Meot

Z Grymuar
Wersja z dnia 18:01, 3 mar 2018 autorstwa Callisto (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja państwa | Meot | Zachód Równiny Maurat, wschodni skraj Szepczącego Lasu | Ludzie, Elfy | Monarchia parlamentarna| Królestwo }} {{Opis państ...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Meot
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Zachód Równiny Maurat, wschodni skraj Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Ludzie, Elfy
Ustrój Monarchia parlamentarna

Władza

Ustrój: Monarchia parlamentarna.

System władzy: Królestwo.

Władca: Król Terezjusz z Fergonetów; Naczelnik Rady Szlacheckiej Gardeas Inntergo.

Rodzina królewska: Synowie: pierworodny książe Rothar oraz książę Morgan; córka, księżniczka Arianna.

Ogromny w swych rozmiarach pałac budowany przez wieki, rozrasta się nawet dzisiaj. Z pozoru jest to szeroki, płaski budynek o dwóch piętrach i smutnych, szarych ścianach. Jak mówi stare przysłowie- pozory mylą, a większość tego ogromnego kompleksu znajduje się głęboko pod ziemią. Jest to centrum wywiadu państwowego, siedziba Rady Szlacheckiej, Króla oraz najwyższych oficjeli w państwie. Bardzo pilnie strzeżona.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Leżąc na wschodnim skraju Szepczącego Lasu, zamyka równinę Maurat na zachodzie. Granice zawierają się na terytorium pomiędzy samą stolicą państwa, Błyszczącym Jeziorem, a także dwoma rzekami: Nefari i Javis.

Różnorodność architektoniczna spowodowana jest prawdopodobnie dużym stopniem migracji w tym mieście. Przewijają się przestronne, jedno- dwupiętrowe domy z ogrodem, jak i wysokie, wielokondygnacyjne domy z mniejszą przestrzenią życiową. Bogate domy kupców sąsiadują z domami z wypalanej cegły oraz ogromnymi pałaców. Tendencja jest jednak, jeśli można to tak ująć „rosnąca”, co oznacza, że miasto staje się metropolią oszczędzającą na powierzchni, ale pnącą się wysoko w górę.

Wojsko

Spore zastępy wojsk dalekosiężnych, przeznaczonych do obrony miasta; dobrze wyszkolone oddziały konnicy oraz nieliczna piechota.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): Drewno, wyroby stolarskie, srebro, miedź.

Stosunki dyplomatyczne: Napięte stosunki z elfimi królestwami, wobec innych neutralne.

Miasta Sojusznicze: Elisia.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Meot przejęło część ustroju od swoich północnych sąsiadów, jednak bez rewolucji i wykluczenia rodziny królewskiej z władzy. Zaadaptowała obce rozwiązania przystosowując je do rodzimych warunków.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło