Dermin: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja bestii | Dermin| Wodne| Neutralne lub wrogie | Stworzenia wodne | [[Morze Cienia]],[[Wszechocean]] | Niska(Morze Cienia) Wysoka(Wszechocean)
+
{{Specyfikacja bestii | Dermin| Wodne| Neutralne lub wrogie | Stworzenia wodne | [[Morze Cienia]], [[Wszechocean]] | Niska(Morze Cienia) Wysoka(Wszechocean)
 
|
 
|
 
[[File: Bestia_Dermin.jpg ]]
 
[[File: Bestia_Dermin.jpg ]]
Linia 5: Linia 5:
  
 
{{Opis bestii | Wygląd =  
 
{{Opis bestii | Wygląd =  
Derminy - inaczej nazywane Stępokońmi Dennymi -  swoją budową i rozmiarami na pierwszy rzut oka przypominają zwykłe konie lądowe - mają jednakże dłuższe szyje i są zdecydowanie zgrabniejsze od większości rumaków. Wizualnie masy dodają im ostre płetwy skierowane lekko ku zewnątrz, zdobiące każdą z czterech kończyn oraz monstrualne płetwy czołowe i potyliczne (grzebienie) imitujące poroże. Konstrukcje te nie są jednak sztywne i niewiele mają wspólnego z prawdziwym porożem - dzięki ich kontrolowanym ruchom zwierzętom łatwiej się poruszać i manewrować w wodzie. Ich ciała pokrywa wielobarwna, niechroniona łuskami skóra najczęściej w odcieniach błękitu i fioletu, pozaznaczana błyszczącymi plamami, które mogą pulsować lub przygasać zależnie od stanu i humoru zwierzęcia. Zwykle bardziej jaskrawe barwy oznaczają, że w pobliżu znajduje się źródło magicznej energii, a dermin wiele jej zmagazynował. Mogą być też jednak oznaką agresji i użycia resztek sił do obrony. Oczy, chrapy i pyski stępokoni zawsze błyszczą złotawym światłem - zwierzęta nie są pozbawione wzroku, ale orientują się w przestrzeni dzięki innym zmysłom - i bez użycia magii wody lub innego podstępu praktycznie nie da się ich zaskoczyć. Choć wydaje się to mało praktyczne, kończyny derminów zakończone są kopytami, a zwierzęta poruszają się godnie stąpając po dnie, płetw na głowie używając głównie do przedłużania skoków lub obracania się.
+
Derminy - inaczej nazywane Stępokońmi Dennymi -  swoją budową i rozmiarami na pierwszy rzut oka przypominają zwykłe konie lądowe - mają jednakże dłuższe szyje i są zdecydowanie zgrabniejsze od większości rumaków. Wizualnie masy dodają im ostre płetwy skierowane lekko ku zewnątrz, zdobiące każdą z czterech kończyn oraz monstrualne płetwy czołowe i potyliczne (grzebienie) imitujące poroże. Konstrukcje te nie są jednak sztywne i niewiele mają wspólnego z prawdziwym porożem - dzięki ich kontrolowanym ruchom zwierzętom łatwiej się poruszać i manewrować w wodzie. Ich ciała pokrywa wielobarwna, niechroniona łuskami skóra najczęściej w odcieniach błękitu i fioletu, pozaznaczana błyszczącymi plamami, które mogą pulsować lub przygasać zależnie od stanu i humoru zwierzęcia. Zwykle bardziej jaskrawe barwy oznaczają, że w pobliżu znajduje się źródło magicznej energii, a dermin wiele jej zmagazynował. Mogą być też jednak oznaką agresji i użycia resztek sił do obrony. Oczy, chrapy i pyski stępokoni zawsze błyszczą złotawym światłem - zwierzęta nie są pozbawione wzroku, ale orientują się w przestrzeni dzięki innym zmysłom - i bez użycia magii wody lub innego podstępu praktycznie nie da się ich zaskoczyć. Choć wydaje się to mało praktyczne, kończyny derminów zakończone są kopytami, a zwierzęta poruszają się godnie, stąpając po dnie. Płetw na głowie używając głównie do przedłużania skoków lub obracania się.
 
| Odżywianie=  
 
| Odżywianie=  
 
Ze względu na życie na znacznych głębokościach, gdzie nie dociera światło, zamiast żywić się roślinami muszą polować - wabią do siebie ryby, mięczaki lub dopadają szkarłupnie takie jak rozgwiazdy czy liliowce. Nie pogardzą też szczątkami ssaków, a nawet humanoidów, głównie syren czy morskich elfów, choć znalezienie przez nich nieszczęśnika zdarza się sporadycznie.
 
Ze względu na życie na znacznych głębokościach, gdzie nie dociera światło, zamiast żywić się roślinami muszą polować - wabią do siebie ryby, mięczaki lub dopadają szkarłupnie takie jak rozgwiazdy czy liliowce. Nie pogardzą też szczątkami ssaków, a nawet humanoidów, głównie syren czy morskich elfów, choć znalezienie przez nich nieszczęśnika zdarza się sporadycznie.
 
 
| Zachowanie =  
 
| Zachowanie =  
 
Stępokonie prowadzą samotniczy tryb życia, przemierzając dno morskie i podążając za stróżkami magicznej energii, którą wyczuwają, a także magazynują przy użyciu płetw czołowych. W pobliżu znacznych źródeł magii potrafią zarówno toczyć ostre walki o samice i teren, jak i wyjątkowo dobrze się tolerować, gdy zwycięzca zostanie wyłoniony. W tak sprzyjających warunkach mogą tworzyć tymczasowe grupy, choć niepołączone żadnym systemem ostrzegania, pielęgnacji czy innymi rytuałami społecznymi.
 
Stępokonie prowadzą samotniczy tryb życia, przemierzając dno morskie i podążając za stróżkami magicznej energii, którą wyczuwają, a także magazynują przy użyciu płetw czołowych. W pobliżu znacznych źródeł magii potrafią zarówno toczyć ostre walki o samice i teren, jak i wyjątkowo dobrze się tolerować, gdy zwycięzca zostanie wyłoniony. W tak sprzyjających warunkach mogą tworzyć tymczasowe grupy, choć niepołączone żadnym systemem ostrzegania, pielęgnacji czy innymi rytuałami społecznymi.
Są zwierzętami, których funkcjonowanie uzależnione jest od magii a nie rytmu dobowego - wyjątkowo dobrze radzą sobie z nieregularnym upływem czasu i potrafią zarówno być kilka dni aktywne, jak i zapadać w stan hibernacji jeśli czują, że energii dookoła nich jest za mało. W stosunku do istot humanoidalnych są mało przyjazne, oddalając się od nich jak mogą, strasząc rozbłyskami lub nawet atakując. Zaszczute potrafią uwolnić zgromadzoną energię powodując losowe efekty magiczne - po ataku niemal zawsze giną.
+
Są zwierzętami, których funkcjonowanie uzależnione jest od magii, a nie rytmu dobowego - wyjątkowo dobrze radzą sobie z nieregularnym upływem czasu i potrafią być zarówno kilka dni aktywne, jak i zapadać w stan hibernacji, jeśli czują, że energii dookoła nich jest za mało. W stosunku do istot humanoidalnych są mało przyjazne, oddalając się od nich, jak mogą, strasząc rozbłyskami lub nawet atakując. Zaszczute potrafią uwolnić zgromadzoną energię, powodując losowe efekty magiczne - po ataku niemal zawsze giną.
  
 
| Informacje dodatkowe=  
 
| Informacje dodatkowe=  
Dopiero niedawne badania udowodniły, że stępokonie są jajorodne, a do zapłodnienia dochodzi u nich zewnętrznie - samica składa jednak tylko do trzech jaj, z których wykluwają się uzależnione od dorosłych młode, długością nieprzekraczające ich pyska. Takie źrebaki jeszcze całkiem dobrze pływają, a unosząc się dookoła grzebieni dorosłych korzystają ze zgromadzonej przez nich energii i wyłapują resztki pożywienia.
+
Dopiero niedawne badania udowodniły, że stępokonie są jajorodne, a do zapłodnienia dochodzi u nich zewnętrznie - samica składa jednak tylko do trzech jaj, z których wykluwają się uzależnione od dorosłych młode, długością nieprzekraczające ich pyska. Takie źrebaki jeszcze całkiem dobrze pływają, a unosząc się dookoła grzebieni dorosłych, korzystają ze zgromadzonej przez nich energii i wyłapują resztki pożywienia.
  
Stępokonie, jeśli zabite przez wyssanie z nich magii, zamierają w bezruchu i podlegają procesom dzięki którym można je wyłowić - choć przygasają, na zawsze już zachowują swoje kształty, a ich skóra, choć twardnieje, nie traci swych barw. Zdobycie takiego osobnika jest niezwykle trudne i kosztowne, za podobną ozdobę można więc płacić całymi kuframi klejnotów czy wielkimi posiadłościami.
+
Stępokonie, jeśli zabite przez wyssanie z nich magii, zamierają w bezruchu i podlegają procesom, dzięki którym można je wyłowić - choć przygasają, na zawsze już zachowują swoje kształty, a ich skóra, choć twardnieje, nie traci swych barw. Zdobycie takiego osobnika jest niezwykle trudne i kosztowne, za podobną ozdobę można więc płacić całymi kuframi klejnotów czy wielkimi posiadłościami.
  
 
Przez niską populację i trzymanie trucheł przez kolekcjonerów i bogaczy są gatunkiem mało zbadanym - nie wiadomo czy są użyteczne alchemiczne i tylko spekuluje się co do ich właściwości za życia.
 
Przez niską populację i trzymanie trucheł przez kolekcjonerów i bogaczy są gatunkiem mało zbadanym - nie wiadomo czy są użyteczne alchemiczne i tylko spekuluje się co do ich właściwości za życia.

Aktualna wersja na dzień 21:49, 18 kwi 2022

Dermin

Bestia Dermin.jpg

Grupa Wodne
Nastawienie Neutralne lub wrogie
Odżywianie Stworzenia wodne
Występowanie Morze Cienia, Wszechocean
Populacja Niska(Morze Cienia) Wysoka(Wszechocean)

Wygląd

Derminy - inaczej nazywane Stępokońmi Dennymi - swoją budową i rozmiarami na pierwszy rzut oka przypominają zwykłe konie lądowe - mają jednakże dłuższe szyje i są zdecydowanie zgrabniejsze od większości rumaków. Wizualnie masy dodają im ostre płetwy skierowane lekko ku zewnątrz, zdobiące każdą z czterech kończyn oraz monstrualne płetwy czołowe i potyliczne (grzebienie) imitujące poroże. Konstrukcje te nie są jednak sztywne i niewiele mają wspólnego z prawdziwym porożem - dzięki ich kontrolowanym ruchom zwierzętom łatwiej się poruszać i manewrować w wodzie. Ich ciała pokrywa wielobarwna, niechroniona łuskami skóra najczęściej w odcieniach błękitu i fioletu, pozaznaczana błyszczącymi plamami, które mogą pulsować lub przygasać zależnie od stanu i humoru zwierzęcia. Zwykle bardziej jaskrawe barwy oznaczają, że w pobliżu znajduje się źródło magicznej energii, a dermin wiele jej zmagazynował. Mogą być też jednak oznaką agresji i użycia resztek sił do obrony. Oczy, chrapy i pyski stępokoni zawsze błyszczą złotawym światłem - zwierzęta nie są pozbawione wzroku, ale orientują się w przestrzeni dzięki innym zmysłom - i bez użycia magii wody lub innego podstępu praktycznie nie da się ich zaskoczyć. Choć wydaje się to mało praktyczne, kończyny derminów zakończone są kopytami, a zwierzęta poruszają się godnie, stąpając po dnie. Płetw na głowie używając głównie do przedłużania skoków lub obracania się.

Odżywianie

Ze względu na życie na znacznych głębokościach, gdzie nie dociera światło, zamiast żywić się roślinami muszą polować - wabią do siebie ryby, mięczaki lub dopadają szkarłupnie takie jak rozgwiazdy czy liliowce. Nie pogardzą też szczątkami ssaków, a nawet humanoidów, głównie syren czy morskich elfów, choć znalezienie przez nich nieszczęśnika zdarza się sporadycznie.

Zachowanie

Stępokonie prowadzą samotniczy tryb życia, przemierzając dno morskie i podążając za stróżkami magicznej energii, którą wyczuwają, a także magazynują przy użyciu płetw czołowych. W pobliżu znacznych źródeł magii potrafią zarówno toczyć ostre walki o samice i teren, jak i wyjątkowo dobrze się tolerować, gdy zwycięzca zostanie wyłoniony. W tak sprzyjających warunkach mogą tworzyć tymczasowe grupy, choć niepołączone żadnym systemem ostrzegania, pielęgnacji czy innymi rytuałami społecznymi. Są zwierzętami, których funkcjonowanie uzależnione jest od magii, a nie rytmu dobowego - wyjątkowo dobrze radzą sobie z nieregularnym upływem czasu i potrafią być zarówno kilka dni aktywne, jak i zapadać w stan hibernacji, jeśli czują, że energii dookoła nich jest za mało. W stosunku do istot humanoidalnych są mało przyjazne, oddalając się od nich, jak mogą, strasząc rozbłyskami lub nawet atakując. Zaszczute potrafią uwolnić zgromadzoną energię, powodując losowe efekty magiczne - po ataku niemal zawsze giną.

Informacje dodatkowe

Dopiero niedawne badania udowodniły, że stępokonie są jajorodne, a do zapłodnienia dochodzi u nich zewnętrznie - samica składa jednak tylko do trzech jaj, z których wykluwają się uzależnione od dorosłych młode, długością nieprzekraczające ich pyska. Takie źrebaki jeszcze całkiem dobrze pływają, a unosząc się dookoła grzebieni dorosłych, korzystają ze zgromadzonej przez nich energii i wyłapują resztki pożywienia.

Stępokonie, jeśli zabite przez wyssanie z nich magii, zamierają w bezruchu i podlegają procesom, dzięki którym można je wyłowić - choć przygasają, na zawsze już zachowują swoje kształty, a ich skóra, choć twardnieje, nie traci swych barw. Zdobycie takiego osobnika jest niezwykle trudne i kosztowne, za podobną ozdobę można więc płacić całymi kuframi klejnotów czy wielkimi posiadłościami.

Przez niską populację i trzymanie trucheł przez kolekcjonerów i bogaczy są gatunkiem mało zbadanym - nie wiadomo czy są użyteczne alchemiczne i tylko spekuluje się co do ich właściwości za życia.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Kirpi - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny - Ahatfu antracytowy
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Dhorharim - Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski - Valladoński Koń Rycersku Typu Lekkiego - Valladoński Koń Rycersku Typu Ciężkiego - Ilargiański Koń Rycerski - Koń Równinny - Kłusak Verdaliański - Mustang - Sharhanti - Koń Czystej Krwi Gorlańskiej - Nasfereth husarski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris - Jagrys turmalinowy
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik - Nekrodrachon
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Płazy Ropuch Niebieski - Kumak Modry - Tryton Czerwonoskrzydły - Kumka Koleżeńska - Korneliusz z Malokrim
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły - Mea Hua
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Pradawne Pustelnice - Kukulcan - Manauia
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Kolorowy Anioł - Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy - Nekrodrachon
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty - Serpent Pustynny - Czerw Straszydlak
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad - Manilla Szklana
Pozostałe Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Makrauchenia - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna