestwa. Miasto jest otoczone kamiennym murem ze zdobionymi bramami i wieżami strażniczymi. W środku murów znajdują się wąskie, brukowane uliczki i place, które prowadzą do pięknych, kamiennych budynków. Ulice są pełne życia i ruchu, z wąskimi przejściami zbudowane z małych kamieni i płyt. Wiele z nich jest wybrukowanych i ozdobionych mozaikami i rzeźbami. W okolicy centrum miasta znajdują się imponujące pałace i wille, które stanowią symbol bogactwa i przepychu. Przy głównym placu miasta znajduje się ratusz, ozdobiony kolorowymi emaliowanymi płytami. Wokół placu znajdują się sklepy, kawiarnie i restauracje, a także urokliwe kamienice, z ozdobnymi balkonami i rzeźbami na fasadach. Wieże zegarowe i dzwonnice dominują nad skromnymi zabudowaniami, a miejskie targowiska tętnią życiem przez cały dzień. Charakterystyczne w budownictwie są ostre łuki, sklepienia krzyżowe i rozety. Jedną ze specjalizacji sharijskich architektów jest sztuka ogrodowa. Wspaniałe parki, w których kwitną egzotyczne rośliny i krzewy, są często ozdobione rzeźbami i fontannami.

Geografia

Shari graniczy od wschodu z Valladonem, a na północy z Thederionem. Od południa roztacza się Lad Driad, który jest bogaty w dziką florę i faunę, a także w liczne źródła i strumienie, które zapewniają dostęp do świeżej wody dla mieszkańców miasta. Shari położone jest na obszarze, który cechuje się żyznymi glebami. Królestwo w pełni korzysta z dobrodziejstw klimatu, który sprzyja uprawie roli i hodowli zwierząt. W okolicy miasta znajdują się rozległe pola, na których mieszkańcy uprawiają pszenicę, jęczmień, owies oraz warzywa. Dzięki tym uprawom królestwo jest w stanie zaspokoić większość swoich potrzeb żywnościowych.

Wojsko

Armia shari.jpg

Główną siłą obrony miasta jest piechota, która składa się z dobrze wyszkolonych żołnierzy z różnych klas społecznych. Walczą oni w ciężkiej zbroi, uzbrojeni w miecze, topory, halabardy i tarcze. Część z nich jest wyposażona w łuki lub kusze, co pozwala na skuteczne ostrzeliwanie przeciwników z odległości. Najbardziej elitarną jednostkę wojskową stanowią wykwalifikowani królewscy szermierze. Posługują się oni długimi, jednoręcznymi mieczami. Przywdziewają się w charakterystyczne mundury, które składały się z kurtki, spodni, trójgraniastej czapki oraz butów z cholewkami. Ich mundury są zazwyczaj koloru niebieskiego lub czerwonego, a w przypadku dowódców również ozdabiane złotymi haftami i frędzlami. Na lewym ramieniu mają charakterystyczne opaski z symbolem królewskiej korony, co stanowi symbol ich wysokiego statusu. Poza piechotą, w wojsku Shari znajdują się również oddziały jazdy, które są w stanie szybko przemieszczać się po polu bitwy. Jeźdźcy są wyposażeni w lżejszą zbroję, a ich głównym uzbrojeniem są włócznie i szable. Jazda jest szczególnie skuteczna w atakach na flanki przeciwnika, a także w szybkim pościgu za uciekającym wrogiem.

Stosunki dyplomatyczne

Królowa Aisa posiada mocny sojusz z władcą Valladonu Arturionem oparty na aranżowanym małżeństwie przyszłej królowej Shari księżniczki Irre z młodszym księciem Valladonu Edwardem. Ponadto Shari posiada zwarty pokój z Thederionem i Królestwem Nimerin

Handel

Eksport: instrumenty muzyczne, zioła, rośliny ozdobne, perfumy, zboża, mąka, słoma,

Import: egzotyczne owoce, kukurydza, kawa, herbata, kamień, naczynia gliniane, dachówka, glina,

Kuchnia

Kuchnia shari.jpg

Shari to kraj, którego domeną jest uprawa roli, tutejsze potrawy są więc bogate w warzywa i inne rolnicze plony, istnieje też wiele dań mącznych. Popularne są na przykład gotowane w rosole drobne pierogi z nadzieniem z mięsa bądź sezonowych warzyw. Chleb, który można tutaj kupić, posiada setki różnych odmian i wariacji: od tradycyjnych pszennych bochenków, przez takie z dodatkiem ziaren, ziół, czy wręcz chleby na słodko, z owocami, orzechami i bakaliami. Praktycznie każde danie można tutaj oprzeć na pieczywie, ciekawostką jest na przykład to, iż w tutejszych karczmach gulasze i gęste zupy podawane są w wydrążonych, mocno spieczonych bułkach uformowanych w kształt miski. Z hodowanych w Shari oliwek robi się aromatyczną pastę stanowiącą świetny dodatek do baraniny, a duże oliwki nadziewa się ostrym białym serem albo marynowaną papryką. Tłoczona tutaj oliwa stanowi podstawę do marynat, w których konserwuje się warzywa na zimę, dodaje się jej również do ciasta drożdżowego - charakterystycznego dla tego rejonu deseru. Najlepszej jakości oliwa z dodatkiem ziół i czosnku sama w sobie stanowi sos do makaronów i mięs.

Oprócz wspomnianego placka drożdżowego i słodkich chlebów charakterystycznymi dla Shari słodyczami są ciastka sklejane marmoladą i obtoczone w ziarnach maku, w sezonie jednak jada się tu przede wszystkim świeże owoce.

Większość alkoholi w Shari pochodzi z importu, jednak ze względu na napiętą sytuację polityczną z Thenderionem sprowadzane stamtąd wina należą do rzadkości, polega się raczej na handlu z innymi państwami, stąd na przykład w niektórych karczmach tego kraju można bez problemu kupić szare wino z Rubidii bądź piwa z Valladonu. Lokalne alkohole to głównie domowej produkcji wina owocowe o dość małej mocy, w większości słodkie bądź półsłodkie.

Ciekawostki

Królestwo Shari jest słynne ze swoich rzeźbiarzy i rękodzielników, którzy tworzą piękne przedmioty z kamienia, drewna i innych surowców.

Symbolem królestwa Shar jest Złoty Koń Sharijski.

Shari jest znanym ośrodkiem sztuki i kultury, co widać w różnych miejscach miasta. Na ulicach można spotkać muzyków, artystów ulicznych i cyrkowców, którzy prezentują swoje umiejętności i rozrywkę mieszkańcom i turystom.

Miasto jest również znane ze swojego wiosennego festiwalu, który odbywa się co roku. W trakcie tego wydarzenia ulice zapełniają się tłumami ludzi, którzy przybyli, by cieszyć się muzyką, tańcem, jedzeniem i innymi atrakcjami.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło