Czerw Straszydlak

Z Grymuar
Wersja z dnia 18:10, 16 maj 2021 autorstwa Niara (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja bestii | Czerw Straszydlak| Pierścienice| Wrogie| Wszystkożerne| Smocze Pustkowia, Puste Stepy, Ruchome Piaski Eloin| Bardzo niska | Fil...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Czerw Straszydlak

Bestia czerw straszydlak.jpg

Grupa Pierścienice
Nastawienie Wrogie
Odżywianie Wszystkożerne
Występowanie Smocze Pustkowia, Puste Stepy,

Ruchome Piaski Eloin

Populacja Bardzo niska

Wygląd

Czerwia Straszydlaka ciężko jest pomylić z innym tego typu stworzeniem, i to nie tylko przez rozmiar tych stworzeń. Na całym kontynencie można spotkać je tylko w trzech miejscach, co nie tylko sprawia, że są one rzadkimi stworzeniami, lecz również to, że żyje ich niewiele. Dorosłe osobniki osiągają przeważnie długość od sześćdziesięciu pięciu do osiemdziesięciu pięciu stóp, co czyni je jednymi z największych stworzeń żyjących w Alaranii. Ich wielkie cielsko zwęża się ku końcowi i ma kolor brązowo-szary, podzielone jest na kilkadziesiąt segmentów. Nie mają żadnego naturalnego pancerza, skóra ich ciała jest na tyle gruba, że chroni je przed zagrożeniami... których z drugiej strony nie mają w miejscach, w których żyją. Właściwie zagrażać im mogą jedynie bardzo odważni i głupi awanturnicy wszelakiej maści, którzy zdecydowaliby się podjąć próbę zabicia jednego z Czerwi. Z przodu ich cielska znajduje się głowa, różni się ona kolorem od reszty ciała, gdyż tkanka ją tworząca może być różowa, fioletowa lub stanowić połączenie tych dwóch kolorów. Osadzona jest w niej para żółtych, jarzących się ślepi, choć wzrok nie jest zmysłem, na którym polegają najbardziej – jest nim czucie. Stworzenia te są wyczulone na wszelakie wibracje podłoża, dzięki temu mogą lokalizować żywe stworzenia, które weszły na ich terytorium. Poza tym, otwór gębowy otoczony jest przeważnie przez kilka par szczękoczułek, a w jego wnętrzu znajdują się ostre zęby. Mogą one rozerwać wszystko, zaczynając od ciał ich ofiar, po podłoże, w którym ryją tunele. W układzie pokarmowym tych stworzeń znajduje się kwas, który również jest w stanie rozpuścić właściwie wszystko, co wpadnie do środka przez otwór gębowy.

Odżywianie

Jedzą wszystko, tak można byłoby to opisać jednym, krótkim zdaniem. Stworzenia tak duże potrzebują też wiele energii, co oznacza, że muszą dużo jeść. Ich organizm nauczył się czerpać składniki odżywcze i energię ze wszystkiego, nawet z gleby, przez którą się przekopują. A raczej przegryzają. Oczywiście, najlepszym pożywieniem nadal jest dla nich mięso, najbardziej wartościowym w każdym razie, jednak mogą też pochłaniać drzewa, najczęściej w całości.

Zachowanie

Stworzenia te polegają na wyczuwaniu wibracji na powierzchni. Receptory potrzebne do czucia ich znajdują się właściwie na całym ciele czerwia. Poruszają się pod ziemią, a wynurzają się z niej tylko wtedy, gdy atakują lub się pożywiają. Gdy już zlokalizują ofiarę, zaczną przemieszczać się w jej stronę. Co prawda, nie są one szybkie, ale przez to, jakie osiągają rozmiary, ciężko jest im uciec i przez to też sprawiają wrażenie szybszych, niż są w rzeczywistości. W każdej z trzech lokacji występuję ich kilka, ale nie są terytorialne, a bardziej tworzą jedną grupę, która całkowicie dominuje łańcuch pokarmowy. Ryją skomplikowane sieci tuneli, którymi później poruszają się i, w których mogą też przychodzić na świat młode czerwie, choć nie wiadomo, jak przebywa cały proces reprodukcji i dorastania. Nie stanowią zagrożenia przez cały rok, a bardziej przez połowę – dokładniej wtedy, gdy temperatura powietrza i ziemi jest wyższa. Drugą połowę roku hibernują, głęboko w swych tunelach. Okres ich „snu” jest dobrym momentem, aby zapuszczać się w stworzone przez nie tunele, choć nadal jest to bardzo niebezpieczne.

Informacje dodatkowe

Jest je naprawdę ciężko zabić, ale mają dwa słabe punkty – pierwszym są łączenia segmentów ich ciała, a drugim są oczy. Drugi słaby punkt jest bardziej śmiertelny, bo odpowiednio długi przedmiot, który wbije się w oko Czerwia pod odpowiednim kątem może dostać się prosto do mózgu tego potwora i w ten sposób go zabić. Jednak najpierw trzeba zbliżyć się do stworzenia na tyle blisko, żeby to zrobić... Legenda dotycząca Ruchomych Piasków Eloin – jednego z trzech miejsc, w którym występują Czerwie Straszydlaki – zrzuca na obecność tych stworzeń to, że obszar ten pokryty jest stajami ruchomych piasków. Piasek w nich ma wsypywać się do tuneli, którymi poruszają się te wielkie potwory.

Bestiariusz
Gady Elomoto Gnuśny - Prosiór Bydłojad - Żółwiogłaz - Żółwiszcze Olbrzymie
Gryzonie Arratoi - Groszkowiec - Kirpi - Lotki - Pella - Rattini Rae- Szczurek Łąkolubny - Szczurodziej - Usypiacz Północny - Ahatfu antracytowy
Humanoidalne Mniszek Puchowy - Relvanie
Jaszczuropodobne Akkedis - Arco'Iris - Karnotaur Rogaty - Melkhii - Smok z Eriantur - Jajołap Gruchacz - Jaszczurzec Kaktusowy - Muchogryz Tęczowiec - Zauropod - Szarżownik Szkarłatny
Jeleniowate Amano - Ariates Hira - Delaine - Erimalai - Fot-hun - Irmis - Kartylopy - Łosiojeleń - Megaloceros - Varrao
Konie Magiczne Arklys - Asaria Jakarandowa - Aterragis - Equolius - Goryloń - Groziryk Zebrowaty - Ithillien - Jednorożec - Mglak Zmorooki - Nietopyrnik Gawroni - Pegaz - Wisieniec Rafgarski - Zebrzyniec Uparciuch - Zuva Solarna
Konie Rasowe Dhorharim - Koń Pustynny - Tarpaniec Niedźwiedzi - Złoty Koń Sharijski - Valladoński Koń Rycersku Typu Lekkiego - Valladoński Koń Rycersku Typu Ciężkiego - Ilargiański Koń Rycerski - Koń Równinny - Kłusak Verdaliański - Mustang - Sharhanti - Koń Czystej Krwi Gorlańskiej - Nasfereth husarski
Kotowate Gepard Olbrzymi - Homotherium - Irbis Thargornski - Igrys - Iring - Koya - Lampart Sariański - Lew Różany - Lew Stepowy - Machairodus - Namur - Rysiec Marmurkowy - Smilodon - Strzygoń Szmaragdowy - Tygrys Sprężyniec - Vilinder - Vulgris - Jagrys turmalinowy
Łasicowate Borsuk Północny - Undira
Nieumarłe Kościej - Rodoptak - Żałobnik - Nekrodrachon
Nosorożcowate Bezrożec - Elasmotherium - Nosorożec Włochaty - Storczykorożec Trawiasty
Niedźwiedziowate Czarnodźwiedź Miodojad - Vettippu - Xsiang Mao
Owady Jelonek Magmowy - Osa Wulkaniczna - Ostoniczyna
Pająki Arachnidea - Arlekin Purchawka - Karaczaniec Złotoszpony - Krwistogrzbiet - Lotnik Jaskiniowy - Martwiak Fioletowy - Pająk Drzewny - Różoworyjec Tentegośnik - Yanma Szafirowa
Płazy Ropuch Niebieski - Kumak Modry - Tryton Czerwonoskrzydły - Kumka Koleżeńska - Korneliusz z Malokrim
Psowate Anubis Sori - Biesoszakal Ujadacz - Gilis Grafitowy - Refur Leśny - Wężowy Pies - Wiewiórożer Lazurowy - Wilk Mgławicowy - Wilk Zielony - Wilkor - Zielisek Błonkoskrzydły - Mea Hua
Ptaki Uszatka Tęczowa
Ptakowate Burung - Gryf - Gil Karmazynowy - Khona Marengo - Lintu - Mamutak - Mikropapużka Limonkowa - Pouakai - Simia - Strachopiór - Telstari - Wróbel Iydyjski - Yaghaan
Pradawne Pustelnice - Kukulcan - Manauia
Roślinopodobne Aarkid - Aphylla - Bagienniak - Baie - Cierniowiec Różanogłowy - Fung Leśny - Odri - Niewyrostek Roślinny - Zahra
Ryby Kolorowy Anioł - Sukiennik Fiołkowy - Welon Eravallski
Słoniowate Mastodont Leśny - Mamut Eravalski - Mamut Simavu - Mamut Włochaty - Mikrosłonik Motyloskrzydły - Słonik Irrasilski - Słoń Kerendirski
Szczerbaki Glyptodon Pancerny - Inersuna - Leniwiec Papuzi - Pławileń Burawy - Wielkozwierz Theryjski
Smokowate Ajagar Arkadyjski - Balaring - Hasuyen - Lodownik Jarzębinowy - Nekrodrachon
Świniowate Gackouch - Fajkarz Ryżogrzywy
Wężowate Deep’ressyone - Kaarme - Lunarie - Wielkowąż Plamisty - Serpent Pustynny - Czerw Straszydlak
Wołowate Barabuch - Gavriela Imbuzi - Klacz Stokrotkowa
Wodne Atramentowa Renys - Dermin - Niguri - Mizu - Rereki - Wybałusz Rybojad - Manilla Szklana
Pozostałe Golem Kamienny - Hipopotam Taliański - Lewiatan Brzuchacz - Indlulamithi - Juchosz - Kanotis - Kolcogrzbiet Jeżowaty - Makrauchenia - Nibypies Płowowłosy - Ziewuszka Śnieżna