Kartylopy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja bestii | Kartylopy| Jeleniowate| Wrogie| Mięsożerne| Tereny gęsto zalesione| Relatywnie niska | File: Bestia_kartylopy.jpg }} {{Opis bestii | Wygl...")
 
 
Linia 5: Linia 5:
  
 
{{Opis bestii | Wygląd =  
 
{{Opis bestii | Wygląd =  
Kartylopy z wyglądu często mylone są z sarnami. Dzieje się tak nie bez powodu, gdyż te parzystokopytne zwierzęta mają bardzo zbliżony do nich rozmiar oraz umaszczenie, co objawia się szczególnie u samców. Objawia się to również w ich zapachu, co można zaobserwować w wypadku posiadania wybitnie wyczulonego zmysłu węchu. Trudno jest dostrzec jakiekolwiek różnice, a przynajmniej do momentu, w którym nie przyjrzymy się ich łbu z bliska i dopiero wtedy widać że zwierzę nie jest roślinożerne. Pysk kartylopy szczególnie w okolicach paszczy prezentuje sobą podobieństwo do psowatych, z szeregami ostrych kłów, przystosowanych doskonale do rozrywania mięsa. Krótkie, często trochę zakręcone rogi, będące niejednokrotnie jedynym znakiem po którym można rozpoznać kartylopę z daleka, są przeważnie rozrośnięte w kępki kolców, stworzonych do atakowania z bliska. Samce zazwyczaj mają jednak mniej pokaźne poroże od samic, które są również od nich większe, masywniejsze i groźniejsze.
+
Kartylopy z wyglądu często mylone są z sarnami. Dzieje się tak nie bez powodu, gdyż te parzystokopytne zwierzęta mają bardzo zbliżony do nich rozmiar oraz umaszczenie, co objawia się szczególnie u samców. Objawia się to również w ich zapachu, co można zaobserwować w przypadku posiadania wybitnie wyczulonego zmysłu węchu. Trudno jest dostrzec jakiekolwiek różnice, a przynajmniej do momentu, w którym nie przyjrzymy się ich łbowi z bliska i dopiero wtedy widać, że zwierzę nie jest roślinożerne. Pysk kartylopy szczególnie w okolicach paszczy prezentuje sobą podobieństwo do psowatych z szeregami ostrych kłów, przystosowanych doskonale do rozrywania mięsa. Krótkie, często trochę zakręcone rogi będące niejednokrotnie jedynym znakiem, po którym można rozpoznać kartylopę z daleka, są przeważnie rozrośnięte w kępki kolców stworzonych do atakowania z bliska. Samce zazwyczaj mają jednak mniej pokaźne poroże od samic, które są również od nich większe, masywniejsze i groźniejsze.
  
 
| Odżywianie=  
 
| Odżywianie=  
Kartylopy to bezwzględnie drapieżniki, żywiące się prawie wyłącznie mięsem. Ich ofiarami często padają pospolite sarny lub jelenie, choć równie często polują także na ich naturalnych wrogów takich jak na przykład wilki, lub inne stworzenia które mają podobne preferencje pokarmowe. W wypadku napotkania na swoim terenie ludzi czy innych humanoidów, kartylopy nie zawahają się zaatakować, szczególnie w przypadku gdy dojdzie do spotkania z bliska. Jedyne stworzenia, na które raczej nie będą polować to istoty znacząco przerastające je rozmiarem lub podobnych rozmiarów do nich gady.
+
Kartylopy to bezwzględnie drapieżniki żywiące się prawie wyłącznie mięsem. Ich ofiarami często padają pospolite sarny lub jelenie, choć równie często polują także na ich naturalnych wrogów takich jak na przykład wilki lub inne stworzenia, które mają podobne preferencje pokarmowe. W razie napotkania na swoim terenie ludzi czy innych humanoidów, kartylopy nie zawahają się zaatakować, szczególnie w przypadku gdy dojdzie do spotkania z bliska. Jedyne stworzenia, na które raczej nie będą polować, to istoty znacząco przerastające je rozmiarem lub podobnych rozmiarów do nich gady.
 
   
 
   
 
| Zachowanie =  
 
| Zachowanie =  
 
Cykl życia kartylopy opiera się na tym, by zapewnić stadu dostateczną ilość pożywienia. Dlatego też stworzenia te często migrują z miejsca na miejsce, poszukując dostatecznie obfitych żerowisk. Stado, przeważnie składające się z od piętnastu do dwudziestu pięciu osobników, może wykonywać takie migracje nawet cztery razy do roku.
 
Cykl życia kartylopy opiera się na tym, by zapewnić stadu dostateczną ilość pożywienia. Dlatego też stworzenia te często migrują z miejsca na miejsce, poszukując dostatecznie obfitych żerowisk. Stado, przeważnie składające się z od piętnastu do dwudziestu pięciu osobników, może wykonywać takie migracje nawet cztery razy do roku.
  
Podczas polowań, stado najpierw lokalizuje w swojej okolicy jeden z gatunków które składają się na jego dietę. Następnie, w zależności od tego czy są to jeleniowate, czy drapieżniki na nie polujące, będą zachowywać się na dwa różne sposoby, choć oba wykorzystują naturalny kamuflaż samców. W przypadku roślinożernych, będą one próbowały zbliżyć się do nich, tak aby nie wzbudzić podejrzeń, podczas gdy samice otaczają stado z dystansu. W momencie, w którym ich ofiary orientują się że znajdują się w zagrożeniu, samce znajdują się już dostatecznie blisko by zaatakować, kupując samicom dość czasu by dobiegły na miejsce polowania.
+
Podczas polowań stado najpierw lokalizuje w swojej okolicy jeden z gatunków, które składają się na jego dietę. Następnie, w zależności od tego czy są to jeleniowate, czy drapieżniki na nie polujące, będą zachowywać się na dwa różne sposoby, choć oba wykorzystują naturalny kamuflaż samców. W przypadku roślinożernych, będą one próbowały zbliżyć się do nich, tak aby nie wzbudzić podejrzeń, podczas gdy samice otaczają stado z dystansu. W momencie, w którym ich ofiary orientują się, że znajdują się w zagrożeniu, samce znajdują się już dostatecznie blisko, by zaatakować, kupując samicom dość czasu, by dobiegły na miejsce polowania.
  
W przypadku drapieżników, strategia ulega zmianie, gdy samce rozdzielają się w niewielkie, grupy, próbując zwabić swoje ofiary na sprzyjający teren. Wykorzystując swoje podobieństwa do saren, wywabiają drapieżniki na otwarty teren. Dzięki swojej zwinności i prędkości, samce są w stanie wymanewrować atakujących na tyle długo, by samice przybyły z odsieczą i dużą grupą staranowały ich ofiary.
+
W przypadku drapieżników strategia ulega zmianie, gdy samce rozdzielają się na niewielkie grupy, próbując zwabić swoje ofiary na sprzyjający teren. Wykorzystując swoje podobieństwa do saren, wywabiają drapieżniki na otwarty teren. Dzięki swojej zwinności i prędkości samce są w stanie wymanewrować atakujących na tyle długo, by samice przybyły z odsieczą i dużą grupą staranowały ich ofiary.
  
 
| Informacje dodatkowe=  
 
| Informacje dodatkowe=  
Mięso kartylopy smakuje zupełnie jak sarnina, co biorąc pod uwagę ich biologię nie jest bardzo zaskakujące. Ich wnętrzności, poza potencjalnymi walorami kulinarnymi jednak nie mają żadnych dodatkowych wartości, czy specjalnych powiązań magicznych, pomimo tego że kartylopy zdecydowanie powstały jako magiczna mutacja. Ich poroże może jednak okazać się cenną zdobyczą, gdyż jego naturalna twardość dorównuje co poniektórym metalom, oraz jest całkiem podatne na obróbkę, pozwalając na to by wykonywać z tego materiału pewne części broni lub zbroi, oraz dając magom całkiem dobrą alternatywę dla metalu, w razie gdyby ten źle reagował na efekty magiczne.
+
Mięso kartylopy smakuje zupełnie jak sarnina, co, biorąc pod uwagę ich biologię, nie jest bardzo zaskakujące. Ich wnętrzności, poza potencjalnymi walorami kulinarnymi, nie mają jednak żadnych dodatkowych wartości czy specjalnych powiązań magicznych, pomimo tego że kartylopy zdecydowanie powstały jako magiczna mutacja. Ich poroże może jednak okazać się cenną zdobyczą, gdyż jego naturalna twardość dorównuje co poniektórym metalom oraz jest całkiem podatne na obróbkę, pozwalając na to, by wykonywać z tego materiału pewne części broni lub zbroi oraz dając magom całkiem dobrą alternatywę dla metalu, w razie gdyby ten źle reagował na efekty magiczne.
  
 
    
 
    
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 13:52, 13 paź 2021

Kartylopy

Bestia kartylopy.jpg

Grupa Jeleniowate
Nastawienie Wrogie
Odżywianie Mięsożerne
Występowanie Tereny gęsto zalesione
Populacja Relatywnie niska

Wygląd

Kartylopy z wyglądu często mylone są z sarnami. Dzieje się tak nie bez powodu, gdyż te parzystokopytne zwierzęta mają bardzo zbliżony do nich rozmiar oraz umaszczenie, co objawia się szczególnie u samców. Objawia się to również w ich zapachu, co można zaobserwować w przypadku posiadania wybitnie wyczulonego zmysłu węchu. Trudno jest dostrzec jakiekolwiek różnice, a przynajmniej do momentu, w którym nie przyjrzymy się ich łbowi z bliska i dopiero wtedy widać, że zwierzę nie jest roślinożerne. Pysk kartylopy szczególnie w okolicach paszczy prezentuje sobą podobieństwo do psowatych z szeregami ostrych kłów, przystosowanych doskonale do rozrywania mięsa. Krótkie, często trochę zakręcone rogi będące niejednokrotnie jedynym znakiem, po którym można rozpoznać kartylopę z daleka, są przeważnie rozrośnięte w kępki kolców stworzonych do atakowania z bliska. Samce zazwyczaj mają jednak mniej pokaźne poroże od samic, które są również od nich większe, masywniejsze i groźniejsze.

Odżywianie

Kartylopy to bezwzględnie drapieżniki żywiące się prawie wyłącznie mięsem. Ich ofiarami często padają pospolite sarny lub jelenie, choć równie często polują także na ich naturalnych wrogów takich jak na przykład wilki lub inne stworzenia, które mają podobne preferencje pokarmowe. W razie napotkania na swoim terenie ludzi czy innych humanoidów, kartylopy nie zawahają się zaatakować, szczególnie w przypadku gdy dojdzie do spotkania z bliska. Jedyne stworzenia, na które raczej nie będą polować, to istoty znacząco przerastające je rozmiarem lub podobnych rozmiarów do nich gady.

Zachowanie

Cykl życia kartylopy opiera się na tym, by zapewnić stadu dostateczną ilość pożywienia. Dlatego też stworzenia te często migrują z miejsca na miejsce, poszukując dostatecznie obfitych żerowisk. Stado, przeważnie składające się z od piętnastu do dwudziestu pięciu osobników, może wykonywać takie migracje nawet cztery razy do roku.

Podczas polowań stado najpierw lokalizuje w swojej okolicy jeden z gatunków, które składają się na jego dietę. Następnie, w zależności od tego czy są to jeleniowate, czy drapieżniki na nie polujące, będą zachowywać się na dwa różne sposoby, choć oba wykorzystują naturalny kamuflaż samców. W przypadku roślinożernych, będą one próbowały zbliżyć się do nich, tak aby nie wzbudzić podejrzeń, podczas gdy samice otaczają stado z dystansu. W momencie, w którym ich ofiary orientują się, że znajdują się w zagrożeniu, samce znajdują się już dostatecznie blisko, by zaatakować, kupując samicom dość czasu, by dobiegły na miejsce polowania.

W przypadku drapieżników strategia ulega zmianie, gdy samce rozdzielają się na niewielkie grupy, próbując zwabić swoje ofiary na sprzyjający teren. Wykorzystując swoje podobieństwa do saren, wywabiają drapieżniki na otwarty teren. Dzięki swojej zwinności i prędkości samce są w stanie wymanewrować atakujących na tyle długo, by samice przybyły z odsieczą i dużą grupą staranowały ich ofiary.

Informacje dodatkowe

Mięso kartylopy smakuje zupełnie jak sarnina, co, biorąc pod uwagę ich biologię, nie jest bardzo zaskakujące. Ich wnętrzności, poza potencjalnymi walorami kulinarnymi, nie mają jednak żadnych dodatkowych wartości czy specjalnych powiązań magicznych, pomimo tego że kartylopy zdecydowanie powstały jako magiczna mutacja. Ich poroże może jednak okazać się cenną zdobyczą, gdyż jego naturalna twardość dorównuje co poniektórym metalom oraz jest całkiem podatne na obróbkę, pozwalając na to, by wykonywać z tego materiału pewne części broni lub zbroi oraz dając magom całkiem dobrą alternatywę dla metalu, w razie gdyby ten źle reagował na efekty magiczne.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Kirpi - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny - Ahatfu antracytowy
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Dhorharim - Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski - Valladoński Koń Rycersku Typu Lekkiego - Valladoński Koń Rycersku Typu Ciężkiego - Ilargiański Koń Rycerski - Koń Równinny - Kłusak Verdaliański - Mustang - Sharhanti - Koń Czystej Krwi Gorlańskiej - Nasfereth husarski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris - Jagrys turmalinowy
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik - Nekrodrachon
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Płazy Ropuch Niebieski - Kumak Modry - Tryton Czerwonoskrzydły - Kumka Koleżeńska - Korneliusz z Malokrim
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły - Mea Hua
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Pradawne Pustelnice - Kukulcan - Manauia
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Kolorowy Anioł - Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy - Nekrodrachon
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty - Serpent Pustynny - Czerw Straszydlak
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad - Manilla Szklana
Pozostałe Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Makrauchenia - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna