Arco'Iris

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Arco'Iris

Bestia arco iris.jpg

Grupa Smokowate
Nastawienie Neutralne
Odżywianie Mięsożerne
Występowanie Et'Aurill
Populacja Niska

Wygląd

Arco'Iris, inaczej wywerna (lub wiwerna) tęczowa, to gatunek smokowaty, wielkością mogący dorastać do rozmiarów dużego gryfa. Samice są jednak sporo mniejsze. Wywerny tęczowe mają smukłe, ale niezwykle umięśnione ciała. Nie posiadają przednich łap, inaczej niż smoki, czy Ajagary Arkadyjskie. Kończyny te wrośnięte są w skrzydła. Te są wąskie u nasady i bardzo szerokie przy końcach. Przybierają regularne kolory zaczynając od pomarańczowo-czerwonego, później przechodzą w odcienie żółci, następnie stają się zielone, a zwieńczają się odcieniami niebieskiego. Stąd potoczna nazwa gatunku: wywerna tęczowa. Tułów, tylne łapy i ogon jaszczura przybierają odcienie zielono-turkusowe, lub niebiesko-turkusowe, ale raczej w ciemniejszych tonach. Szyję i łeb pokrywają łuski mieszane, te spodnie są ciemne, a te zewnętrzne jaśniejsze, przybierające miętowy turkus, lub seledyn. Bardzo charakterystyczną cechą tejże wiwerny są łuski ułożone wzdłuż krtani, w kolorze pomarańczu, układające się w mozaikę do złudzenia przypominającą układ kostny kręgosłupa. Z łba i gardzieli wyrastają błony przypominające czuby, które na końcach również są pomarańczowo-czerwone, przez co ich wygląd przypomina ogniste języki. Paszcze tych stworzeń są stosunkowo wąskie, ale wypełnione bardzo ostrymi zębami, w dodatku Arco'Iris mają niesamowitą siłę szczęki, przez co są w stanie odgryźć nawet spore kawałki pni starych drzew. Jeszcze jedną, niezwykle unikalną cechą tego gatunku są chwytne ogony.

Odżywianie

Wiwerny tęczowe żywią się głównie mięsem, nie pogardzą też jajami. Podaje się im najczęściej mięso zwierząt uprzykrzających życie humanoidom. Ich dietę stanowią więc w dużej mierze szczury i myszy. W okresie wzrostu potrzebują znacznie więcej białka, więc do ich diety wkraczają zwierzęta gospodarskie takie jak owce, kozy, świnie. Wywernami poluje się taż na lisy, dziki i itp. w przypadku, gdy występuje ich zbyt dużo. Arco'Iris zjadają wszystko, włącznie z kośćmi. Dzięki sile szczęki są w stanie rozkruszyć nawet kości czaszek swoich ofiar. By wiwerna miała więcej energii podaje się jej także miód i orzechy.

Zachowanie

Arco'Iris są neutralnie nastawione do człowieka. Bardzo łatwo dają się tresować. Wykluwają się w pełni rozwinięte i uczą się od pierwszych dni życia. Matki właściwie nie opiekują się młodymi. Te bowiem od razu przekazywane są w ręce treserów. Podczas nauki nie stosuje się wobec nich agresji i przemocy, dlatego, że tego typu zachowania nie dość, że nie powodują postępów, to wywołują wściekłość w zwierzęciu. Wielu już straciło życie przez nieodpowiedni sposób tresury. Na jaszczury działa natomiast system nagród. Za przekąskę w postaci szczura są w stanie wykonać właściwie każdą komendę. Zwykle zachowują spokój. Sprowokowane przez innego przedstawiciela swojego gatunku wydają z siebie przeraźliwy ryk, który ostrzega przeciwnika przed atakiem. Jako, że zwierzęta te właściwie ciągle przebywają z humanoidami, ci są w stanie powstrzymać oba stworzenia przed eskalacją konfliktu. Nie można powiedzieć by Arco'Iris zachowywały się jak wierne, cieszące się psy, czy inne tego typu stworzenia. Rzadko okazują czułość, ale przywiązują się do właściciela, jeśli ten stale z nimi przebywa. Są w stanie zginąć w obronie osoby, do której są przywiązane.

Rozmnażanie odbywa się pod całkowitą kontrolą ludzi. Samica składa maksymalnie 3 jaja, raz na 3 lata. Młode rosną szybko. W ciągu 3-4 lat są już całkowicie dojrzałe fizycznie i psychicznie. Żyją stosunkowo krótko, dożywając zazwyczaj 60 wiosen. Umierają nagle, zazwyczaj na zawał serca. Do końca swoich dni zachowują pełną sprawność.

Informacje dodatkowe

Wiwerny tęczowe powstały w Et'Aurill i tylko tam występują. Ich powstanie było celowym działaniem humanoidów. Chodziło o wyhodowanie smokopodobnych stworzeń, które mogłyby służyć w armii. Miał być to zwinne, smukłe i silne zwierzęta, na których dałoby się szybko latać i pokonywać duże odległości. Hodowla nie do końca się udała, dlatego postanowiono poddać zwierzęta mutacji. Ponieważ pospolity wywerny były za mało inteligentne, a te występujące w okolicach Et'Aurill także zbyt słabe, uznano, że najlepszym sposobem będzie wykorzystanie magii i alchemii. Projektem zajęli się więc magowie, czarodzieje, tkacze zaklęć i alchemicy, by po dziesięcioleciach przedstawić wynik swojej pracy. Kolor łusek jaki uzyskali był całkowicie przypadkowy. Udało się natomiast uzyskać zmianę w sile, inteligencji i charakterze jaszczurów. Stały się one spokojniejsze i dały się łatwo tresować. Cel został osiągnięty. Od tego czasu minęły setki lat, a armia Et'Aurill ma regularne oddziały Jeźdźców Tęczy. Poza tym Et'Aurill całkowicie kontroluje populacje Arco'Iris. Poza tym królestwem nie można ich spotkać nigdzie indziej.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad
Pozostałe Czerw Straszydlak - Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kirpi - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Korneliusz z Malokrim - Manilla Szklana - Makrauchenia - Mea Hua - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna