Arfaa

Z Grymuar
Wersja z dnia 14:08, 3 sie 2021 autorstwa Niara (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{| style="float:right; max-width: 360px;" | {{Specyfikacja państwa | Arfaa| Południowe Wybrzeże Morza Minas-Ithil | Ludzie, Elfy, Nieb...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Arfaa
Herb arfaa.png
Flaga arfaa.png
Położenie Południowe Wybrzeże Morza Minas-Ithil
Mieszkańcy Ludzie, Elfy, Niebianie, [Syreny/Trytony]] Chochliki/Wróżki
Ustrój Monarchia dziedziczna - Triarchia
Siedziba Władzy
Siedziba adrion.jpg
Nazwa Pałac Trzech Wież
Władca
Ksiezniczki arfaa.jpg
Tytuł Królowe
Godność Isandiel, Arinviel, Saninas z rodu Ithillinass
Rasa Elfy zmieszanej krwi
Wiek 71 lat

Władza

Władca: Królowa Isandiel, Królowa Arniviel, Królowa Saninas z rodu Ithillinass. W Arfaai władzę sprawują trzy siostry (trojaczki), elfki mieszanej krwi, urodzone z królowej Narri - elfki pustynnej i króla Issenviala - elfa morskiego. Stąd ich ciekawa uroda. Jasnobrązowe włosy, ciemna karnacja i jasnoniebieskie oczy. Rodzice przekazali królestwo we władnie całej trójce. Dlatego monarchia dziedziczna została wzbogacona o triarchię - rządy trzech. Trzy królowe muszą wspólnie decydować o losach państwa. Jeżeli się nie zgadzają decyzje podejmują przez głosowanie. Zasady dziedziczenia są proste. Każda królowa wyznaczy swojego dziedzica (nie dziedziczy najstarsze dziecko, tylko to wybrane przez matkę) i tym samym przedłużą one działanie triarchii. W przypadku braku potomka królowa może zrezygnować z wyznaczenia dziedzica i przekazać władzę dzieciom sióstr, tym samym władza może zmienić się np. w diarchię, lub rządy samodzielnego króla. Dzieci adoptowane również mogą być brane pod uwagę podczas dziedziczenia tronu.

Rodzina królewska: Mąż królowej Isandiel - Lord Lorrel oraz ich córka księżniczka Mesaaia. Żona królowej Arniviel, hrabina Contessia i ich adoptowana córka Loriel. Mąż królowej Saninas, książę Magnus Xavier oraz trójka ich dzieci książę Matharias, księżniczka Vassia, księżniczka Assarria.

Ustrój polityczny

Monarchia dziedziczna - Triarchia

Herb i flaga

Elficka korona na szczycie herbu jest symbolem władzy Rady Pięćdziesięciu. Tylko członkowie rady mają prawo ją nosić. Zakładana jest ona jednak jedynie podczas obrad. Liście, rzecz jasna, są symbolem zespolenia państwa z lasem. Drzewo znajdujące się w centrum nawiązuje do ogromnego pałacu zbudowanego z koron drzew, gdzie na co dzień mieszka część rady, ale przede wszystkim obecni przedstawiciele państwa. Kwiaty po obu stronach herbu, to specjalny, bardzo rzadki gatunek róż, mający właściwości magiczne, od przeciwstarzeniowych po lecznicze. Ich uprawą zajmują się wyłącznie elfy zamieszkujące na terenach podległych Adrionowi. Flaga podzielona jest na trzy pasy, górny nawiązuje do Róży Adriońskiej, kolejny do lasu, a ostatni do koloru kryształów umieszczanych w elfickich koronach rady.

Siedziba władcy

Siedzibą władzy jest, nazywany przez elfy Szmaragdowy Pałac, nie przypomina on jednak ludzkich siedzib królów. Jego główna część znajduje się w koronie ogromnego drzewa nazywanego Lementis Alathe - co w dialekcie elfów adriońskich oznacza dosłownie Królowa Lasu. Ogromny pień otaczają schody, prowadzące do komnat znajdujących się w koronie Lementis Alathe, ale także w sąsiednich koronach ogromnych drzew. Komnaty w Szmaragdowym Pałacu nie są zbudowane rękami rzemieślników, a elfich tkaczy zaklęć. Ściany tworzone są ze ściśle połączonych ze sobą gałęzi, dachy to oczywiście listowie. Zmieniające się pory roku, nie mają wpływu na pałac, ponieważ spoczywa nad nim magiczna, niewidoczna dla oczu kopuła, stworzona przez najpotężniejszych magów. Pałac zamieszkuje część Rady Pięćdziesięciu oraz przedstawiciele państwa.

Ubiór

Ubior adrion.jpg

Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru.Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru. Przykładowy opis ubioru.

Architektura

Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury. Przykładowy opis architektury.

Geografia

Mapa adrion.jpg

Arfaa położona jest na południowym wybrzeżu [[Morze Minas-Ithil|Morza Minas-Ithil]. Na płaskim terenie, bez wyższych wzniesień. Jedynie stolica zbudowana jest na niewielkim wzgórzu, a do portu schodzi się kładkami, schodami i brukowanymi drogami. We władaniu Arafai znajduje się Mahira i jezioro Ivi, znajdujące się na południu od stolicy.

| Wojsko = Opis ogólny (opcjonalnie)

Nazwa formacji – Opis formacji.

Nazwa formacji – Opis formacji.

| Dyplomacja =

Panstwo adrion.jpg

Arfaa sprzymierzona jest ze wszystkimi państwami {Zagłębie Artystów|Zagłębia Artystów]]. W tej chwili nie prowadzi żadnych konfliktów.

Wojsko

{{{Wojsko}}}

Stosunki dyplomatyczne

{{{Dyplomacja}}}

Handel

Eksport: medykamenty, odczynniki chemiczne, opatrunki roślinne, zioła, liście i żywica niruwii, róże adriońskie, księgi magiczne, papier.

Import: zboża, mąka, słoma, olej słonecznikowy i rzepakowy.

Kuchnia

Adrion przez swe położenie w samym sercu Szepczącego Lasu nie może pochwalić się zbyt różnorodną dietą, za to tutejsza kuchnia należy do tej bogatej w witaminy i lekkostrawnej. Większość potraw jest bezmięsna, można je ewentualnie o nie wzbogacić. Jednym z popularniejszych dań jest gulasz z duszonych warzyw, m.in. bakłażanów, pomidorów, ogórków, szczodrze doprawiony ziołami i posypywany natką pietruszki. Bardziej sycącym daniem są pieczone ziemniaki podawane z różnymi nadzieniami, od tych ze świeżych warzyw, przez sporządzone z białego sera aż po gulasze. Przekąskę na ciepło stanowią pieczone kasztany oraz orzechy, czasami robi się z nich słodką pastę i smaruje nią pszenne placki albo bardzo cienkie naleśniki robione z mąki, mleka i wody. Wśród popularnych adriońskich słodyczy znaleźć można również krem i syrop z leśnych fiołków - oba mają fioletowy kolor, są bardzo słodkie i aromatyczne. Kremem dekoruje się wszelkiego rodzaju ciasta i nawet serwuje się go ze świeżymi owocami, syrop zaś świetnie sprawdza się przy słodzeniu napojów.

Gdyby jednak chcieć w Adrionie spróbować lokalnego mięsa, nie jest to aż takie niemożliwe. Tutejsze karczmy serwują przede wszystkim dania z jelenia, w tym potrawki i pieczenie podawane z dodatkami w postaci warzyw pieczonych z dodatkiem masła, czosnku i rozmarynu.

Ciekawostki

Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło