Arturon

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Arturon
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Środkowa część wybrzeża Morza Cienia
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Artur XI Rob.

Rodzina królewska: poślubiona krajowi, współmałżonka królowa Eldramia z Valladonu, dziedzicy: syn Tryd Rob, córka Katrenna Rob.

Wielopoziomowy pałac, otoczony kolumnadą oraz aleją posągów. Każdy posąg przedstawia obywateli miasta, którzy w sposób wybitny przysłużyli się jego rozwojowi. Pałac posiada ogromny park, zdobny głównie w drzewa iglaste, stąd charakterystyczne ciemnozielone mundury wojska, oraz ciemnozielone zdobne złotą nicią szaty królewskie z herbem posiadającym gałązkę sosny.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: północny-zachód kontynentu, środkowa część wybrzeża Morza Cienia.

Miasto wzniesione zostało na wysokim klifie, u stóp którego - na szerokiej plaży - rozciąga się dzielnica portowa. W mieście dominuje bogata zabudowa. Jest ono też często utożsamiane z targowiskiem, gdyż dosłownie wszędzie można zauważyć stoiska kupców. Handel doprowadza do rozkwitu miasta, powodując rozbudowę domostw, pomników i świątyń dla bożków morza i handlu. Miasto posiada wiele willi w różnych stylach architektonicznych. Z reguły są to posiadłości bogatych rodzin przyjeżdżających tu z różnych części kontynentu podczas sezonu balowego. Arturon to obok Nowej Aeri i Fargoth jedno z największych centr handlowych Alaranii.

Wojsko

Dobrze rozwinięta flota. Doświadczeni i dobrze wyszkoleni żołnierze piechoty, idealnie zgrani z oddziałami lekkiej kawalerii. Niewielka ilość łuczników i kuszników. Służba Królewska – dwa odziały służące królowi, odział piechoty i konnicy.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Żółty, Szlak Niebieski, Szlak Pomarańczowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): jedwab, barwniki, tkaniny i płótno, ryby, rośliny wodne, perły.

Stosunki dyplomatyczne: przyjazne z większością pobliskich miast.

Miasta Sojusznicze: Fargoth.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Arturon to jedno z największych i zarazem najwcześniej wzniesionych miast portowych Środkowej Alaranii. To tutaj kwitnie handel morski z odległymi i egzotycznymi miejscami.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło