Szczurodziej

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Szczurodziej

Bestia szczurodziej.jpg

Grupa Gryzonie
Nastawienie Ekstremalnie wrogie
Odżywianie Wszystkożerne i magiożerne
Występowanie Miejsca z wysoką ilością pożywienia i magii
Populacja Skrajnie niska

Wygląd

Jako gatunek wywodzący się od pospolitych szczurów miejskich, znanych uczonym jako Szczury Wędrowne, tak zwane Szczurodzieje posiadają niemal identyczną anatomię oraz wygląd względem ich pierwowzór, nie licząc kilku oczywistych wyjątków. Dojrzałe osobniki charakteryzują się zabarwionymi na kolor szkarłatny kryształami, które wyrastają we wnętrzach ich ciał i przebijają się przez skórę na powierzchnie.Dzięki tym kryształom można łatwo ocenić wiek osobnika - Dopiero co narodzone Szczurodzieje nie posiadają kryształów wystających nad ich skórę, jedynie zarodki tychże głęboko w swoich wnętrznościach. Młode osobniki zaczynają mieć pojedyncze kryształy,które wystają w losowych miejscach i z wiekiem zyskują coraz więcej, w czasie gdy już istniejące rosną, zyskując na długości i innych rozmiarach. Najstarsze osobniki, będące u schyłku życia, są niemal w całości pokryte kryształami, a w momencie śmierci ze starości ciało szczura jest często kompletnie niewidoczne spod krystalicznej struktury.Jeśli chodzi o nietypowe futro Szczurodzieji, to rodzą się z brązowym umaszczeniem, to jednak bardzo szybko siwieje, aż do momentu gdy będzie całkiem białe u starszych osobników zbliżających się do końca swych dni. Oczy ich zawsze są czerwone, od czego nie ma naturalnych wyjątków. Dorosłe osobniki bardzo często krwawią z niektórych lub wszystkich otworów swego ciała, lecz sytuacja ta jest inna przy każdym osobniku, ze względu na losowość tego, gdzie wyrastają kryształy i jakich uszkodzeń dokonają. W obecności magii - zarówno aktywnie używanej, jak i pasywnie obecnej w powietrzu,innych istotach lub magicznych przedmiotach - oczy oraz kryształy Szczurodzieji mienią się czerwonym blaskiem, którego intensywność zależy od siły obecnej dookoła magii.

Odżywianie

Tak samo jak pospolite szczury, Szczurodzieje potrafią odżywiać się wszystkim, tyle że w przypadku tych istot jest to o wiele bardziej ekstremalne. Szczurodzieje żyją tylko po to, żeby się odżywiać i spędzają niemal każdą sekundę swojego życia na poszukiwaniu i konsumowaniu wszystkiego, co ma jakąkolwiek wartość odżywczą. Ze względu na swoją agresywność oraz wyższą wartość odżywczą zawartą w mięsie w porównaniu do roślin,Szczurodzieje atakują w celu skonsumowania, każdą żywą istotę w swoim otoczeniu, bez względu na rozmiar lub potencjalne zagrożenie wynikające z walki z daną istotą.Zanotowane zostały przypadki, gdzie osobniki Szczurodziejów zaczęły konsumować swojego partnera lub partnerkę podczas przedłużającego się stosunku seksualnego. Znane są też przypadki, gdzie zdesperowane osobniki próbowały zjeść rzeczy trujące lub niejadalne, jak kamienie lub szkło, które to były konsumowane aż do momentu śmierci osobnika, bądź do momentu, aż w otoczeniu znalazło się bardziej odżywcze pożywienie.To jednak pokrywa jedynie biologiczną część Szczurodzieji. Kryształy, które rosną na i wewnątrz ich ciał potrzebują ciągłego dostępu do magii, żeby rosnąć i absorbują nadmiar tejże z otoczenia. Podczas tego procesu świecą czerwonym światłem, przez co wiadome jest, iż potrafią one ‘pożywiać’ się magią, która zostaje uwolniona do otoczenia podczas rzucania zaklęć. Szczurodzieje są też w stanie absorbować magię z rzeczy, które zostały z nich zjedzone, w tym także z innych istot czy też nawet artefaktów, jeśli te są w stanie być przez nie skonsumowane. Podczas pochłaniania dużej ilości magii rozrost kryształów można zaobserwować gołym okiem. Ze względu na symbiozę z kryształami, Szczurodzieje mogą umrzeć w przypadku niedoboru pożywienia, to bowiem jest potrzebne do ciągłej regeneracji tkanek uszkadzanych przez kryształy. Tak samo są one podatne na niedobór magii, kryształy bowiem wykorzystują magię w nich zawartą, aby utrzymywać te istoty przy życiu pomimo wciąż narastających rani obrażeń wewnętrznych. Nieco rzadsze są przypadki, gdzie Szczurodzieje umierają z przejedzenia fizycznego, zaobserwowano bowiem, iż szczury te potrafią jeść, aż w końcu i chciało nie jest w stanie pomieścić dalszego pożywienia, co skutkuje śmiertelną perforacją żołądka. Tak samo śmierć może dosięgnąć Szczurodzieja z powodu nadmiaru pochłoniętej magii, wtedy to bowiem kryształy rozrastają się szybciej, niż ciało i magia je wspomagająca jest w stanie radzić sobie z towarzyszącymi temu ranami, skutkując intensywnym krwotokiem i w konsekwencji śmiercią

Zachowanie

Z zachowania bliżej im do magicznych konstruktów, nad którym utracono kontrolę, niż do faktycznych żywych stworzeń. Ich celem nadrzędnym jest pożywianie się, zarówno fizyczne jak i magiczne, przez co zawsze kierują się one do miejsc, gdzie łatwiej zaspokoić jest tę potrzebę. Z tego też powodu miasta, w których to poziom magii jest wysoki, a także wszelkiego rodzaju akademie lub miejsca pobytu istot magicznych są podatne na obecność Szczurodzieji. Ze względu na duże zasoby energii związane z nieustannym odżywianiem,przedstawiciele tego gatunku w ogóle nie śpią, co jest możliwe tylko i wyłączne dzięki magicznym właściwościom ich kryształów.W przypadku kontaktu ze Szczurem Wędrownym bądź Szczurodziejem płci żeńskiej,osobniki męskie zawsze inicjują kopulację, po której to obydwa osobniki natychmiast oddalają się o siebie, a której efektem niemal zawsze jest ciążą samicy. W przeciągu około dwudziestu dni samica urodzi miot liczący średnio ośmiu nowych przedstawicieli Szczurodzieji, które niemal natychmiast po urodzeniu próbują zjeść siebie nawzajem, a nawet matkę, jeśli ta nie ucieknie na czas. W przeciwieństwie do normalnych szczurów,młode Szczurodzieji są w pełni sprawne pomimo swych niewielkich rozmiarów i mogą od razu pożywiać się dowolnym pożywieniem, tak samo jak dojrzałe osobniki. W wyniku tego zachowania zazwyczaj przeżywa tylko najsilniejszy osobnik z miotu, choć w wyjątkowych okolicznościach liczba młodych, które przeżyją, może się zmienić. Szczurodzieje nie tworzą stad, zamiast tego wiodąc samotne życie, przemierzając Alaranie w poszukiwaniu skupisk jedzenia i magii. Atakują wszystko, co się rusza, wyjątkiem są potencjalni partnerzy, z którymi to zawiązywany jest tymczasowy pakt o nieagresje na czas stosunku. Podczas walki gryzą i drapią, a ich brak przywiązania do higieny sprawia, iż ich ataki fizyczne niemal zawsze doprowadzają u ofiar ich ataku do zagrażających życiu zakażeń. Mało tego, dorosłe i starsze osobniki o dużych kryształach są w stanie używać w walce prymitywnej magii - zazwyczaj są to bardzo podstawowe ataki z Kręgu Żywiołów,których rzucanie najprawdopodobniej odbywa się na zasadzie Magii Intuicji, aczkolwiek na przestrzeni lat zostały zaobserwowane osobniki korzystające z pozostałych Kręgów magii.Pojedyncze osobniki, które żyły wystarczająco długo są w stanie skorzystać z bardziej zaawansowanej magii, niż rzucanie w cel danym typem magii aż ten przestanie się ruszać

Informacje dodatkowe

Nikt nie wie dokładnie gdzie i jak powstały Szczurodzieje, ale najbardziej popularna teoria mówi o tym, jakby był to efekt nieudanego projektu, który miał na celu użycie szczurów jako istot do wykorzystania podczas wojny - na to wskazuje ich jednokierunkowe zachowanie, jaki również zdolność rzucania zaklęć podczas walki. Najstarsze zapiski o obecności Szczurodzieji datuje się na czasy sprzed upadku Środkowego królestwa, jednak autentyczność tychże jest kwestionowana ze względu na to, iż stworzenie takich istot nawet z obecnie znaną teorią magii byłoby niezwykle trudne.Pomimo tego jak szkodliwa jest ich obecność, skupiska kryształów pozostawiane przez Szczurodzieji po śmierci są niezwykle drogocenne, są one bowiem skrystalizowaną magią, a przez to nadają się one doskonale do zasilania rytuałów oraz artefaktów. Niestety, ze względu na naturę tych istot, są one bardzo skore do wykorzystywania zaklęć podczas walki, co oznacza, iż polowanie ich dla kryształów mija się z celem, większość zdobytych tak bowiem zasobów jest już częściowo albo niemal całkowicie wyczerpana. Najcenniejsze są kryształy osobników, które umarły ze starości, te bowiem zazwyczaj pozostawiają po sobie najsilniej naładowane magią kryształy.Choć jest to niezwykle trudne i niebezpieczne, jest możliwe hodowanie Szczurodzieji w celu pozyskiwania ich kryształów lub też w celu wykorzystania ich na polu bitwy. Niestety proces ten wymaga bardzo potężnej magii w celu unieszkodliwienia i ujarzmienia tych osobników,przez co jest to kosztowne, a zasoby energii magicznej pozyskane z kryształów pokrywają ledwie ułamek tego, co jest potrzebne, by powstrzymać te istoty przed rozszarpaniem swych hodowców lub siebie nawzajem.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Kirpi - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny - Ahatfu antracytowy
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Dhorharim - Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski - Valladoński Koń Rycersku Typu Lekkiego - Valladoński Koń Rycersku Typu Ciężkiego - Ilargiański Koń Rycerski - Koń Równinny - Kłusak Verdaliański - Mustang - Sharhanti - Koń Czystej Krwi Gorlańskiej - Nasfereth husarski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris - Jagrys turmalinowy
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik - Nekrodrachon
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Płazy Ropuch Niebieski - Kumak Modry - Tryton Czerwonoskrzydły - Kumka Koleżeńska - Korneliusz z Malokrim
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły - Mea Hua
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Pradawne Pustelnice - Kukulcan - Manauia
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Kolorowy Anioł - Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy - Nekrodrachon
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty - Serpent Pustynny - Czerw Straszydlak
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad - Manilla Szklana
Pozostałe Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Makrauchenia - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna