Golem Kamienny: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja bestii |Golem Kamienny | Istota magiczna | Neutralny| Enrgia magiczna| Wielka Pustynia Słońca, Pustynia Yanadir, Wyżyna Alajska, Płas...")
 
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja bestii |Golem Kamienny | Istota magiczna | Neutralny| Enrgia magiczna| [[Wielka Pustynia Słońca]], [[Pustynia Yanadir]],
+
{{Specyfikacja bestii |Golem Kamienny | Istota magiczna | Neutralny| Energia magiczna| Cała [[Alarania]], | Umiarkowana
[[Wyżyna Alajska]],
 
 
[[Płaskowyż Tarjanów]],
 
[[Piaski Czasu]]| Umiarkowana
 
 
|
 
|
 
[[File: Bestia_golem_kamienny.jpg]]
 
[[File: Bestia_golem_kamienny.jpg]]
Linia 15: Linia 11:
  
 
| Zachowanie =  
 
| Zachowanie =  
Temperament golema jest ściśle zależny od jego poziomu energii magicznej. Golem o naładowanym krysztale funkcjonuje bardzo sprawnie. Jest w stanie wykonywać wiele czynności możliwych w zakresie zdolności sprawnego fizycznie człowieka. Kiedy jednak rdzeń wyczerpie połowę swojej zasobności, golem przechodzi w instynktowny tryb oszczędzania energii. Wtedy zaczyna poruszać się bardziej ospale, chodzi coraz wolniej i unika wszelkich potencjalnych potyczek oraz starć. Nie wydają z siebie żadnych dźwięków, a między sobą komunikują się za pomocą wysyłania impulsów magii. Zazwyczaj podróżują w pojedynkę lub w grupach liczących od dwóch do trzech osobników. W relacjach między gatunkowych golemy są nastawione neutralne do wszelkich innych istot. Cechuje je natomiast przyjazne nastawienie względem czarodziei. Szybko się do nich przywiązują, czerpiąc korzyści z ich źródła. Poddają się także wszelkim magicznym komendom. Zazwyczaj nie przejawiają agresywnych zachowań, ale w chwili zagrożenia potrafią zaciekle się bronić.
+
Temperament golema jest ściśle zależny od jego poziomu energii magicznej. Golem o naładowanym krysztale funkcjonuje bardzo sprawnie. Jest w stanie wykonywać wiele czynności możliwych w zakresie zdolności sprawnego fizycznie człowieka. Kiedy jednak rdzeń wyczerpie połowę swojej zasobności, golem przechodzi w instynktowny tryb oszczędzania energii. Wtedy zaczyna poruszać się bardziej ospale, chodzi coraz wolniej i unika wszelkich potencjalnych potyczek oraz starć. Nie wydają z siebie żadnych dźwięków, a między sobą komunikują się za pomocą wysyłania impulsów magii. Zazwyczaj podróżują w pojedynkę lub w grupach liczących od dwóch do trzech osobników. W relacjach między gatunkowych golemy są nastawione neutralnie do wszelkich innych istot. Cechuje je natomiast przyjazne nastawienie względem czarodziei. Szybko się do nich przywiązują, czerpiąc korzyści z ich źródła. Poddają się także wszelkim magicznym komendom. Zazwyczaj nie przejawiają agresywnych zachowań, ale w chwili zagrożenia potrafią zaciekle się bronić.
  
 
| Informacje dodatkowe=  
 
| Informacje dodatkowe=  
 
Golemy są świetnymi katalizatorami energii magicznej, z tego względu wielu czarodziei pragnie posiadać je jako swoje chowańce. Nie są one jednak zbyt praktycznymi towarzyszami, biorąc pod uwagę ich imponujący wzrost. Na dodatek porażone zbyt dużym impulsem magii mogą stracić na sobą kontrolę i niechcący spowodować wiele szkód.
 
Golemy są świetnymi katalizatorami energii magicznej, z tego względu wielu czarodziei pragnie posiadać je jako swoje chowańce. Nie są one jednak zbyt praktycznymi towarzyszami, biorąc pod uwagę ich imponujący wzrost. Na dodatek porażone zbyt dużym impulsem magii mogą stracić na sobą kontrolę i niechcący spowodować wiele szkód.
  
Istnieje wiele różnych odmian golemów w zależności od tego, jaki materiał po wybuchu magii nadał im kształt. Dotychczas odnotowane rodzaje to między innymi golem kamienny, górski, kwarcowy, magmowy, żelazny, kryształowy, kościany, marmurowy, granitowy i bazaltowy.
+
Istnieje wiele różnych odmian golemów w zależności od tego, jaki materiał po wybuchu magii nadał im kształt. Dotychczas odnotowane rodzaje to między innymi golem kamienny, górski, kwarcowy, magmowy, żelazny, kryształowy, kościany, marmurowy, granitowy i bazaltowy, choć zapewne można byłoby ich wymienić jeszcze więcej.  
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 09:41, 19 kwi 2023

Golem Kamienny

Bestia golem kamienny.jpg

Grupa Istota magiczna
Nastawienie Neutralny
Odżywianie Energia magiczna
Występowanie Cała Alarania,
Populacja Umiarkowana

Wygląd

Golemy powstają na skutek eksplozji magii, która wsiąkając w otoczenie, spaja ze sobą odłamki pozostałe po wybuchu. Energia działa jak magnes, spinający całość w konstrukt o humanoidalnej postawie, a dodatkowo wypełnia powstałe wypustki płynną plazmą. Wzrost golemów waha się od trzech i pół do czterech sążni. Zazwyczaj posiadają dwie pary rąk i nóg, a szczyt korpusu głównego zwieńczony jest głową. Magia jest dokładna i precyzyjna dlatego rzadko zdarzają się osobniki o wynaturzonej budowie. W centralnej części golema, czyli w jego torsie zawsze znajduje się dużych rozmiarów kryształ. Posiada kolor zależny od rodzaju magii, jaka go natchnęła. Istnieje również wiele odmian golemów, które różnią się od siebie wyglądem. Golem kamienny jak sama nazwa wskazuje, powstaje z resztek odłamanych skał.

Odżywianie

Kamienny golem czerpie energię z magi, gdyż to ona tchnęła go do życia. Golemy nieustannie przemieszczają się, poszukując odnawialnych źródeł magii np. monolitów, kamiennych kręgów lub innych istot nią na nasyconych, takich, które zechcą się nią podzielić. Golemom w szukaniu pomaga umiejętność wyczuwania źródeł. Badania wykazały, że potrafią one wyłapać wibrowania magii nawet kilkanaście kilometrów od jej centrum. Dodatkowo ich kryształ przy normalnym trybie funkcjonowania potrafi magazynować magię przez kilka tygodni, a jeśli z jakichś przyczyn zdecydują się ją oszczędzać to nawet i od dwóch do trzech miesięcy.

Zachowanie

Temperament golema jest ściśle zależny od jego poziomu energii magicznej. Golem o naładowanym krysztale funkcjonuje bardzo sprawnie. Jest w stanie wykonywać wiele czynności możliwych w zakresie zdolności sprawnego fizycznie człowieka. Kiedy jednak rdzeń wyczerpie połowę swojej zasobności, golem przechodzi w instynktowny tryb oszczędzania energii. Wtedy zaczyna poruszać się bardziej ospale, chodzi coraz wolniej i unika wszelkich potencjalnych potyczek oraz starć. Nie wydają z siebie żadnych dźwięków, a między sobą komunikują się za pomocą wysyłania impulsów magii. Zazwyczaj podróżują w pojedynkę lub w grupach liczących od dwóch do trzech osobników. W relacjach między gatunkowych golemy są nastawione neutralnie do wszelkich innych istot. Cechuje je natomiast przyjazne nastawienie względem czarodziei. Szybko się do nich przywiązują, czerpiąc korzyści z ich źródła. Poddają się także wszelkim magicznym komendom. Zazwyczaj nie przejawiają agresywnych zachowań, ale w chwili zagrożenia potrafią zaciekle się bronić.

Informacje dodatkowe

Golemy są świetnymi katalizatorami energii magicznej, z tego względu wielu czarodziei pragnie posiadać je jako swoje chowańce. Nie są one jednak zbyt praktycznymi towarzyszami, biorąc pod uwagę ich imponujący wzrost. Na dodatek porażone zbyt dużym impulsem magii mogą stracić na sobą kontrolę i niechcący spowodować wiele szkód.

Istnieje wiele różnych odmian golemów w zależności od tego, jaki materiał po wybuchu magii nadał im kształt. Dotychczas odnotowane rodzaje to między innymi golem kamienny, górski, kwarcowy, magmowy, żelazny, kryształowy, kościany, marmurowy, granitowy i bazaltowy, choć zapewne można byłoby ich wymienić jeszcze więcej.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Kirpi - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny - Ahatfu antracytowy
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Dhorharim - Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski - Valladoński Koń Rycersku Typu Lekkiego - Valladoński Koń Rycersku Typu Ciężkiego - Ilargiański Koń Rycerski - Koń Równinny - Kłusak Verdaliański - Mustang - Sharhanti - Koń Czystej Krwi Gorlańskiej - Nasfereth husarski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris - Jagrys turmalinowy
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik - Nekrodrachon
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Płazy Ropuch Niebieski - Kumak Modry - Tryton Czerwonoskrzydły - Kumka Koleżeńska - Korneliusz z Malokrim
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły - Mea Hua
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Pradawne Pustelnice - Kukulcan - Manauia
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Kolorowy Anioł - Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy - Nekrodrachon
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty - Serpent Pustynny - Czerw Straszydlak
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad - Manilla Szklana
Pozostałe Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Makrauchenia - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna